beantwoord

Netwerk Orange France niet beschikbaar op Telfort mobiel

• 1 juni 2017
  • 87 reacties
  • 3609 keer bekeken

Toon het eerste bericht

87 reacties

Reputatie 4
Badge +6
@dreeffie,

Mijn vermoeden is dat de gevolgen van de samenwerking met Orange verbreken zijn overzien. Het is goed dat het naar boven is gekomen, zodat er wat aan gedaan kan worden.

@dreeffie, @Jon, @Pietvo @Gratis 2e nummer,

Morgen is er een overleg met de afdeling Netwerk/IT en Roaming en wordt er besproken hoe de situatie opgelost kan worden. Ik verwacht morgen een update over de situatie te krijgen! Natuurlijk deel ik die dan met jullie 🙂.
Reputatie 4
Badge +6
@dreeffie, @Jon, @Pietvo, @Gratis 2e nummer,

Goed nieuws, de samenwerking met Orange in Frankrijk is weer gestart :):). Met dank aan de melding die jullie hebben gemaakt. Als je in Frankrijk bent, kun je Orange weer als provider selecteren. Mocht je hierover nog vragen hebben of als het nog niet lukt om Orange te kiezen, dan kun je dit in het topic laten weten.
Déborah je bent een kanjer! Goed gedaan
Reputatie 4
Badge +6
@Gratis 2e nummer,

Haha, dankje! Graag gedaan :$:$
Reputatie 1
Deborah, geweldig dat je dit voor elkaar hebt gekregen. Heel erg bedankt!
Reputatie 1
Badge
@Deborah - Telfort Geweldig bedankt. Nu maar wachten tot ik weer in Frankrijk kom 🆒
Reputatie 4
Badge +6
@Jon, @Pietvo,

Ja, super fijn dat het gelukt is! Graag gedaan! :D

Reputatie 1
@Debohra ,

Bedankt voor je leuke kaart. Ik ga zondag weer naar het Franse platteland. Ik hou je op de hoogte van mijn ervaringen met Orange daar.
Reputatie 1
@Deborah - Telfort,
Nu met je naam goed gespeld... 🆒
Reputatie 4
Badge +6
@Jon,

Graag gedaan! Goed om te lezen dat je de kaart hebt ontvangen. Heerlijk dat je af en toe op het Franse platteland kan verblijven 🆒. Veel plezier alvast!

Awh super, ik hoor het graag.
Reputatie 1
@Deborah - Telfort

Ik kan Orange als provider selecteren, prima dekking nu, ben weer helemaal verbonden....🆒

Nogmaals bedankt

Jon
Reputatie 4
Badge +6
@Jon,

Wat fijn! 🆒🆒 Bedankt voor het laten weten!
Reputatie 1
@Deborah - Telfort

Hoi Deborah, toch nog een opmerking over Orange in Frankrijk. De dekking is prima, alleen jammer dat je alleen met Edge (E) verbinding kan krijgen met mobiel internet. Dat gaat erg langzaam.. Toch geen volwaardig contract met Orange?
Mvgr Jon
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Pietvo, goed dat je dit meldt, want je zou gewoon verbinding moeten kunnen maken. Heb je in de instellingen geen blokkades op het buitenland gebruik staan? Die vind je in Mijn Telfort. Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
@Cindy - Telfort

Hoi, ik weet niet waarop je reageert, mijn probleem is dat ik wel een Orange internet verbinding kan krijgen, maar een langzame, middels Edge (vergelijkbaar met 2G). Via andere providers krijg ik wel 3G in Frankrijk. Helaas is Orange de enige provider die goede dekking biedt bij mij in de buurt.. Internetten gaat dus moeizaam. Vraag is waarom Orange geen 3 of 4 G mag bieden. Geen contract? Te duur?
Reputatie 8
Badge +17
@Cindy - Telfort

Hoi, ik weet niet waarop je reageert, mijn probleem is dat ik wel een Orange internet verbinding kan krijgen, maar een langzame, middels Edge (vergelijkbaar met 2G). Via andere providers krijg ik wel 3G in Frankrijk. Helaas is Orange de enige provider die goede dekking biedt bij mij in de buurt.. Internetten gaat dus moeizaam. Vraag is waarom Orange geen 3 of 4 G mag bieden. Geen contract? Te duur?
Heeft je vriendin nog steeds goeie ontvangst van Orange via hollandsnieuwe (als ze naast je staat)?
Reputatie 1
Ja, zij heeft wel 3G . Ook als ik ergens bij een Orange mast sta heb ik geen 3G maar E
Dekking is wel goed, 2 of 3 bolletjes.. Het gaat alleen over internet, niet over bellen of sms'en
Reputatie 8
Badge +17
En de instelling (in jouw telefoon) staat zo:

?

eventueel even vergelijken met de instellingen in de telefoon van je vriendin...
Reputatie 1
Heb een iphone, staat op 4g. Bij de franse providers SFR, Bougues en Free heb ik wel 3G. Allen daarvan is de dekking bij mij slechter...
Reputatie 8
Badge +17
Tja, dan is het een kwestie van pech hebben. Heeft je vriendin ook een iPhone?

Of je iPhone ondersteund toevallig niet de frequenties die op jouw locatie worden uitgezonden of hij is defect.
Reputatie 1
Ja heeft ook een IPhone. Pech hebben komt doordat Telfort volgens mij een minimaal contract heeft met Orange. Burenin het dorp hebben KPN en hebben nergens last van. Zelfde
iPhone als ik.
Verlengingsaanbod van Telfort gekregen, onder deze omstandigheden toch naar een andere provider...
Reputatie 8
Badge +17
Als je de simkaart wisselt is het signaal bij jouw goed en bij je vriendin slecht?

Ik neem aan dat je vriendin ook Telfort heeft?
Reputatie 1
Nee, Hollands Nieuwe (Vodafone)
Was denk ik iets slimmer bij de keuze van de provider.. 😉
@Deborah - Telfort ik kan dit verhaal van @Jon bevestigen. Wij rijden nu van Spanje naar Nederland, dus door heel Frankrijk. Overal EDGE via Telfort/Orange. Mijn vriendin naast me heeft via Tmobile/Orange wel 4G. Als ik overschakel op Telfort/Bouygues heb ik zelfs H. Jullie lijken dus een slechter contract met Orange te hebben dan met Bouygues.
Reputatie 1
@arnoviatelfort

Bedankt voor je reactie, ik krijg via Orange inderdaad alleen EDGE. Via andere providers 3G (geen 4G). T-mobile is blijkbaar dus ook een goed alternatief.

Reageer