beantwoord

onbereikbaar in Oostenrijk, maar kan zelf wel bellen

• 23 juni 2017
  • 12 reacties
  • 847 keer bekeken

Ik ben in Oostenrijk.
Ik kan zelf bellen en SMSen (behalve als A1 de provider is; wel via Orange AT)
Ik kan SMS berichten ontvangen.
Maar men kan mij uit Nederland niet bereiken (in gesprek of niet bereikbaar).
Ik gebruik nog een oude Samsung van de Postbank, dus er valt niet veel in te stellen.

Waar ligt de onbereikbaarheid aan?
icon

Beste antwoord door Karel90 19 september 2017, 07:23

Hi Stephen,

Omdat in Nederland het toestel weer goed werkte, heb ik geen toestel geleend nu ik weer op vacantie ben.
Welke instelling?
Als ik handmatig netwerk kies (het stond op automatisch) zie ik
orange AT
A1
T-Mobile

Bij A1 kreeg ik een fout
bij T-Mobile niet toegestaan
bij Orange AT meldt hij zich aan!
Hartelijk dank!!
Het toestel lijk via Orange AT te werken.
Ik kon een nummer bellen dat niet thuis is en krijg nu de Telfort SMS welkom in Oostenrijk
Ik hoop later vandaag het toestel echt te gebruiken.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Karel, welkom op het forum! Ik heb zojuist even je aansluiting gereset. Ben je nu wel bereikbaar? Zo niet, kun je dan je simkaart dan in een ander toestel plaatsen om dit te testen indien mogelijk? In afwachting van jouw reactie.
Bedankt, Stephen.

Ik kreeg 2 SMSjes dat de netwerkinstellingen zijn aangepast. Dat klonk veel belovend, maar....
nu kan ik zelf ook niet bellen
antenne geeft sterk signaal, maar telefoon laat geen provider zien.
uit en aanzetten heeft niet geholpen.

Met vriendelijke groet, Karel
En ik heb geen andere telefoon en ben dit keer alleen op reis
sim kaart eruit en weer erin hielp niet, maar dat had ik ook niet verwacht
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Karel, excuses voor de late reactie. Ben je nog steeds onbereikbaar? In afwachting van jouw reactie.
Hi Stephen
tot zaterdagmiddag kon ik bellen, smsen en sms krijgen, maar niet gebeld worden.

Nu kan ik niets (alleen noodnummers, maar dat probeer ik maar niet 🙂 )

Dus ik hoop dat je nog een truc hebt, al was het maar, dat ik zelf weer kan bellen

met vriendelijke groeten,
Karel
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Karel, mijn excuses voor het feit dat je nu dankzij mijn actie helemaal onbereikbaar bent. :(
Zojuist heb ik onze technici ingeschakeld om dit probleem te onderzoeken. Binnen 48 uur ontvang ik bericht hierover.
In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Karel, ik heb zojuist bericht ontvangen van onze technici. We zien dat de simkaart zich momenteel niet aanmeld op het netwerk.
Er was sprake van een storing in Oostenrijk (klanten konden wel bellen maar niet gebeld worden) via de netwerkoperator Hutchison Orange Austria. Deze storing is inmiddels opgelost.kan worden gedaan.

Aangezien je ook aangeeft dat dat je niet kunt bellen is er mogelijk sprake van een ander probleem. Lukt het wel om handmatig het netwerk te kunnen selecteren indien je telefoon geen beschikbare netwerkoperators kan vinden?
Wellicht zit het probleem in de simkaart of in het toestel. In afwachting van jouw reactie.
Hi Stephen,

In Nederland en Duitsland (afgelopen zaterdag, 16 september) werkt de telefoon prima.
Nu ben ik weer in Oostenrijk en zegt de telefoon dat ik alleen noodoproepen mag plaatsen.
De telefoon laat zelfs geen operator zien.
Heb het bekeken in verschillende plaatsen in de provincie Salzburg.
Enig idee?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Karel, is het dit keer wel mogelijk om je simkaart in een ander toestel te plaatsen of andersom? Heb je ook via toestelhulp gekeken of de instellingen juist staan ingesteld? In afwachting van jouw reactie.
Hi Stephen,

Omdat in Nederland het toestel weer goed werkte, heb ik geen toestel geleend nu ik weer op vacantie ben.
Welke instelling?
Als ik handmatig netwerk kies (het stond op automatisch) zie ik
orange AT
A1
T-Mobile

Bij A1 kreeg ik een fout
bij T-Mobile niet toegestaan
bij Orange AT meldt hij zich aan!
Hartelijk dank!!
Het toestel lijk via Orange AT te werken.
Ik kon een nummer bellen dat niet thuis is en krijg nu de Telfort SMS welkom in Oostenrijk
Ik hoop later vandaag het toestel echt te gebruiken.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Karel, bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het toestel nu wel werkt via Orange AT. Als het niet lukt om automatisch een netwerk te selecteren dan kun je het beste zelf eentje handmatig selecteren.

Reageer