beantwoord

Netwerk Orange France niet beschikbaar op Telfort mobiel

• 1 juni 2017
  • 87 reacties
  • 3575 keer bekeken

Reputatie 1
  • Starter
  • 49 reacties
Ik verblijf vaak in Frankrijk (58310). Sinds enige tijd is het netwerk van Orange niet meer beschikbaar op mijn iphone met telfort mobiel. Zowel automatisch als handmatig lukt dit niet, ook al sta ik naast de zendmast. Andere providers lukt wel (hoewel niet alle). Maar daar heb ik weinig aan want die geven geen goede dekking.
Mijn vriendin heeft Hollands Nieuwe (Vodafone) en die ontvangt Orange prima. Drie tot 4 bolletjes.
Heeft Telfort (KPN?) het gebruik van het Orange netwerk in Frankrijk uitgesloten? Wellicht met de veranderingen in Europa met roaming?
icon

Beste antwoord door Deborah 29 juni 2017, 17:37

@dreeffie, @Jon, @Pietvo, @Gratis 2e nummer,

Goed nieuws, de samenwerking met Orange in Frankrijk is weer gestart :):). Met dank aan de melding die jullie hebben gemaakt. Als je in Frankrijk bent, kun je Orange weer als provider selecteren. Mocht je hierover nog vragen hebben of als het nog niet lukt om Orange te kiezen, dan kun je dit in het topic laten weten.
Bekijk reactie

87 reacties

Reputatie 1
Net een simkaart van een andere telefoon in mijn iphone geplaatst. Had direct verbinding met het netwerk van Orange. Het ligt dus niet aan de telefoon maar aan Telfort.
Ik blijf bij idee dat Telfort (KPN) het gebruik van het Orange netwerk uitsluit. Voor mij reden om mijn abo niet te verlengen als dit niet wordt opgelost.
Reputatie 1
Weet niemand hierop een antwoord? Ook een moderator of forum manager niet?
Reputatie 1
Jammer dat er (nog) geen reacties zijn. Iedereen die in Frankrijk (en wellicht ook andere Europese landen) met vakantie gaat kan hiermee te maken krijgen....
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jon, sorry voor de late reactie. Je bericht was bij ons later binnen gekomen :S. Goed dat je al het een en ander hebt getest. Om je te helpen, heb ik een aantal vragen. Waar in Frankrijk verblijf je? Kun je op andere plekken in Frankrijk wel Orange kiezen? Had je een Telfort simkaart in je telefoon getest of van een andere provider? Als je je simkaart in een ander toestel plaatst in Frankrijk, kun je dan wel het Orange netwerk selecteren?
Reputatie 1
Hoi Deborah, bedankt voor je reactie. Ik verblijf op dit moment in Bouhy (code 58310). Ik krijg nergens in Frankrijk Orange, ook in de grotere steden niet. Als ik de netwerkselectie op handmatig zet vindt de iphone wel Orange, als ik die aan vink gebeurt er niets...
Ik heb getest met een simkaart van een andere (Franse) provider, niet Orange. Toen kwam ik wel op het netwerk van Orange.
Ik heb niet getest met mijn simkaart in een ander toestel. Dat lukt op dit moment ook niet.
Ik vind het raar dat alleen Orange het niet doet, nergens inFrankrijk.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jon, bedankt voor je reactie. Providers in Nederland maken afspraken met providers in het buitenland. Ik vermoed dat er geen afspraken meer zijn met Orange in Frankrijk. Lukt het om de volgende keer met een andere simkaart van een Nederlandse provider te testen of je op het Orange netwerk komt? Ik ben namelijk benieuwd of het mogelijk aan de simkaart of telefoon ligt.
Reputatie 1
Hoi Debohra.

