beantwoord

Simkaart werkt niet in het buitenland

• 22 september 2014
  • 15 reacties
  • 1879 keer bekeken

Enige maanden geleden ben ik mijn telefoon (Nokia 2220s) kwijtgeraakt. Ik heb toen een nieuwe Sim-kaart besteld (met hetzelfde nummer), en geplaatst in een Nokia E71.
Deze Sim-kaart werkt goed in Nederland, maar in het buitenland in het geheel niet. Ik krijg een melding dat de telefoon offline is!?
Inmiddels heb ik mijn verloren gewaande telefoon weer gevonden, en daar de nieuwe Sim-kaart weer ingezet. Ook in deze telefoon werkt deze Sim-kaart niet.
Deze instellingen van de Nokia 2220s heb ik niet veranderd.
Ik heb het vermoeden dat er iets in het systeem van Telfort verkeerd staat.
Gaarne hulp....
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 31 december 2017, 10:20

Hi Demo,

Fijn om te lezen dat het nu weer werkt zoals gebruikelijk. Dat wordt een dag vrij nemen om mailtjes te lezen! :P

Veel plezier hè!

Ik heb nu het zelfde probleem. Nieuwe sin kaart aangevraagd maar wilt niet conmecteren in het buitenland. Al heeft mijn vader die ook telfort heeft wel een connectie. De error die ik krijg is " your sim card does not allow an connection with this network"

Dubbelpost, zie https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/sinkaart-weigert-te-connecteren-buitenland-73346/index1.html#post601811
Bekijk reactie

15 reacties

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je geen gebruik kon maken in het buitenland. Ik zie in het systeem dat de instellingen niet goed staan. Deze heb ik aangepast. Als het goed is, kan je nu je simkaart in het buitenland gebruiken. Zo niet, verneem ik dit graag.

Kun je je username aanpassen vanwege veiligheid?

Fayruza
Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je geen gebruik kon maken in het buitenland. Ik zie in het systeem dat de instellingen niet goed staan. Deze heb ik aangepast. Als het goed is, kan je nu je simkaart in het buitenland gebruiken. Zo niet, verneem ik dit graag.

Kun je je username aanpassen vanwege veiligheid?

Fayruza

Dank voor je reactie.

Ik wil graag mijn username aanpassen, maar ik kan niet vinden waar ik dat kan doen.. Graag enige aanwijzingen svp.

Maar helaas je interventie heeft nog niet geholpen.

Ik ben op dit moment in België, dus ik kan direct testen.

Ik heb mijn Nokia E71 uit en daarna weer aangezet. Als het op Netwerk/Automatisch staat vindt het geen netwerk.
Op Handmatig vindt ik een vijftal operators waaronder Proximus en Mobistar. Als ik deze met de hand selecteer krijg ik een berichtje 'Geen Toegang'.

Ik heb hetzelfde gedaan met de verloren gewaande Nokia 2220s, met exact hetzelfde resultaat.
Kun je nogmaals je toestel uit- en aanzetten? Er stond een blokkade in de instellingen. Deze heb ik aangepast. Laat maar weten als je weer kan bellen.

Mijn excuses, het is niet mogelijk om zelf een username aan te passen. Ik kan dit voor je doen. Kun je mij een andere username sturen in een privébericht?

Graag hoor ik van je.

Fayruza
Kun je nogmaals je toestel uit- en aanzetten? Er stond een blokkade in de instellingen. Deze heb ik aangepast. Laat maar weten als je weer kan bellen.

Mijn excuses, het is niet mogelijk om zelf een username aan te passen. Ik kan dit voor je doen. Kun je mij een andere username sturen in een privébericht?

Graag hoor ik van je.

Fayruza

Fayruza,

Dank, ik kan weer bellen.... in het buitenland....
Super dat je weer kan bellen!

Veel plezier in het buitenland.
Hoi Fayruza, ik ervaar dezelfde problemen. Ook handmatig een netwerk geselecteerd, mobiel aan en uit gezet. Ik heb gewoon een x staan waar normaal streepjes van de verbinding staan. Ook heb een KPN sim kaart in mijn mobiel en die werkt gewoon goed in het buitenland (alleen hier kan ik alleen mee bellen).
Reputatie 8
Badge +2
Hi Demo! Dat is treurig. Kun je aangeven in hoeverre dit probleem zich nog steeds voordoet? Ik help je graag verder! 🙂
Ha Michael, ja ik heb dit probleem nog steeds.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Demo. Niet tof! Kun je aangeven wát er precies niet werkt? Ook zie ik graag je 06-nummer in een privébericht tegemoet, ik zal dan kijken naar wat er precies aan de hand kan zijn. Bedankt voor je reactie.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Demo! Bedankt voor je bericht. Naar aanleiding van jouw verhaal heb ik wat instellingen gewijzigd aan deze kant. Zou je het nog eens willen proberen, nadat je het toestel uit- en aan hebt gezet alsjeblieft? Benieuwd naar het resultaat! 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Hi Demo! Mijn collega's hebben het e.e.a. aangepast waardoor het nu weer werkt. Wat vind jij ervan?
Het werkt weer. Er worden zelfs mailtjes ontvangen die ik zelf 3 weken geleden heb verstuurd.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Demo,

Fijn om te lezen dat het nu weer werkt zoals gebruikelijk. Dat wordt een dag vrij nemen om mailtjes te lezen! :P

Veel plezier hè!
Hi Demo,

Veel plezier hè!

Ik heb nu het zelfde probleem. Nieuwe sin kaart aangevraagd maar wilt niet conmecteren in het buitenland. Al heeft mijn vader die ook telfort heeft wel een connectie. De error die ik krijg is " your sim card does not allow an connection with this network"
Hi Demo,

Veel plezier hè!

Dubbelpost, zie https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/sinkaart-weigert-te-connecteren-buitenland-73346/index1.html#post601811

Reageer