beantwoord

Opzeggen leasecontract ivm verhuizing buitenland

• 16 juli 2013
  • 3 reacties
  • 2860 keer bekeken

Hallo,

Ik heb momenteel een contract lopen bij Telfort incl. toestel lease. Het betreft een 1-jarig contract dat loopt tot Februari 2014.

Nu wil het zo zijn dat ik per September 2013 onverwacht naar het buitenland verhuis i.v.m. werk. Ik heb begrepen dat het mogelijk is een contract op te zeggen ivm verhuizing naar het buitenland, maar dat dan alle openstaande termijnen in één keer moeten worden voldaan. 

Nu vroeg ik me af of hetzelfde geldt voor het gedeelte van de toestel-lease? Het komt op mij namelijk een beetje vreemd over om een toestal terug te geven in September, maar dan nog 5 maanden "huur" door te moeten betalen?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 16 juli 2013, 15:46

Welkom op het forum alexh!

Hetzelfde geldt inderdaad voor toestellease. Je kunt er voor kiezen om zowel het abonnement als het toestel af te kopen. Op deze manier blijf je in het bezit van jouw toestel. Wil je het toestel niet houden? Dan dien je deze binnen vier weken na het beëindigen van jouw contract in te leveren. Hier vind je meer informatie.

Denise
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Bedankt voor de snelle reactie.

Rare constructie overigens, om voor iets te moeten betalen wat je al hebt ingeleverd en er geen gebruik van maakt. Maargoed, zo zit het systeem schijnbaar in elkaar. 

In ieder geval dank voor de info, ben wat wijzer. 

Niet zo raar hoor, zo werkt dat met leasecontracten.
Ik heb eens eens lease-auto voortijdig ingeleverd en moest toen ook de resterende looptijd afkopen...
Een maandelijkse leaseprijs is gebaseerd op de volle overeengekomen leaseperiode.
Bij een kortere leaseperiode is de prijs per maand ook hoger uiteraard.
Bedankt voor de snelle reactie.

Rare constructie overigens, om voor iets te moeten betalen wat je al hebt ingeleverd en er geen gebruik van maakt. Maargoed, zo zit het systeem schijnbaar in elkaar. 

In ieder geval dank voor de info, ben wat wijzer. 
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum alexh!

Hetzelfde geldt inderdaad voor toestellease. Je kunt er voor kiezen om zowel het abonnement als het toestel af te kopen. Op deze manier blijf je in het bezit van jouw toestel. Wil je het toestel niet houden? Dan dien je deze binnen vier weken na het beëindigen van jouw contract in te leveren. Hier vind je meer informatie.

Denise

Reageer