Wanneer ik weer in Frankrijk ben zal ik dit proberen. Kun jij ondertussen uitzoeken of er geen overeenkomst met Orange is? Moet men weten bij Telfort....
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jon, ik ben vooral benieuwd hoe de verbinding met een andere simkaart/telefoon in Frankrijk is. Het zou natuurlijk niet moeten uitmaken welke provider je in Frankrijk hebt. Belangrijk is dat je een goede dekking hebt. Bij ons is niet bekend dat de netwerkdekking in Frankrijk niet optimaal is. Als je weer in Frankrijk bent, kun je dan met een andere simkaart en telefoon nagaan of je gebruik kunt maken van het Orange netwerk en hoe de verbinding is? Voor de zekerheid verstuur ik een nieuwe simkaart. Deze simkaart kun je in Mijn Telfort activeren. Het is goed mogelijk dat een nieuwe simkaart je verbinding in Frankrijk verbetert. Ik hoor het graag van je 😳.
Reputatie 1
Hoi Debohra, ik ga het over een weekje in Frankrijk proberen. Je hoort van me..
Reputatie 4
Badge +6
Fijn dat je het zo snel kan proberen Jon! Alvast bedankt:$.
Hoi Jon, Deborah, Ik heb allang met andere simkaarten verbinding met Orange France gehad. Superverbinding!. Telfort-sim er weer in en het is weer uien. In de lijst met operators staat dan achter Orange: (Afsluiten) in het nederlands. Deze tekst komt niet van een franse operator. Ik snap niet dat Telfort niet gewoon verteld, dat dit sinds 1-1-2017 geen partner meer is. Of weten de Telfort-medewerkers dit niet?
Reputatie 1
Hoi Dreeffie, ik denk dat je gelijk hebt. Nieuwe simkaart erin en ik krijg nog steeds geen verbinding met Orange. Over welke lijst met operators heb je het?
Zoals ik al zei heb ik niets aan dit abonnement, zelf link omdat ik in geval van nood niet eens kan bellen of gebeld worden....
Reputatie 1
Hoi Deborah,
Ik denk dat Dreefie gelijk heeft. Klopt het dat Telfort Orange heeft afgesloten? Graag antwoord, dit is voor mij echt heel belangrijk.
Hoi Jon, De lijst met operators: daarmee bedoel ik mobiele netwerken, mobiele providers bij alle instellingen. Daar zie ik bij Orange (Afsluiten) staan. Groet, Dreeffie
P.S. Lebara schijnt ook toegang tot het Orangenetwerk te verlenen. Is wat voordeliger.
Ik heb dit telefonisch aan de medewerkers van Telfort uitgelegd. Drie maal zelfs; in het derde gesprek vertelde de medewerker mij ( na wederom aan het lijntje te zijn gehouden) dat hij niets voor mij kon doen. Ik denk erover om naar de media te gaan, want dit is schandalig. Wel betalen maar geen verbinding.
Reputatie 1
Heel goed idee om naar de media te gaan, hou me op de hoogte, doe ik mee,,,
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jon en dreeffie, jammer om te lezen dat jullie overwegen om naar de media te stappen. Dit is niet nodig. Het is effectief als ik dit samen met jullie en collega's uitzoek. Jullie hebben je verhaal op het forum gedeeld en ik ben hier om te helpen. Waar ik jullie mee kan helpen, is zorgen voor een goede verbinding in Frankrijk. Ongeacht de provider. Om je verder te helpen, heb ik een paar vragen. Welke telefoon heb je (inclusief type)? Met welke provider in Frankrijk heb je verbinding? Wat ervaar je precies (bijvoorbeeld een trage verbinding, geen/weinig bereik, niet kunnen bellen of gebeld worden)? Ik hoor het graag 🙂. Aan de hand van de antwoorden kan ik het uitzoeken.
Reputatie 1
Hoi Deborah,

Ik word er een beetje moe van.. Het is niet mogelijk met Telfort een goede dekking te krijgen waar ik in Frankrijk zit (postcode 58310).
Ik heb een Iphone 5s en krijg bijna voortdurend de melding 'geen service'. Soms krijg ik Bouygues of SFR of Free, maar deze dekking is zeer zwak, valt voortdurend weer weg. Binnenshuis heb ik helemaal geen dekking, in de tuin zwak. Zoals ik al zei heeft mijn vriendin wel een goede dekking met een iphone 4 met Orange. Zij heeft Vodafone.
Ik heb een paar dagen geleden een stuk door Frankrijk gereden en gekeken welke provider ik kreeg. De net genoemde drie en geen enkele maal Orange. En dat is hier toch echt de beste provider op het platteland....Ik hoop op een snelle oplossing want zo heb ik niets aan Telfort...
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jon, bedankt voor je reactie. Ik kan me goed voorstellen dat je hier moe van word. Aangezien ik dit probleem niet eerder voorbij heb zien komen, wilde ik eerst met jou nagaan of het aan het toestel of de simkaart ligt. Slecht bereik wordt vaak daardoor veroorzaakt. Om intern hiermee aan de slag te gaan, had ik iets meer info nodig 🙂. In ieder geval, ik ga intern op onderzoek uit. Zodra ik meer weet, stuur ik je een bericht via dit topic.
Reputatie 1
Bedankt Deborah, ben benieuwd naar je bevindingen.....
Reputatie 1
Deborah, al iets bekend, nog steeds 'geen service'.. wordt nu onaanvaardbaar.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jon, helaas nog niet 😞. Het wordt nog uitgezocht. Zodra ik meer weet ben je de eerste met wie ik contact opneem. Ik begrijp goed dat dit onaanvaardbaar voor je is, alleen ik vermoed dat zoiets niet in een dag is opgelost.
Reputatie 1
Nee Debohra, ik laat me niet aan het lijntje houden, dit wordt officiële klacht en publiciteit...
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Jon, via het forum heb je al een officiële klacht ingediend en is dit momenteel in behandeling. Je wordt zeker niet aan het lijntje gehouden. Ontzettend jammer om te lezen dat je hier publiekelijk aandacht voor wil en je het niet een kans wil geven. Een week geleden heb je mij terugkoppeling gegeven over het testen van een andere simkaart. Op basis van die terugkoppeling had ik extra informatie nodig om het intern uit te zoeken. Ik kan me heel goed voorstellen dat het frustrerend is om geen bereik te hebben op het platteland en zodra ik meer duidelijkheid heb, ga ik graag met je in gesprek over de mogelijkheden. Je kunt erop vertrouwen dat je zo snel mogelijk duidelijkheid krijgt.
Reputatie 1
Badge
Ik was dit weekend in Frankrijk in La Bérarde in de Ecrins. Het enige netwerk dat daar beschikbaar was, was Orange F. Ik kon het netwerk zien en selecteren maar niet bellen en internetten. Alleen 'No Service'. Mijn vrienden hadden wel bereik maar die hadden geen Telfort. Gelukkig kon ik af en toe hun telefoon gebruiken. In nabijgelegen dorpen waar Bouygues, SFR of Free was had ik via die netwerken wel verbinding. Ik vind dit echt onaanvaardbaar. Is dit een kwestie van een verkeerde instelling bij Telfort of heeft Telfort geen roaming overeenkomst met Orange F? In ieder geval vind ik dat hier iets aan gedaan moet worden.

Reageer