beantwoord

Slecht(er) mobiel internet Duitsland

Ik woon aan de Grens met NRW en Nedersaksen heb ook continu problemen met internet, ik ben regelmatig in Duitsland maar heb zelden verbinding met een H+, 3G of 4G netwerk.
R of 2G verbinding is vaak het maximaal haalbare terwijl mijn vriendin met T-moblie amper problemen heeft, ook in de dunbevolkte gebieden als Harz en Bergisches land.
Heb alle instellingen al geprobeerd. (Sony Xperia X F5121)

Admin: eigen topic voor je aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 6 december 2018, 16:22

Dag @La Croix. Welkom hier op het Forum! Jammer om te lezen dat je in Duitsland een slechte dekking hebt. Dat kan erg frustrerend zijn. Het klopt overigens dat je geen verbinding kunt maken met een 4G-netwerk. 4G is in Duitsland nog niet uitgerold. Wel zijn we druk bezig met de uitrol van 4G in Europa. Houd daarvoor vooral dit topic in de gaten. Hier vind je de dekking per aanbieder. Die pagina wordt tweewekelijks geüpdatet.

Los daarvan zijn er wel een paar opties waarmee je de situatie in de tussentijd kunt verbeteren. Met welk netwerk is jouw toestel verbonden? Maakt het ook verschil als je handmatig een ander netwerk selecteert? Wat ook wil helpen is om je toestel regelmatig volledig uit en weer aan te zetten. Ten slotte kun je proberen jouw toestel vast te zetten op 2G of 3G.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Dag @La Croix. Welkom hier op het Forum! Jammer om te lezen dat je in Duitsland een slechte dekking hebt. Dat kan erg frustrerend zijn. Het klopt overigens dat je geen verbinding kunt maken met een 4G-netwerk. 4G is in Duitsland nog niet uitgerold. Wel zijn we druk bezig met de uitrol van 4G in Europa. Houd daarvoor vooral dit topic in de gaten. Hier vind je de dekking per aanbieder. Die pagina wordt tweewekelijks geüpdatet.

Los daarvan zijn er wel een paar opties waarmee je de situatie in de tussentijd kunt verbeteren. Met welk netwerk is jouw toestel verbonden? Maakt het ook verschil als je handmatig een ander netwerk selecteert? Wat ook wil helpen is om je toestel regelmatig volledig uit en weer aan te zetten. Ten slotte kun je proberen jouw toestel vast te zetten op 2G of 3G.
Reputatie 3
Badge +6
Hallo @La Croix. Ik heb geen reactie meer van je ontvangen. Hebben bovenstaande tips geholpen? Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Handmatig of automatisch zoeken naar een 3G netwerken werkt amper. Vaak ben ik verbonden met Vodafone.de 2G, 3G staat in de lijst en kan ik selecteren maar ik krijg geen verbinding met het netwerk, daarna springt de telefoon weer terug naar een 2G netwerk.
Ik heb het ook geprobeerd met een ander toestel.
Reputatie 3
Badge +6
Dag @La Croix. Bedankt voor je terugkoppeling. Spijtig dat het handmatig selecteren van een netwerk geen verbetering geeft. Heb je ook nog gekeken naar de tips in dit topic? En heb je met OpenSignal de dekking in de door jou bezochte gebieden al gecontroleerd? Ik wil je er in ieder geval van verzekeren dat er hard wordt gewerkt aan de verbetering van mobiel internet in onder andere Duitsland.

Reageer