beantwoord

Prepaid SMS ontvangen buitenland werkt niet

• 16 maart 2016
  • 4 reacties
  • 511 keer bekeken

Hallo
Het lukt niet om SMS te ontvangen in het buitenland (verenigd koninkrijk) met mijn pre-paid sim kaart:
Alles lijkt in orde:
-genoeg beltegoed
-sim kaart nog actief
-'sms-centrale / berichtencentrale' ingesteld zoals aangegeven op de website (+31626000230 of 0031626000230)
-geen blokkades in de instellingen
-meerdere keren telefoon uit/aan gezet
- netwerk storing is niet aan de orde aangezien dit al maanden niet werkt

Enig idee wat er mis is?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door R_e_n_s 24 maart 2016, 00:13

probleem opgelost: ingelogd op 'mijn telfort' account en alles op blokkeren gezet (sms ontvangen/versturen).
Even gewacht en daarna weer terug gezet op 'toestaan'. Werkt prima nu.

Groeten,
Rens
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hoi Rens, welkom op het forum. Wat vreemd dat je helemaal geen berichten kunt ontvangen in het buitenland. Om de situatie wat duidelijker te krijgen heb ik nog een aantal vragen.

Ervaar je dit ook in andere landen naast het Verenigd Koninkrijk?
Kun je wel berichten versturen?
Kun je bellen/gebeld worden?
Wat is de situatie wanneer je jouw simkaart in een andere telefoon test en vice versa?

Ik lees het graag van je!
Hoi Christy
Dank je voor je antwoord.
Ik heb een andere telefoon geprobeerd met hetzelfde resultaat: sms wordt niet ontvangen
Tevens lukt het ook niet om SMS te versturen
Ander land kan ik niet zo makkelijk proberen, alleen Verenigd Koninkrijk is relevant op het moment.

Enig idee - graag hoor ik de oplossing. Mijn vermoeden is dat er iets in de settings verkeerd is met mijn sim kaart op de telfort systemen

Alvast bedankt!

Hoi Rens, welkom op het forum. Wat vreemd dat je helemaal geen berichten kunt ontvangen in het buitenland. Om de situatie wat duidelijker te krijgen heb ik nog een aantal vragen.

Ervaar je dit ook in andere landen naast het Verenigd Koninkrijk?
Kun je wel berichten versturen?
Kun je bellen/gebeld worden?
Wat is de situatie wanneer je jouw simkaart in een andere telefoon test en vice versa?

Ik lees het graag van je!
probleem opgelost: ingelogd op 'mijn telfort' account en alles op blokkeren gezet (sms ontvangen/versturen).
Even gewacht en daarna weer terug gezet op 'toestaan'. Werkt prima nu.

Groeten,
Rens
Reputatie 4
Badge +1
Super Rens, ik wens je nog een goed verblijf in het Verenigd Koninkrijk toe!

Reageer