beantwoord

SMS ontvangen in China

• 22 juli 2019
  • 6 reacties
  • 251 keer bekeken

Ik kan in China geen SMS ontvangen en mijn dochter wel met ook een telfortsimcard. Vanalles geprobeerd, ook mijn dochter haar telefoon.....
Hoe is dit op te lossen. Zit nog 4 wk in China....
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 23 juli 2019, 15:01

Helemaal duidelijk. Er is dus meer aan de hand. Ik heb dan ook even contact gezocht met mijn collega's van de Technische Dienst. Mijn collega gaf aan dat er in achterliggende systemen iets niet helemaal goed staat. Zou zou je ook niet gebeld kunnen worden en inderdaad zoals al ondervonden geen sms'jes ontvangen. Als het goed is kan je wel zelf bellen en sms'jes versturen. Als het niet nodig is, dan hoef je dat niet te testen hoor.

Mijn collega heeft namelijk melding gemaakt om alle blokkades voor het buitenland te verwijderen voor jouw aansluiting zodat je deze ook in het buitenland weer kan gebruiken. Let wel op de tarieven, die zijn buiten Europa niet mals. Ik kan zo niet zeggen hoe lang het duurt voor je jouw toestel weer kan gebruiken, maar je ontvangt een sms zodra het werkt.

Heel veel plezier nog in China.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +8
Hallo @KellyF , misschien dat er in de achterliggende systemen van Telfort nog iets geblokkeerd staat.
Wacht s.v.p. de reactie van een Telfort moderator af voor een oplossing.
Veel plezier in China en eet niet teveel Babi Pangang☺
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @KellyF, welkom bij ons op het Forum. China dus. Gaaf hoor!

Alleen nu kun je daar geen sms'jes ontvangen terwijl jouw dochter dat wel kan. Dat is wel vreemd.Je geeft aan al van alles geprobeerd te hebben? Wat is dat precies?
Maken jij en je dochter gebruik van dezelfde provider?
Heb je het toestel al uit en weer aangezet?
Heb je een andere provider geprobeerd?
Heb je de simkaart in het toestel van je dochter getest?

Wat is de uitkomst op al deze vragen?

Ik kan zo in ieder geval aan onze kant niets vinden waarom het niet zou werken. Ik hoor graag van je.
Bedankt voor de reactie, ja dat zijn de stappen die ik heb genomen. Meerdere toestellen gebruikt, toestellen aan en uit gezet. Diverse providers geprobeerd. In Zuid Korea deed mijn simcard het ook niet afgelopen weekend.
Vorig jaar in Engeland deed mijn simcard het ook niet maar dat was maar voor een paar dagen. Nu is het toch prettig als ik er wel gebruik van kan maken als het nodig is.
Reputatie 8
Badge +12
Helemaal duidelijk. Er is dus meer aan de hand. Ik heb dan ook even contact gezocht met mijn collega's van de Technische Dienst. Mijn collega gaf aan dat er in achterliggende systemen iets niet helemaal goed staat. Zou zou je ook niet gebeld kunnen worden en inderdaad zoals al ondervonden geen sms'jes ontvangen. Als het goed is kan je wel zelf bellen en sms'jes versturen. Als het niet nodig is, dan hoef je dat niet te testen hoor.

Mijn collega heeft namelijk melding gemaakt om alle blokkades voor het buitenland te verwijderen voor jouw aansluiting zodat je deze ook in het buitenland weer kan gebruiken. Let wel op de tarieven, die zijn buiten Europa niet mals. Ik kan zo niet zeggen hoe lang het duurt voor je jouw toestel weer kan gebruiken, maar je ontvangt een sms zodra het werkt.

Heel veel plezier nog in China.
Duidelijk! Afwachten dus.

Zelf verzenden gaat trouwens ook niet, bellen heb ik nog niet geprobeerd. Maar vrees dat dat ook niet lukt. Ja tarieven zijn hoog om vanaf hier te bellen en sms'en dat begrijp ik.

Wat is de verwachting kwa tijdsduur dat het wel werkt? Ben komend weekend op plaatsen zonder WiFi, zou fijn zijn als het dan werkt zodat ik contact kan houden met familie in NL
Reputatie 8
Badge +12
Mijn collega's nemen dat ook mee. Ik durf je echter geen termijn er aan te verbinden. 😞

Reageer