beantwoord

Mobiel internet werkt buiten Nederland niet

• 10 december 2018
  • 7 reacties
  • 480 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Waarom werkt mijn telfort abonnement niet in Duitsland en een Simpel abonnement van Simpel voor € 10.wel werkt

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid en verplaatst naar juiste categorie.
icon

Beste antwoord door jimny 10 december 2018, 10:32

Heb je bij de sim only wel een data bundel en als je in Duitsland bent moet de roaming wel aangezet worden, het kan echter ook zijn dat er een buitenland blokkade op je abonnement zit dit kan webcare voor je fixen.
Zet in je forum profiel je 06 nummer en postcode en huisnummer dan weet webcare wie je bent
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb je bij de sim only wel een data bundel en als je in Duitsland bent moet de roaming wel aangezet worden, het kan echter ook zijn dat er een buitenland blokkade op je abonnement zit dit kan webcare voor je fixen.
Zet in je forum profiel je 06 nummer en postcode en huisnummer dan weet webcare wie je bent
Reputatie 1
Badge
Roaming stond aan 17.000 mb tegoed. ??
Reputatie 8
Badge +17
Roaming stond aan 17.000 mb tegoed. ??

Dan zit er zoals gezegd een buitenland blokkade op die webcare eraf kan halen
Reputatie 1
Badge
welke handelingen moet ik verrichten
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Dick, ik kan me voorstellen dat je ook in Duitsland gebruik wilt maken van internet op je mobiel! Ik begrijp alleen dat dat niet lukte, dat is niet fijn, goed dat je het laat weten. Ik help je graag verder.

Ik heb je mobiele abonnement opgezocht met de gegevens die je in je forumprofiel hebt staan. Er staat geen blokkade op internet in het buitenland, oftewel roaming, zie ik. Het probleem kan verschillende oorzaken hebben, daarom heb ik wat meer informatie nodig om je goed te kunnen helpen.
Wat was er aan de hand, dus hoe merkte je dat het niet werkte? Kon je wel verbinding met een netwerk in Duitsland maken? Heb je je telefoon ook even volledig uitgeschakeld toen je daar was, en opnieuw laten opstarten? Het is ook goed de instellingen van je telefoon na te kijken, en te testen of jouw simkaart in een ander toestel het wel doet, of dat je dan hetzelfde ervaart.

Ik weet natuurlijk niet wanneer je in de mogelijkheid bent om het te testen, maar laat gerust weten hoe het is gegaan, en of ik iets voor je kan doen 🙂
Reputatie 1
Badge
Mijn Google Maps werkte niet op een wandelroute in Aken, die van mijn vrouw wel maar goed geen aandacht meer aan besteed, telefoon niet uitgezet op de terug weg kreeg ik allemaal mails binnen vanaf 11.45 uur dat is achteraf het tijdstip dat we Duitsland in reden, ben voorlopig niet in Duitsland maar ik neem je tips mee.
Reputatie 7
Badge +8
Dat is prima, Dick! Vaak zijn de adviezen die ik je gaf genoeg om te zorgen dat je verbinding werkt 🙂 Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, laat het dan vooral weten, dan denken we graag met je mee.

Reageer