beantwoord

SMS in buitenland berekend terwijl ik GEEN sms heb gestuurd

• 24 september 2016
  • 9 reacties
  • 707 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Hoe kan het dat ik kosten krijg voor SMS buitenland terwijl ik geen SMS heb gestuurd?
Het gaat telkens om
12:31 SMS in het buitenland 0031626000230

Ik heb alleen SMSsen van Telfort ontvangen bij grens passeren met de tarieven van dat land.

Kunt u deze onterechte kosten crediteren?
icon

Beste antwoord door jimny 25 september 2016, 08:39

Ja, dat wel, kan het daardoor komen?

Dat zal het zijn, je kunt je voicemail instellingen wijzigen in je mijn telfort mobiel
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Het 06 nummer dat je ziet is van de sms centrale van Telfort/KPN.
Dit komt voor als men een sms stuurt en de andere provider stuurt het betreffende 06-nummer niet mee. Op de facturen laat Telfort/KPN dan het 06-nummer van de sms centrale zien.
Je hebt dus vermoedelijk toch wat verstuurd...
Reputatie 1
Nee, ik weet zeker dat ik geen SMSen heb gestuurd, dat doe ik bewust niet om kosten te besparen. Ik ben alleen op de berekende tijdstippen de grens overgegaan en heb toen SMSen van Telfort ontvangen zo van u bent nu in dit land met de kosten van bellen enz. daar. Ik ben bang dat ze die SMSen hebben berekend aan mij. En dat zou niet moeten. Want ontvangen SMSen zouden gratis zijn. Misschien kan iemand van Telfort nagaan wat er mis ging.
Reputatie 8
Badge +16
Voicemail actief gehad...?
Reputatie 1
Reputatie 8
Badge +17

Dat zal het zijn, je kunt je voicemail instellingen wijzigen in je mijn telfort mobiel
Reputatie 1
OK, bedankt voor de reacties.
Reputatie 8
Badge +17
Voicemail actief gehad...?
Die snap ik niet. Een melding van Voicemail als je de grens passeert?
Nu is een deel van mijn probleem opgelost: ik herkende het 06-nummer ook niet, maar ik vraag me wel af waarom er zoveel smsjes in rekening zijn gebracht, terwijl ik er echt niet zoveel verstuurd heb. Of komt dat doordat de reacties uit Nederland meerdere keren binnen kwamen? Worden die elke keer in rekening gebracht? En waarom gebeurt dat? Dit is me nl. vaker overkomen in het buitenland.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi KeesD, het ontvangen van sms berichten is kosteloos. Het is namelijk niet fair om kosten in rekening te brengen voor het ontvangen van een bericht. Daar heb je namelijk weinig invloed op. Het versturen van sms'jes in het buitenland kost wel geld. Een sms bericht heeft maximaal 160 tekens groot zijn, voor Chinese tekens is dit maximaal 70. Als je berichten verstuurd die langer dan 160 tekens zijn, dan zie je het wel als één bericht staan in je telefoon, maar wordt deze berekend als twee of meerdere berichten.

Reageer