beantwoord

Simkaart staat verbinding netwerk niet toe in buitenland

• 16 juli 2019
  • 10 reacties
  • 345 keer bekeken

“Simkaart staat verbinding netwerk niet toe”

ik ben op dit moment in Spanje, als ik een verbinding wil maken met een mobielenetwerk , krijg ik steeds de bovenstaande meldingen.
Op mijn telfort is niks geblokkeerd. Ook op mijn toestel staat niks geblokkeerd.
Als ik mijn simkaart in andere toestel doe gebeurd hetzelfde.

groet,
Ighes
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 30 juli 2019, 10:02

Goedemorgen @Ighes. Natasja heeft vakantie, daarom neem ik het van haar over. Ik heb navraag voor je gedaan bij de Technische Dienst. Ik kon ze gisteren niet te pakken krijgen. Er bleek inderdaad op de achtergrond nog een blokkade aan te staan, waardoor je verbinding het niet deed. Deze is er per direct af gehaald, waardoor je verbinding voortaan ook buiten Nederland zal werken, zoals het hoort. Ik hoop dat je het nog een kans wilt geven, ondanks de minder goede ervaringen vorig jaar en deze vakantie. We helpen je graag als er iets is of als je vragen hebt!
Bekijk reactie

10 reacties

De telefoon al een keer uit en aan gezet roaming zal aan staan. Het kan dat je telefoon verbinding probeert te maken met een netwerk waar Telfort geen overeenkomst mee heeft.
ik heb dat allemaal gebeurd en helaas zonder succes.
Reputatie 8
Badge +17
Ik vermoed dat er een buitenland blokkade op je abonnement zit, vul je forum profiel aan met je mobiel nummer zodat webcare ziet wie bent als ze aan je topic toezjn
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Ighes. Van harte welkom hier. @jimny heeft gelijk: er was een blokkade actief. Die heb ik nu verwijderd. Als je je toestel opnieuw opstart dan zou je verbinding moeten kunnen maken in Spanje. Laat je weten of het is gelukt?
beste Natasja,
dank voor je moeite, maar helaas werkt het nog steeds niet. De simkaart ook in andere toestel gedaan, hetzelfde probleem.
hartelijk groet,
Ighes
Reputatie 7
Badge +9
Dat is spijtig, @Ighes. Je loopt dus tegen hetzelfde probleem aan als je jouw simkaart in een ander toestel plaatst? Heb je al geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren? In onderstaand overzichtje zie je de aanbieders in Spanje waarmee je verbinding kunt maken.

Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Ighes. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Lukt het inmiddels om verbinding te maken met een netwerk in Spanje?
Ik heb alles geprobeerd en niets heeft gewekt.
ik ben weer terug in nederland. En zoals verwacht werkt hier mijn simkaart gewoon.
trouwens vorige zomervakantie had ik hetzelfde probleem in het buitenland. Heb een nieuwe simkaart gekregen, ben bij een telfort winkrl geweest en niks heeft geholen.
zodra mijn contract afloopt stap ik over, ben er helemaal klaarmee.
Reputatie 7
Badge +9
Dat is onwijs frustrerend, @Ighes. Ik zou het jammer vinden als je hierdoor besluit over te stappen. Het klinkt in ieder geval alsof er ergens op de achtergrond toch nog een blokkade actief is voor je abonnement. Ik wil dit graag laten controleren door de Network Service Support Desk. Zij zijn maandag weer te bereiken. Ik ga dan direct contact met ze opnemen.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Ighes. Natasja heeft vakantie, daarom neem ik het van haar over. Ik heb navraag voor je gedaan bij de Technische Dienst. Ik kon ze gisteren niet te pakken krijgen. Er bleek inderdaad op de achtergrond nog een blokkade aan te staan, waardoor je verbinding het niet deed. Deze is er per direct af gehaald, waardoor je verbinding voortaan ook buiten Nederland zal werken, zoals het hoort. Ik hoop dat je het nog een kans wilt geven, ondanks de minder goede ervaringen vorig jaar en deze vakantie. We helpen je graag als er iets is of als je vragen hebt!

Reageer