beantwoord

Sms limiet bereikt 60 euro terwijl roaming uitstaat


groningen2012
Ik ben op vakantie in Amerika en heb een sms ontvangen dat mijn internet limiet van 60,40 bijna is bereikt. Schrok mij kapot! Ik heb roaming uitstaan, 1 keer moeten bellen en googlemaps moeten checken tijdens mijn eerste week en meteen gegevens roaming weer uitgezet. In mijn telfortapp staat dat ik 3,05 buiten bundel heb gebeld (klopt) en 1,91 euro internet buiten bundel (klopt, die ene keer googlemaps), de app heb ik steeds in de gaten gehouden. ik schrok dan ook ontzettend toen ik ineens halverwege mijn 2e vakantie week dat smsje over die 60 euro kreeg. Meteen gecheckt, roaming staat nog steeds uit, ook geen 3g of 4g symbool in scherm zien staan, op de app staan nog steeds die eerder genoemde bedragen. Aangezien ik mijn telefoon als camera gebruik is helemaal uit doen geen optie en maak graag gebruik van de wifi in appartement. Waar komt die 60 euro ineens vandaan??? En wat te doen? Bellen met klanten service geen optie dan heb ik gegarandeerd een hoge rekening...
icon

Beste antwoord door Wieger - Telfort 5 september 2017, 12:23

Hoi Groningen2012, navraag heeft me geleerd dat het sms'je ten onrechte is verstuurd. Ons zoekwerk heeft geen hoge kosten gevonden. Er is zelfs bij lange na niet zoveel verbruik in rekening gebracht dat je al aan €60 euro zou komen. We zullen nog wel even moeten wachten op de nieuwe factuur. Die zal pas op 5 oktober te zien zijn. Dan kom ik er nog bij je op terug. Hopelijk heb ik je hiermee gerust weten te stellen.

Bekijk reactie

4 Reacties

Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi groningen2012, welkom terug. Het is inderdaad schrikken als je een sms bericht krijgt dat je internet limiet. Dat zal de vakantiepret drukken, excuses hiervoor. Ik wil dit daarom verder voor je uitzoeken. Kan je mij in een privébericht je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Dan ga ik de reden van dit sms'je terug zoeken.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor je berichtje, groningen2012. Als ik ga kijken naar de gemaakte kosten tot zover, kan ik het sms'je van het bereiken van je verbruikslimiet niet gelijk verklaren. Des te meer reden om dat eens goed uit te zoeken voor je. Daarom heb ik een melding naar onze factuurspecialisten gestuurd. Zij kunnen mij uitleggen wat er aan de hand is en waar de sms'je vandaan komt. Mag ik de uitkomsten van deze speurtocht in de loop van volgende week met je delen?
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Groningen2012, navraag heeft me geleerd dat het sms'je ten onrechte is verstuurd. Ons zoekwerk heeft geen hoge kosten gevonden. Er is zelfs bij lange na niet zoveel verbruik in rekening gebracht dat je al aan €60 euro zou komen. We zullen nog wel even moeten wachten op de nieuwe factuur. Die zal pas op 5 oktober te zien zijn. Dan kom ik er nog bij je op terug. Hopelijk heb ik je hiermee gerust weten te stellen.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hey Groningen2012, ik heb je laatste factuur nog even gecontroleerd. Op deze factuur zijn de kosten niet terug te vinden. Het sms'je is dus ten onrechte aan je verstuurd. Nogmaals excuses dat je hier zo van geschrokken bent.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)