Beste Telfort,
Toen ik in Amerika aankwam wilde ik mijn data stroming uitzetten. Voordat ik dit kon doen, werd er al verbinding gemaakt en moet ik nu voor 1 MB dat binnen gehaald is 7,25 euro betalen! Dit vind ik schandalig. Kunnen jullie dit niet kwijtschelden?
Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangepast i.v.m. volledigheid
Beste antwoord door GJC
Ik ben bang dat dat gewoon is hoe het functioneert. Een provider kan je pas een seintje geven als je verbinding maakt met een ander netwerk. Bij verbreken van de verbinding is onmogelijk. Dit omdat je telefoon dan buiten bereik is van het eigen netwerk. Je bent dus niet bereikbaar voor dat seintje of je nu op een vreemd netwerk zit of dat je telefoon om een andere reden geen verbinding heeft (slecht bereik of telefoon staat uit). Verder moet natuurlijk eerst vastgesteld worden met welk netwerk je verbindt om je een inhoudelijk kloppend bericht betreffende de kosten te kunnen geven.
Het zou niet eerlijk zijn om dit kwijt te schelden. Telfort krijgt een rekening van de buitenlands provider en moet die gewoon betalen. Logisch dat die rekening wordt doorgeschoven naar wie de kosten heeft gemaakt. Als de provider dit voor z'n rekening neemt gaan de prijzen dus voor alle klanten omhoog.