beantwoord

Netwerk Orange niet beschikbaar op Telfort mobiel in Frankrijk!

Intercity
In oktober jl verbleef ik twee weken in Frankrijk (Morvan). Vriendin met T-mobile kon steeds prima internetten via Orange. Mij lukte dat niet; slecht internet via andere providers. Het lukte mij niet te intetnetten via Orange.
Hoe kan dat? Is het voor mij handiger om over te stappen naar T-mobile? Verblijf nl vaker in die omgeving.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 12 november 2017, 20:18

@IntercityKon je wel bellen en sms'en via het Orange netwerk?
Het is voor de providers lastig te achterhalen wat de oorzaak was als je weer terug bent en weer op het KPN netwerk zit. Mocht het de volgende keer weer gebeuren neem dan contact op met Telfort. Omdat je dan in het buitenland bent kan de netwerkafdeling zien wat er mis gaat.

Je hebt het erover dat op geen enkel netwerk het internet goed werkte. Werkt het in Nederland wel goed? Wellicht is het verstandig om de internetinstellingen na te lopen via toestelhulp.

Bekijk reactie

3 Reacties

Koffiemok
Reputatie 5
Badge +2
Het is voor de providers lastig te achterhalen wat de oorzaak was als je weer terug bent en weer op het KPN netwerk zit. Mocht het de volgende keer weer gebeuren neem dan contact op met Telfort. Omdat je dan in het buitenland bent kan de netwerkafdeling zien wat er mis gaat.

Je hebt het erover dat op geen enkel netwerk het internet goed werkte. Werkt het in Nederland wel goed? Wellicht is het verstandig om de internetinstellingen na te lopen via toestelhulp.
Intercity
Koffiemok schreef:

Bedankt voor het antwoord.
Internet in Nederland diet het prima, in Frankrijk waren die andere providers niet zo “constant”, vielen regelmatig uit de lucht en daar had mijn vriendin met T-mobile /Orange geen last van.
Zal zeker contact opnemen met Telfort, als ik dit probleem weer ondervind.
Neel25
Bij Telfort is er geen 4G beschikbaar in het buitenland. Telfort had in de zomer een nieuw contract afgesloten met Orange, maar Orange biedt alleen Edge en 4G (blijkbaar). Dat betekent feitelijk dat je alsnog niet of nauwelijks verbinding kunt maken met Orange. Telfort kan er niks aan doen behalve nieuwe contractonderhandelingen met 4G in het buitenland erbij.

Lees:
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/netwerk-orange-france-niet-beschikbaar-op-telfort-mobiel-68180/index1.html

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)