beantwoord

Mobiel internet in het buitenland

• 20 juni 2019
  • 18 reacties
  • 225 keer bekeken

Geachte Telfort,Mijn vrouw en ik zijn 9 juni aangekomen in Thailand,op Schiphol al onze mobiel internet en roaming uitgezet,en niet meer aan gezet.Tot onze verbazing is het mobiel internet toch weer aangegaan,met als gevolg weer extra kosten,vorig jaar hadden wij dit probleem ook in Egypte,nou begin ik mij af te vragen hoe dit mogelijk is,wij weten zeker dat we zelf mobiel internet niet aan hebben gezet.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door GJC 20 juni 2019, 09:56

Helemaal eens JanD. Ik denk dat dona0004 eens goed moet (laten) kijken naar haar toestel. Een provider kan niet op afstand data inschakelen, dus als het inderdaad onverwacht toch weer aanstaat is er iets in het toestel dat dit veroorzaakt.
Voorzover ik kan vinden werd het toestel in 2015 geleverd met Androïd 5.1. In die versie was het bij mijn weten prima mogelijk om zonder tussenkomst van de gebruiker data te schakelen. Iemand met enige kennis van zaken zou de boosdoener moeten kunnen achterhalen.

Ik heb geruime tijd, al dan net zelfgeschreven, apps gebruikt die op basis van diverse variabelen data in- of uitschakelden. Op enig moment (weet niet meer welke versie van Androïd) werden deze hulpmiddelen onbruikbaar omdat een externe app geen toegang meer kreeg tot het schakelen van data.
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +8
Hallo @dona0004 ,
Telfort kan precies zien wanneer en hoe mobiele data en roaming is aan- en uitgezet, wacht hun reactie even af.
Dank je wel.
Reputatie 8
Badge +11
Voorheen, een aantal Androïd-versies geleden, konden apps de mobiele data uit- en ook inschakelen zonder tussenkomst van de gebruiker. Dat is met de nieuwere versies niet meer mogelijk.
Om wat voor toestel(len) gaat het met welk besturingssysteem?

Geen idee of dat het is, maar het is in elk geval een mogelijkheid.

Ik kan me ook iets heugen van Apple-toestel die verbruikten ondanks dat data uit stond. Helemaal zeker weet ik dat niet.
Een Samsung J5,van 4 jaar oud.
Reputatie 8
Badge +8
Een half jaar terug was precies hetzelfde onderwerp bij @dona0004 aan de orde.
Dit kan zo toch niet voortduren?
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal eens JanD. Ik denk dat dona0004 eens goed moet (laten) kijken naar haar toestel. Een provider kan niet op afstand data inschakelen, dus als het inderdaad onverwacht toch weer aanstaat is er iets in het toestel dat dit veroorzaakt.
Voorzover ik kan vinden werd het toestel in 2015 geleverd met Androïd 5.1. In die versie was het bij mijn weten prima mogelijk om zonder tussenkomst van de gebruiker data te schakelen. Iemand met enige kennis van zaken zou de boosdoener moeten kunnen achterhalen.

Ik heb geruime tijd, al dan net zelfgeschreven, apps gebruikt die op basis van diverse variabelen data in- of uitschakelden. Op enig moment (weet niet meer welke versie van Androïd) werden deze hulpmiddelen onbruikbaar omdat een externe app geen toegang meer kreeg tot het schakelen van data.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @dona0004 , heb je onze bovenstaande reacties gelezen?
Ja,hartelijk dank,ik ga toch maar eens een ander toestel kopen.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @dona0004, Thailand is een prachtig land. Dat je dan zulke kosten ziet verschijnen is een vreemde verrassing. Ik zie dat het met hulp van GJC en JanD al duidelijk is geworden waar het vandaan komt, dat is iets waar ik niet aan gedacht had. Als het goed is kan je in de instellingen ook aangeven dat sommige apps geen data mogen gebruiken. Als je dat doet bij de bewuste apps, kan je de kosten mogelijk verder beperken. Buiten de EU is er een datalimiet van 60.50 euro, dat heb je volgens mij nog niet bereikt en het zou natuurlijk prettig zijn als we dat ook kunnen voorkomen.

Reageer