beantwoord

Onterecht 21 afgeschreven smsjes naar 0031626000230

• 17 oktober 2013
  • 18 reacties
  • 6010 keer bekeken

Hallo Telfort, er zijn onterecht smsjes afgeschreven naar dit nummer 003162600023. Uit eerdere berichtjes op het forum begrijp ik dat het een "service" nummer is van jullie? Hoe krijg ik die 8x 0.09 en 13x 0.08 terug? En nog beter dat het niet meer gaat gebeuren!
Mvg Ingrid
icon

Beste antwoord door Denise 18 oktober 2013, 09:24

@ingmau,

Het is duidelijk dat je deze sms-berichten niet kunt plaatsen. Ik sluit mij aan bij Koffiemok. Het nummer dat je opgeeft is van onze sms-centrale. Het is mogelijk dat je meerdere berichten (tekens) hebt gestuurd in één sms. Het staat geregistreerd op het netwerk dus er zijn sms-berichten van deze omvang verstuurt. Heb ik je zo voldoende geïnformeerd?

Denise
Bekijk reactie

18 reacties

Op mijn andere sim only, 2 telefoons in gebruik, zijn er 39 afgeschreven!!! "Gewoon" 60 smsjes naar een "service"nummer van Telfort pffff, het moet niet gekker worder!!!
Hoe nu verder?
Gr Ingrid
Reputatie 8
Badge +16
Zijn dit niet de sms berichtjes van melding dat er een voicemail is ingesproken of een gemist gesprek?
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt maar je bent de eerste die meldt dat dit een servicenummer van Telfort zou moeten zijn...

[Edit: een topic: https://forum.telfort.nl/actueel-netwerk-251/ksoten-sms-telfort-buitenland-21753/
Wellicht staat daar iets bruikbaars in.
Hallo Enterprise en Tuut TUut,

Bedankt voor jullie snelle reactie, ik heb nog even goed gekeken maar we waren op dat moment wel in het buitenland maar hebben bijna geen smsjes verstuurd en op dat speciale nummer werden er soms 3smje in 2 min verstuurd. Zelfs 2 op precies dezelfde tijd midden in de nacht. En Enterprice er zijn 2 andere/eerder meldingen van;-)

Gr Ingrid
Reputatie 8
Badge +15
Het 06 nummer wat je ziet is van de sms centrale van Telfort/KPN.
Dit komt voor als men een sms stuurt en de andere provider stuurt het betreffende 06-nummer niet mee. Op de facturen laat Telfort/KPN dan het 06-nummer van de sms centrale zien.

2/3 smsjes in 1minuut is makkelijk haalbaar tegenwoordig.
Reputatie 8
Badge +16
.

2/3 smsjes in 1minuut is makkelijk haalbaar tegenwoordig.

Moderne toestel maken automatisch meerdere berichten aan als het SMS berichtje groter is als 140 bytes, zodoende kan je op het zelfde tijdstip meerdere SMS berichten verzenden.
Reputatie 3
Badge +1
@ingmau,

Het is duidelijk dat je deze sms-berichten niet kunt plaatsen. Ik sluit mij aan bij Koffiemok. Het nummer dat je opgeeft is van onze sms-centrale. Het is mogelijk dat je meerdere berichten (tekens) hebt gestuurd in één sms. Het staat geregistreerd op het netwerk dus er zijn sms-berichten van deze omvang verstuurt. Heb ik je zo voldoende geïnformeerd?

Denise
Nee, sorry het is me niet duidelijk:(  Ik heb in de periode in het buitenland 1 smsjes verstuurd! Jullie 16! waarom worden er smsjes door/van jullie gestuurd? Dat snap ik niet. Ook midden in de nacht terwijl we liggen te slapen! Misschien dom maar ik kan het niet snappen.
Ik hoop dat er een beter uitleg is :-)
Groetjes Ingrid
Reputatie 3
Badge +1
@ingmau,

De sms-berichten zijn niet van ons afkomstig maar van een andere persoon. Doordat in het buitenland niet altijd het nummer van de betreffende persoon wordt meegestuurd komt dan op de factuur het nummer van de sms-centrale te staan.

Denise
Hallo Denise, ik heb ook geen smsje ontvangen! En maar 1tje verstuurd!
Dus in mijn beleving gaat er iets niet goed.

Ingrid
Reputatie 3
Badge +1
@ingmau,

Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Na ontvangst zal ik aan de hand van de factuurspecificatie e.a. toelichten :)

Denise
Ja, en toen viel het mij ook ineens op dat er kennelijk (betaalde) berichtjes worden gestuurd aan dat berichten-centrale-nummer. Kunnen we dat automatische versturen uitzetten op ons mobiel???
Reputatie 8
Badge +15
Ja, en toen viel het mij ook ineens op dat er kennelijk (betaalde) berichtjes worden gestuurd aan dat berichten-centrale-nummer. Kunnen we dat automatische versturen uitzetten op ons mobiel???Al je smsjes gaan via een berichten centrale. ;)

Bedoel je soms sms diensten? Die kun je blokkeren via Payinfo. Tik of klik op de button (de)Blokkeren en volg de stappen.
Ben ZEER benieuwd hoe dit is opgelost want mij overkomt exact hetzelfde. In mijn recente factuur 23 x SMS ( € 15,31) in rekening gebracht en nu in de lopende periode van 8 dagen ook al weer 12 (€7,99) terwijl er GEEN EEN door mij is verzonden..... Heb inmiddels wel al een klacht ingediend bij Telfort en in mijn telfort de optie SMS verzenden geblokkeerd.....ben benieuwd.......

Ik gebruik deze mobiel niet om te bellen en ook niet om te smsen zoals blijkt uit de bijlage. Ik ben woonachtig in het buitenland (zone 4)
Reputatie 6
Badge +7
Hoi VMKW, ik heb je vanochtend geantwoord in dit topic.
Ook bij mij zijn 19 smssen in rekening gebracht die ik pertinent niet verzonden heb, met vermelding van dit servicenummer. Ik heb geen verzonden smssen op die datum in mijn telefoon en telfort beweert dat ze niet kunnen nakijken naar welke telnr's ik gesmst heb?! Ik wees de klantenservice op het forum waar meer klanten klagen over deze spook smssen, maar de dame gaf te kennen dat telfort dit niet uit gaat zoeken, dat het mijn woord is tegen haar woord en dat zij verzonden smssen ziet staan en dat ik die betalen moet of het nou terecht is of niet. Dit is natuurlijk lucratief voor telfort. Klanten laten betalen voor niet gebruikte diensten.

Overigens heeft AH Mobiel een sms-centrale met een heel bekend nummer: 0031626000230
Zou het daar het probleem zitten???
Reputatie 8
Badge +10

Overigens heeft AH Mobiel een sms-centrale met een heel bekend nummer: 0031626000230

Logisch, Appie koopt zijn belminuten in bij KPN.
Appie heeft veel maar geen eigen mobiel netwerk... 😉
Reputatie 6
Badge +7
Hallo Mamaloe, Enterprise geeft het antwoord al wat betreft de centrale 🙂. Wat mij niet helemaal duidelijk is, maak je gebruik van AH mobiel of van Telfort?

Reageer