Netwerk Frankrijk

• 20 juli 2013
  • 27 reacties
  • 6192 keer bekeken

Ik zit in de Dordogne in Frankrijk en heb in beeld staan ' geen service'. Wat kan ik hier aan doen? Komt dit vaker voor? Kan de klantenservice niet eens bellen....

27 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Staat roming aan
Nee gaat niet om internet maar bellen
Reputatie 8
Badge +16
Maar ook daar heb je roaming voor nodig
Reputatie 8
Badge +17
Staan de toestelinstellingen wel goed bv dat je toestel automatisch een verbinding kiest 
Reputatie 8
Badge +15
Als je een keer in Nederland het netwerk handmatig hebt ingesteld dan dien je dit in het buitenland ook te doen.
Voor hulp zie Toestelhulp.
Zolang je maar gegevens of data roaming uit laat staan, anders krijg je kosten voor het internetten in het buitenland. Wil je er zeker van zijn geen kosten voor het internetten in het buitenland te krijgen zet dan de volledige mobiele dataverbinding uit.
Zijn vandaag in Frankrijk aangekomen voor vakantie, zowel mijn vriend als ik hebben geen netwerk, kunnen niet bellen of gebeld worden, sms versturen of ontvangen. Ik heb een Samsung Galaxy, mijn vriend Lumia 920. Beide telefoons hebben de goede instellingen, hebben handmatig gezocht en opnieuw opgestart. Help?
Reputatie 8
Badge +15
Jullie hebben allebei handmatig gezocht en hebben jullie meerdere providers geprobeerd om te controleren of je dan netwerk krijgt?
Ja klopt, in België gewoon verbinding.
Op de Samsung drie providers geprobeerd, Lumia vind helemaal geen providers.
Reputatie 8
Badge +19
Misschien staan er op het franse platteland (?) niet elke 7 kilometer een zendmast en val je gewoon buiten het bereik van de netwerken..?
We zitten in Dijon, vanaf de grens met België geen netwerk. Ze hebben toch wel zend masten?
Helaas bij ons het zelfde probleem 2 telefoons en in frankrijk totaal geen bereik, alleen noodnummers.
Zitten vanaf vandaag in de buurt van St.Malo. De gehele dag geen bereik.
Helaas in Italie sinds vanochtend hetzelfde probleem! Met 2 aparte (1 zakelijke mobiel en 1 prive mobiel) Onbereikbaar en wij kunnen ook niet bellen!
Telfort reageert nergens op en klachtenformulier via internet kan je niet verzenden. Ook handig!
We zijn vanaf zondag hier, geen problemen tot vanochtend helaas.
Zie link!

KPN meldt dat er een storing is in het buitenland

http://www.kpn.com/prive/service/storingen/actuele-storingen.htm

Sinds zaterdagochtend 20 juli 2013 kunt u hinder ondervinden met mobiel bellen, sms en internet via roaming vanuit het buitenland. Ook kunt u via roaming mogelijk niet gebeld worden of sms-berichten ontvangen. Er wordt momenteel hard aan gewerkt om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. We kunnen momenteel helaas nog niet aangeven per wanneer de storing is verholpen. Het is wel mogelijk om in geval van noodsituaties verbinding te krijgen met het noodnummer (bijvoorbeeld 112) in het betreffende land. Ook is dataverkeer via lokale WiFi mogelijk.

Excuses voor het ongemak.

Starttijd: 2013-07-20 09:30 Eindtijd: onbekend
Een vriend die met ons in Frankrijk meereist heeft dit probleem ook. Na ca 11:00 geen telefoongesprek neer kunnen voeren. Ligt duidelijk aan Telfort want zijn telefoon ziet wel alle providers maar doet daar niets mee. Wij, met tmobile, hebben nergens last mee en kunnen o.a. dit berichtje posten. Het klachtenformulier van Telfort werkt inderdaad ook niet. Mooie boel!
Reputatie 8
Badge +16
Volgens een bericht op nu.nl schijnt het mis te gaan bij KPN en Hi.

