beantwoord

Onverwachte kosten in Amerika

• 18 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 183 keer bekeken

We zijn nu 1 dag in Amerika en krijg gelijk al melding dat 100% van mijn internet is verbruikt maar heb alleen nog maar internet gebruikt via WiFi. Hoe kan dit? 

icon

Beste antwoord door jimny 18 oktober 2019, 13:40

Je moet de data roaming uitzetten op je phone

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17

We zijn nu 1 dag in Amerika en krijg gelijk al melding dat 100% van mijn internet is verbruikt maar heb alleen nog maar internet gebruikt via WiFi. Hoe kan dit? 

Toch is er desondanks toch verbinding gemaakt met een zendmast en dat betekent dus dat je WiFi verbinding is onderbroken, vandaar dat je het sms-je hebt ontvangen 

Wat kan ik doen om dat uit te zetten? 

Kan ik overigens ook zien waar die verbinding dan is geweest?

Reputatie 8
Badge +17

Je moet de data roaming uitzetten op je phone

Reputatie 8
Badge +17

https://www.seniorweb.nl/tip/tip-grens-over-dataroaming-uit

Reputatie 8
Badge +17

Kan ik overigens ook zien waar die verbinding dan is geweest?

Dat kan webcare voor je inzien maar dan moet je wel je forum profiel aanvullen met je 06 nummer

Reputatie 8
Badge +9

Hoi @ConnieB, ik zie dat jimny je al op weg geholpen heeft, dat is fijn. Door dataroaming uit te zetten in je telefoon, voorkom je dat je telefoon verbinding maakt met internet in het buitenland, zonder dat je het in de gaten hebt. Sommige telefoons schakelen zelf over van WiFi naar mobiel internet als het WiFi signaal zwakker is, bijvoorbeeld.

Ik heb ook geprobeerd om je gegevens op te zoeken, maar dat lukt gek genoeg niet. Klopt het mobiele nummer dat in je forumprofiel staat? En gaat het om een mobiel abonnement van Telfort?

Reageer