beantwoord

Netwerk Orange France niet beschikbaar op Telfort mobiel

  • 1 juni 2017
  • 87 reacties
  • 3609 keer bekeken


Toon het eerste bericht

87 reacties

Reputatie 1
Deborah, er zijn meer Telfort gebruikers die hetzelfde probleem hebben... Slaapt de afdeling die een antwoord moet geven???
Reputatie 1
Badge
Een andere mogelijkheid is dat de Telfort SIMs niet geschikt zijn voor Orange F.
Badge +13
@Pietvo
@Jon
@dreeffie
Bedankt voor alle informatie tot nu toe!

Willen jullie je mobiele telefoonnummer toevoegen aan jullie
forumprofiel? En kunnen jullie in dit topic de laatste datum en het tijdstip (mag een schatting zijn) delen waarop je verbinding hebt geprobeerd te maken met een mobiel netwerk in Frankrijk? Daarmee kunnen de netwerkspecialisten weer verder.

Deborah is morgen weer op kantoor - ik stel deze vraag namens haar 🙂
Reputatie 1
Badge
Vanmorgen 26 juni om 9-10 uur nog geprobeerd langs de autoroute tussen Lyon en Dijon handmatig Orange F te kiezen. Ik kon het netwerk wel aanvinken maar dan had ik direct 'No Service'. Andere netwerken deden het wel.
Badge +13
Dank voor je mobiele nummer, Piet! Daarmee kunnen de analisten onderzoeken wat er vanochtend gebeurde.
Reputatie 1
Net mijn mobiel nr toegevoegd. In 58310 geen Orange. Op vrijdag
naar Nl teruggereden , alleen maar Bouygues gezien op mobiel (via autotelefoon ...)
Pietvo heeft gelijk. Hij schreef: 'Een andere mogelijkheid is dat de Telfort SIMs niet geschikt zijn voor Orange'.
Telfort is dochter van KPN. Ik vermoed dat KPN-sims en alle providers die hier onder hangen geen netwerk van Orange kunnen gebruiken.
Reputatie 1
Met een KPN sim schijn je wel op het Orange netwerk te kunnen..
Zelfde hier. Nu departement 45 omgeving Orléans, geen mobiel internet ondanks goed bereik Bouygues Telecom. Oranges geeft bij anderen prima internet, als ik dat uit lijstje mobiele providers selecteer direct melding dat registratie op dat netwerk niet lukt.

Niet fijn! Van wifi naar wifi om bijvoorbeeld Whatsapp contact te houden.


Dat gaat straks tijdens hoogseizoen klachten regenen!

Ik hoop van harte dat jullie bij Telfort kunnen laten zien dat jullie ook in dit geval voortvarend kunnen handelen en oplossen. En als jullie dat in dit geval niet kunnen, laat dat dan gewoon rechtdoorzee weten? Niet van goh wat vervelend dat je niet op internet kunt, staat je roaming aan, enz.

Instellingen niet gewijzigd en normaalgesproken altijd internet, kom op!
Reputatie 4
Badge +6
@Gratis 2e nummer,

Dat stadium zijn we gelukkig voorbij 😉. Zoals in dit topic is aangegeven, zijn we op de hoogte van de melding en wordt het uitgezocht.

@Pietvo
@Jon
@dreeffie

Jullie telefoonnummers zijn doorgegeven aan mijn collega's van de Netwerk/IT afdeling. Daarnaast heb ik doorgegeven dat het bereik met KPN wel goed is en Orange geselecteerd kan worden (goede info). Het wordt momenteel door hen onderzocht. Via dit topic houd ik jullie op de hoogte.
Reputatie 1
Is het niet eerder een commercieel probleem dan een technisch?
APN instellingen blijken te beperkend ingesteld te staan. Heb proxy server e.d. leeg gemaakt. Opnieuw opstarten, kans geven opnieuw automatisch netwerk te vinden en ... Internet.

Mijn instellingen in drie plaatjes bijgevoegd. Hoop dat jullie er iets aan hebben.

