beantwoord

onbereikbaar in Frankrijk

• 2 augustus 2016
  • 2 reacties
  • 450 keer bekeken

Ik heb dit account aangemaakt voor mijn vriendin die momenteel in Frankrijk is. Ze sms't me dat ze alleen Franse nummers kan bellen en onbereikbaar is vanuit het buitenland. Ik heb haar geprobeerd te bellen maar krijg een toon alsof het nummer niet bestaat. Sms sturen gaat blijkbaar nog wel.
Ze bericht dat ze via de zoekfunctie op de mobiel ook geen ander frans netwerk kan selecteren (ze heeft dus blijkbaar een netwerk gevonden).
Ook heeft ze waarschijnlijk geen internet, want whatsapp werkt ook niet. Ze heeft een Europabundel gekocht vorige week tijdens ons gezamenlijk deel van de vakantie in België. Toen ging appen en internet wel goed, bellen ging ook.
Ze heeft een Samsung Galaxy S3 Mini.
Iemand enig idee?
icon

Beste antwoord door Rolf2782 5 augustus 2016, 21:13

Het zal nu niet meer nodig zijn, ze rijdt morgen weer naar huis.
Heb ook niets meer gehoord van haar, ik had ook de tip gegeven de sim eens te wisselen met een ander.
Weet niet of ze dat heeft gedaan. Topic kan dicht.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi Rolf,

Dank voor het aanmaken van een topic!

Vreemd dat het ineens niet meer werkt in Frankrijk. Ik wil je als eerst vragen om het in een ander toestel te (laten) testen. Zo sluiten we uit of het aan de simkaart ligt, of mogelijk aan het toestel. Mocht het aan de simkaart liggen, dan moeten mogelijk wat koppelingen in orde gemaakt worden met het netwerk. Maar dat kan alleen als je op dat moment ook in Frankrijk bent in verband met de actuele verbinding.

Ik zie je reactie graag tegemoet.
Het zal nu niet meer nodig zijn, ze rijdt morgen weer naar huis.
Heb ook niets meer gehoord van haar, ik had ook de tip gegeven de sim eens te wisselen met een ander.
Weet niet of ze dat heeft gedaan. Topic kan dicht.