beantwoord

Mobiel internet in duitsland

• 22 april 2018
  • 3 reacties
  • 429 keer bekeken

Voor mijn studie moet ik over een paar weken stagelopen in Duitsland in de omgeving van Leopoldshöhe. Ik heb op internet gevonden dat alleen O2 hier 4G heeft, ik kan alleen nergens vinden of ik daar met mijn telford simkaart verbinding mee kan maken. Nu is mijn vraag dus of ik redelijk internet kan verwachten in duitsland of dat ik beter (tijdelijk) over kan stappen naar een andere provider?
icon

Beste antwoord door GJC 22 april 2018, 15:04

Telfort heeft geen 4G-overeenkomsten in het buitenland. Je zult dus altijd terugvallen op 3G of lager.
Zoek goed uit hoe de dekking van die netwerken is waar je verblijft. Daarover heb ik betreffende Duitsland niet veel positieve verhalen gelezen.
Ik zou het advies van Franskia49 opvolgen en een lokale simkaart overwegen.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
In principe moet je daar kunnen internetten. Het is alleen afhankelijk van de dekking van de providers in de plaats waar je bent en dit verschilt nogal. Je kunt het beste ter plaatse kijken of je internet goed werkt, eventueel op 3G. Anders een lokale simkaart aanschaffen. In grotere (toeristische) plaatsen heb je meestal goed internet, daarbuiten kan het soms wat minder zijn, zoals gezegd, afhankelijk van de provider.
Reputatie 8
Badge +11
Telfort heeft geen 4G-overeenkomsten in het buitenland. Je zult dus altijd terugvallen op 3G of lager.
Zoek goed uit hoe de dekking van die netwerken is waar je verblijft. Daarover heb ik betreffende Duitsland niet veel positieve verhalen gelezen.
Ik zou het advies van Franskia49 opvolgen en een lokale simkaart overwegen.
Badge +18
Telfort ondersteunt geen 4G in het buitenland.
Op dit moment bieden we helaas nog geen 4G-internet aan in het buitenland. De maximale internetsnelheid is dus 3G.

Reageer