beantwoord

Ruim 7 euro in rekening gebracht voor 1 MB dataverbruik in Amerika

• 16 januari 2020
  • 4 reacties
  • 174 keer bekeken

Beste Telfort, 

Toen ik in Amerika aankwam wilde ik mijn data stroming uitzetten. Voordat ik dit kon doen, werd er al verbinding gemaakt en moet ik nu voor 1 MB dat binnen gehaald is 7,25 euro betalen! Dit vind ik schandalig. Kunnen jullie dit niet kwijtschelden?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangepast i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door GJC 16 januari 2020, 14:53

Ik ben bang dat dat gewoon is hoe het functioneert. Een provider kan je pas een seintje geven als je verbinding maakt met een ander netwerk. Bij verbreken van de verbinding is onmogelijk. Dit omdat je telefoon dan buiten bereik is van het eigen netwerk. Je bent dus niet bereikbaar voor dat seintje of je nu op een vreemd netwerk zit of dat je telefoon om een andere reden geen verbinding heeft (slecht bereik of telefoon staat uit). Verder moet natuurlijk eerst vastgesteld worden met welk netwerk je verbindt om je een inhoudelijk kloppend bericht betreffende de kosten te kunnen geven.

Het zou niet eerlijk zijn om dit kwijt te schelden. Telfort krijgt een rekening van de buitenlands provider en moet die gewoon betalen. Logisch dat die rekening wordt doorgeschoven naar wie de kosten heeft gemaakt. Als de provider dit voor z'n rekening neemt gaan de prijzen dus voor alle klanten omhoog.

Bekijk reactie

4 reacties

Hallo @MarloesZuid , het was verstandiger geweest mobiele data en roaming bijtijds uit te zetten en niet als je binnen het ontvangstgebied van de betreffende regio zit, daar een smartphone onderhuids allerlei verbindingen probeert te onderhouden en bij te werken, vandaar die kostenpost die Telfort je niet gaat kwijtschelden, helaas.

Beste JanD, ik ga niet dagelijks naar het buitenland, en al helemaal niet buiten de EU. Mijn laatste keer was 8 jaar geleden. Je wordt via SMS er op geattendeerd hoeveel 1 MB kost, en dan is het al te laat. Dan heb je al verbinding gemaakt. Dit vind ik gewoon niet eerlijk 

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben bang dat dat gewoon is hoe het functioneert. Een provider kan je pas een seintje geven als je verbinding maakt met een ander netwerk. Bij verbreken van de verbinding is onmogelijk. Dit omdat je telefoon dan buiten bereik is van het eigen netwerk. Je bent dus niet bereikbaar voor dat seintje of je nu op een vreemd netwerk zit of dat je telefoon om een andere reden geen verbinding heeft (slecht bereik of telefoon staat uit). Verder moet natuurlijk eerst vastgesteld worden met welk netwerk je verbindt om je een inhoudelijk kloppend bericht betreffende de kosten te kunnen geven.

Het zou niet eerlijk zijn om dit kwijt te schelden. Telfort krijgt een rekening van de buitenlands provider en moet die gewoon betalen. Logisch dat die rekening wordt doorgeschoven naar wie de kosten heeft gemaakt. Als de provider dit voor z'n rekening neemt gaan de prijzen dus voor alle klanten omhoog.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @MarloesZuid, welkom bij ons op het forum. Het antwoord van GJC beschrijft de situatie al volledig, daar kan ik weinig aan toevoegen. We kunnen niets veranderen aan het bedrag wat hiervoor in rekening is gebracht.

Los van de sms waarin de lokale kosten worden benoemd, is het ook altijd aan te raden om je van te voren in te lezen hoe dat op het land van bestemming gaat. Dan kom je niet voor onverwachte verrassingen te staan.

Reageer