Reputatie 8
Badge +17
Maar, nu wel een "Orange F" verbinding?
Reputatie 4
Badge +6
@Jon,

Op dit moment kan ik alleen maar speculeren waar het aan ligt 🙂. Ik geef liever zo snel mogelijk duidelijkheid. Zojuist heb ik van mijn collega's bij KPN begrepen dat zij niet bekend zijn met de issue. Het lijkt er inderdaad op dat het een Telfort storing is.
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt @Gratis 2e nummer! Heb je op deze manier verbinding met Orange?

@Jon @dreeffie @Pietvo,
Werkt de tip van Gratis 2e nummer?

Hoor het graag van jullie:$.
Ik heb nu wel Orange in het lijstje, maar keuze voor automatisch verbinding maken bracht me bij Free Telecom. Handmatig verbinden leidt bij mij steeds tot foutmeldingen. Kies dus automatisch verbinding maken.
Maakt mij niks uit welke Franse provider als ik maar bereikbaar ben en kan internetten.

Deborah, Ik wil graag verbinden met Orange France Contact. Voor 1-1-2017 kon dit wel, daarna niet meer. Ook niet met de voorgestelde APN configuratie. Ik ben al aan het bekijken welke operator het wordt voor mij, bij einde contract. Klantenservice heeft mij verteld dat ze NIETS voor mij kunnen doen. Dat is duidelijke taal, ik taai af bij Telfort als er niet snel iets gebeurt. Ik ben hier wel klaar mee.
Reputatie 1
Deborah, ik heb wel internet (af en toe) maar niet van de provider die goede dekking heeft.
Reputatie 1
Dit vond ik op het Vodafone forum. Zo'n soort uitspraak wil ik ook van Telfort....

Re: Mobiel internet dekking buitenland

@Rick_Blaine , op de websites van de betreffende provider vind je meestal de meest actuele dekkingskaart. In Frankrijk hebben we een overeenkomst met Bouygues, Orange en SFR.
Reputatie 4
Badge +6
Zoals @Gratis 2e nummer aangeeft, is het belangrijk dat de dekking in Frankrijk goed is ongeacht de provider. dreeffie, heel jammer dat je telefonisch hebt gehoord dat ze niets voor je kunnen doen. Ik ben momenteel in gesprek met collega's om wél iets voor je te doen. Als ik jullie berichten lees, krijg ik het gevoel dat er van mijn kant geen hulp is. Ik neem de melding van heel erg serieus en doe mijn best om jullie zo snel mogelijk van een antwoord of oplossing te voorzien.

Zojuist heb ik een update gekregen van mijn collega's Netwerk/IT. Telfort heeft inderdaad geen samenwerking meer met Orange. Op dit moment staat de vraag uit voor een nieuwe samenwerking met Orange 🙂. Ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 1
Badge

Zojuist heb ik een update gekregen van mijn collega's Netwerk/IT. Telfort heeft inderdaad geen samenwerking meer met Orange. Op dit moment staat de vraag uit voor een nieuwe samenwerking met Orange 🙂. Ik hou jullie op de hoogte.


Daar mogen ze dan wel eens snel iets aan doen. Op sommige plaatsen is Orange de enige provider.
Reputatie 1
Badge
Bedankt @Gratis 2e nummer! Heb je op deze manier verbinding met Orange?

@Jon @dreeffie @Pietvo,
Werkt de tip van Gratis 2e nummer?

Hoor het graag van jullie:$.


Ik ben niet meer in Frankrijk dus ik kan het niet controleren. Maar ik dacht dat APN's niets met bellen te maken hebben, maar met Internet/MMS..
Reputatie 1
Kan ik niet controleren, ben in Nederland....
Schandalig dat clienten hiervan niet door Telfort op de hoogte worden gesteld. En bovendien door klantenservice worden afgepoeierd en aan het lijntje gehouden worden. Fijn hoor. De waarheid komt toch steeds boven tafel. Heeft Telfort geen ondernemingsraad?
Reputatie 1
Hoi Deborah, bedankt voor je inspanning. Weet je wanneer je iets kunt zeggen over de nieuwe samenwerking met Orange?

Reageer