Telfort wordt niet genoemd... ook staat er geen storingsbericht op de Telfort site.
Reputatie 8
Badge +15
Het webformulier van Telfort staat los van de storing van bellen, sms'en in het buitenland.
Al een andere browser geprobeerd of de instellingen gecontroleerd?
Heb geen problemen met het webformulier in chrome, firefox, explorer.
Als je het formulier via een mobiel probeert te doen kan het zijn dat je mobiele browser bepaalde scripts niet ondersteund.
Reputatie 1
Badge +1
Volgens een bericht op nu.nl schijnt het mis te gaan bij KPN en Hi.

Telfort wordt niet genoemd... ook staat er geen storingsbericht op de Telfort site.

Franzki toch!

Telfort maakt gebruik van de roaming overeenkomst die KPN heeft afgeslotem met buitenlandse providers.
Reputatie 8
Badge +16
@Indi... bedankt voor je tip maar ik was al op de hoogte... Ik bel zelf al vele jaren met Telfort over het KPN netwerk.

Ik bedoelde te zeggen dat Telfort oorverdovend stil is qua communicatie. Ze worden niet genoemd op nu.nl en doen blijkbaar zelf ook geen moeite om iets op hun storingspagina te zetten.
Reputatie 1
Badge +1
Sorry Franzki, ik had je verkeerd begrepen. 
Hier in Frankrijk hetzelfde probleem. Geen sms mogelijk en probkemen met bellen.
Reputatie 1
Badge +1
http://nos.nl/data/teletekst/gif/P121_01.gif?v=1374411120

Storing bij mobiel bellen en mobiel internet in Frankrijk

Sinds zaterdagmorgen 20 juli kunnen klanten die zich in Frankrijk (inclusief Monaco) bevinden hinder ondervinden bij het mobiel bellen, sms’en en internet via roaming. Noodnummers zijn wel bereikbaar. Ook is dataverkeer via lokale WiFi mogelijk. Klanten in andere landen kunnen sinds 01.00 uur vanmorgen weer gebruik maken van alle mobiele diensten. Er wordt hard gewerkt om dit probleem ook voor onze klanten in Frankrijk op te lossen. We kunnen momenteel helaas nog niet aangeven per wanneer de storing is verholpen. Het is wel mogelijk om in geval van noodsituaties verbinding te krijgen met het noodnummer (bijvoorbeeld 112) in het betreffende land. Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor het ongemak!

Excuses voor het ongemak.

Starttijd: 2013-07-20 09:30 Eindtijd: onbekend

Bron
Reputatie 8
Badge +15
Een ander mogelijkheid is de storing die KPN momenteel heeft met bellen en sms'en in Frankrijk.
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Een update voor wat betreft dit probleem;

Update: Momenteel is er een tijdelijke oplossing voor klanten die hinder ondervinden in Frankrijk . Via de provider Free is bellen en sms’en mogelijk. Indien Free bereik heeft in het gebied waar u verblijft, kunt u Free handmatig instellen op uw toestel op dit netwerk aan te melden.
Ondertussen blijven wij hard werken aan een definitieve oplossing en zijn wij ons zeer bewust van de overlast die u ervaart. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Voor meer informatie kun je hier terecht.

Eventuele nieuwe berichten worden hier geplaatst.

Henk
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds 3 dagen. Handmatig zoeken kan en dan krijg ik 3 franse providers maar als ik er 1 selecteer krijg ik de melding: het geselecteerde mobiele netwerk is niet langer beschikbaar. In instellingen kunt u een ander netwerk kiezen. (Providers: Orange F, F-bouygues telecom en F SFR). Bij netwerkselectie automatisch blijft de telefoon 'zoeken'. Ik zit in de buurt van Nice.

Overigens ligt het niet aan de telefoon want als ik het Vodafone kaartje van mijn vriendin in mijn iphone doe maakt ie wel contact met een netwerk... Wat is het probleem bij telfort?

Mvg,

Ed

Reageer