beantwoord

Op de factuur staan SMSjes die ik steeds ontvang over tarieven in het buitenland

• 9 juli 2014
  • 6 reacties
  • 448 keer bekeken

Afgelopen maanden waren wij in veel verschillende landen onderweg...
Steeds opnieuw zie ik SMSjes verschijnen over de tarieven - die later ook op de factuur staan... Ik wil deze SMSjes blokkeren (en dus niet betalen...).
icon

Beste antwoord door Laila 10 juli 2014, 11:42

@benhelna,

Welkom op het forum! Het ontvangen van sms'jes is gratis, ook in het buitenland. Op de factuur staan alleen verzonden berichten. Wil je geen tariefinformatie meer ontvangen? Sms dan 'NEE' naar 1277. Lees alle informatie over tariefinformatie in het buitenland op http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Mobiel/Telefoon-gebruiken/Buitenland/Tariefinformatie-opvragen.htm.

Laïla
Bekijk reactie

6 reacties

Badge +2
Als je +3126000230 bedoelt... Dat zijn de smsjes die je zelf verstuurd hebt. Zowel in NL als in het buitenland Is het zo dat als jij naar Klaas smst jouw sms via het nummer van de smscentrale (zie boven) wordt verstuurd naar Klaas. Elke provider heeft dan ook een eigen smscentrale, want die verwerkt uiteraard alleen de smsjes van klanten van die provider. In NL krijg je op je factuur gewoon het nummer van Klaas te zien,dat is wel zo duidelijk. Buitenlandse providers geven echter alleen door dat jij gesmst hebt, en niet naar wie. Dat zie jij dus terug op de factuur dmv het nummer van de smscentrale.
Als je +3126000230 bedoelt... Dat zijn de smsjes die je zelf verstuurd hebt. Zowel in NL als in het buitenland Is het zo dat als jij naar Klaas smst jouw sms via het nummer van de smscentrale (zie boven) wordt verstuurd naar Klaas. Elke provider heeft dan ook een eigen smscentrale, want die verwerkt uiteraard alleen de smsjes van klanten van die provider. In NL krijg je op je factuur gewoon het nummer van Klaas te zien,dat is wel zo duidelijk. Buitenlandse providers geven echter alleen door dat jij gesmst hebt, en niet naar wie. Dat zie jij dus terug op de factuur dmv het nummer van de smscentrale.
Hallo Matthijs....
Dit bedoel ik NIET... Ik bedoel de SMSjes " welkom in dit en dat land" en u betaald voor bellen zus en zo veel...
Ik stuur zelden of nooit SMSjes vanuit het buitenland.... Op de factuur staan die andere SMSjes die ik ontvang....
Badge +2
Dat zou heel bijzonder zijn; je betaalt niet voor ontvangst van smsjes, zowel in binnen als buitenland...
Op welke manier kan ik een mail sturen naar Telfort hierover ???
Badge +2
Niet. Telfort heeft geen emailadres voor vragen. Je kan op de website een webformulier invullen (reactietijd 10 werkdagen), reactie hier afwachten of de klantenservice bellen (€0,50 per gesprek). Je kan ze natuurlijk ook nog ouderwets een brief sturen. De snelste reactie krijg je door de klantenservice te bellen.
Badge
@benhelna,

Welkom op het forum! Het ontvangen van sms'jes is gratis, ook in het buitenland. Op de factuur staan alleen verzonden berichten. Wil je geen tariefinformatie meer ontvangen? Sms dan 'NEE' naar 1277. Lees alle informatie over tariefinformatie in het buitenland op http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Mobiel/Telefoon-gebruiken/Buitenland/Tariefinformatie-opvragen.htm.

Laïla

Reageer