beantwoord

Prepaid SIM afgesloten

• 7 april 2016
  • 6 reacties
  • 1741 keer bekeken

Beste,
Sinds vorig jaar mei heb ik mijn sim abonnement omgezet naar sim prepaid wegens vertrek naar het buitenland. Er is mij toen telefonisch verteld dat ik eens in de zo veel tijd moest opwaarderen om mijn beltegoed te behouden. Er is mij niet verteld dat bij geen activiteit mijn sim prepaid helemaal zou worden afgesloten! Dit is nu volgens mij wel gebeurd, aangezien ik al een tijdje helemaal geen bereik heb. Ik bevind mij momenteel in Australie en heb mijn Nederlandse nummer nodig voor onder andere DigiD en bankzaken. Hoe kan ik mijn sim kaart/nummer weer activeren?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 7 april 2016, 07:48

Sinds eind november 2015 zijn de voorwaarden van prepaid veranderd. Je dient 1 x in de 6 maanden actief gebruik te maken van je prepaid. Doe je dit niet dan zal je prepaid volledig afgesloten worden. Als je prepaid volledig is afgesloten dan valt deze niet meer te activeren.

Kan je nog wel gebeld worden of kom je helemaal niet meer aangemeld?
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Sinds eind november 2015 zijn de voorwaarden van prepaid veranderd. Je dient 1 x in de 6 maanden actief gebruik te maken van je prepaid. Doe je dit niet dan zal je prepaid volledig afgesloten worden. Als je prepaid volledig is afgesloten dan valt deze niet meer te activeren.

Kan je nog wel gebeld worden of kom je helemaal niet meer aangemeld?
Ik kan ook niet meer gebeld worden. Ik heb totaal geen bereik met deze simkaart.. Wat is nu het beste om te doen, want ik wil wel mijn oude nummer behouden en gebruiken?
Reputatie 8
Badge +17
Als je het oude nummer niet meer kan gebruiken en toch digid wilt gebruiken met een nieuw nummer heb ik hieronder een linkje voor je

https://www.digid.nl/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-mijn-mobiele-telefoonnummer-wijzigen/
Heb je wel binnen het half jaar opgewaardeerd?
En wat was die opwaardeer datum?
Of gebeld, sms't?
Reputatie 8
Badge +15
Als je niet meer gebeld kan worden en geen netwerk dan is je nummer van het netwerk gehaald. Als dat het geval is dan ben ik bang dat je je nummer kwijt bent. 😞
Ik denk dat ik in augustus/spetember voor het laatst heb opgeladen en gesmst. Langer dan een half jaar terug dus. Ik zal het eens uitzoeken of ik mijn numme van digid en de bank ook naar een buitenlands nummer kan veranderen. Bedankt voor de link.