Regelmatig geen verbinding in Italië

  • 23 juli 2013
  • 4 reacties
  • 2150 keer bekeken

Ik kom zojuist terug uit Italie en heb daar regelmatig problemen gehad om mijn mobiel (Samsung Galaxy S3 mini, met laatste firmware) te verbinden met het netwerk. Op de telefoon staat roaming gewoon aan, de netwerkmodus staat in de auto stand. Bij het zoeken naar een geschikt netwerk duurde het vaak zeer lang eer er een lijst met netwerkoperators verscheen. Uiteindelijk kies ik voor automatisch een netwerk selecteren, wat ook weer lang duurt, met als uiteindelijke mededeling dat hij niet kan verbinden en ik het later nog eens moet proberen. Vooral in de plaats Ravello (Amalfikust) en het vliegveld van Napels was het onmogelijk op het netwerk te komen. Handmatig een provider selecteren had ook geen effect, zelfde melding...kan niet verbinden.

In de gevallen dat de telefoon wel verbinding had, was er vrijwel nooit 3G beschikbaar, of er verscheen even 3G, maar zodra je data ging verbruiken, werd het weer "E" edge. Kortom erg frustrerend. In de gevallen dat de telefoon wel verbinding had met het netwerk, was dat altijd heet netwerk van "I WIND". Merkwaardig was dat mede reizigers geen problemen hadden.

Waar ligt dit nu aan?

4 reacties

Badge +2
@limara14,

Welkom op het forum!

Erg jammer dat je de afgelopen maanden problemen hebt met het bereik en dat je het gevoel hebt dat wij jouw klacht niet serieus nemen. Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak. Graag bekijk ik de mogelijkheden voor jou. In een privébericht kun je jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij kenbaar maken. Na ontvangst ga ik voor jou aan de slag.

Daphne
Ben al vele jaren klant maar sinds vandaag ben ik helemaal klaar met Telfort.
Heb al enkele maanden heel slecht bereik, en heb dit ook aangegeven.
Al vele malen aangeklopt bij de Telfortwinkel, simkaartje vervangen , resetten.
Zelfs zij zeggen dat het waarschijnlijk aan het toestel ligt, heb dus een lease toetstel dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Het komt voor als ik bij het raam sta dat ik wel bereik heb maar ook dat is niet altijd.
Ik had een dame van de klantenservice aan de lijn en ging er samen met de jongen van de Telfort winkel vanuit dat er een afspraak zou worden
gemaakt dat er een monteur langs zou komen.
Dit gesprek was te belachelijk voor woorden, het enige wat ze me vertelde was dat ik voortaan maar bij het raam moest gaan staan als ik wilde gaan bellen.
Daarna wenste ze me een prettige dag.
Vandaar dat ik door dit gesprek en de superslechte service helemaal klaar ben na jarenlang trouw te blijven aan Telfort.
Dank voor de reactie. Ik zal het onthouden, maar ik moet dan wel de telefoon van een ander gebruiken:rolleyes:

Vandaag kon ik in Nederland niet internetten. Telefoon uit/aan hielp niet, er was wel verbinding via 3G, maar telkens bij het ophalen van een webpagina kreeg ik de melding dat de site niet bereikbaar was. Ten einde raad heb ik Avast verwijderd, een beveiligingsprogramma voor telefoons. Toen werkte het weer probleemloos, ik denk alleen niet dat de problemen in Italië hier aan te wijten zijn geweest, maar dat kan ik nu niet meer controleren.
Badge +2
@renev,

Welkom op het forum!

Op dit moment is het niet meer te achterhalen hoe de verbindingsproblemen zijn ontstaan. Ik kan mij wel goed voorstellen dat je vragen hierover hebt. Met betrekking tot mobiel internet via 3G of EDGE, dat ligt aan het netwerk van de buitenlandse provider. Mocht je in de toekomst weer problemen ervaren in het buitenland, dan kun je onze klantenservice bereiken op het telefoonnummer +31206976337. Onze netwerkspecialisten kunnen dan meteen de situatie op het netwerk bekijken. Heb ik jou hiermee voldoende geïnformeerd?

Daphne

Reageer