sms-en in het buitenland werkt niet

• 2 februari 2014
  • 8 reacties
  • 2107 keer bekeken

Hallo,

Het lukt mij niet om te sms-en in duitsland. Ik kan wel bellen en sms ontvangen en in NL dus wel gewoon sms-en zonder problemen. Bij versturen van sms krijg ik de melding 'Bericht niet verzonden'. Ik heb op de site van Telfort al  iets gevonden over het instellen van het nummer van de sms-centrale (+31626000230). Nu heb ik uitgezocht hoe je deze kunt instellen op een Samsung Galaxy Pocket. Via *#*#4636#*#* en dan telefooninformatie. Als ik hier op Vernieuw klik, wordt hier netjes het gecodeerde nummer gegeven 07911326060032F0. Dit zou volgens mij goed moeten zijn (gegoogled), maar toch kan ik niet sms-en met dit toestel? Heeft iemand een oplossing voor mij?

8 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Als het in Nederland wel lukt dan staat het nummer van de sms centrale goed in het toestel.

Heb je de telefoonnummers in je toestel wel met landcodes?
Dus +316 in plaats van 06...
Yep, zowel met + als met 00 geprobeerd, wat niet uit mag maken, maar je weet het maar nooit...
Met dezelfde sim-kaart in een ander toestel, kan ik wel sms-en in het buitenland. Ik probeer overigens alleen te sms-en naar NL nummers.
Oh, nog als toevoeging: laatste firmware staat op het toestel, volledige reset ook al uitgeprobeerd...
Reputatie 8
Badge +15
Dan moeten we het probleem toch zoeken in het toestel.
Heb je al geprobeerd om handmatig eens een andere provider te proberen in Duitsland?
En als je naar de app sms gaat en dan menu toets > Instellingen > Sms centrale. Welk nummer staat daar ingesteld?
Nog wat testjes gedaan met verschillende sim-kaarten en mobieltjes...

Telfort sim-kaarten in combinatie met samsung galaxy ace of samsung galaxy pocket -> sms vanuit duitsland naar NL telfort nummer lukt niet. SMS-en met dezelfde sim-kaarten en toestellen naar NL vodafone nummer lukt wel!

Moet Telfort dit probleem misschien intern oplossen?
Reputatie 8
Badge +15
Dus alleen het sms'en naar Telfort nummer werkt niet?
Begrijp ik dat goed uit je testjes?
Ook hier diverse telefoons en diverse telfort nummers, maar SMSjes worden niet verzonden vanuit Duitsland.

Reageer