beantwoord

Mobiel internet en bellen in het buitenland werkt niet

• 26 mei 2019
  • 8 reacties
  • 353 keer bekeken

Reputatie 1
Ik zit nu in het buitenland (Sardinië). Graag zou ik gebruik willen maken van mijn mobiel internet of mobiel bellen. Echter ik kan geen verbinding krijgen met een netwerkoperator (zowel als ik automatisch zoek als handmatig). Heb daarnaast ook alle andere mogelijke instellingen uitgeprobeerd nu maar ook eerder in verschillende landen, steden en regio's. Ik krijg nergens een verbinding. Zou u voor mij z.s.m. een oplossing kunnen zoeken?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 29 mei 2019, 10:12

Dat is duidelijk inderdaad, het klinkt alsof er achter de schermen de verbinding nog iets blokkeert. Ik heb om die reden net gesproken met de Technische Dienst en zij hebben met me meegekeken. Er bleek inderdaad een voor mij onzichtbare blokkade actief te zijn op verbinding maken met niet Nederlandse netwerken. We hebben deze blokkade nu helemaal verwijderd. Om die wijziging helemaal door te laten lopen zal jouw toestel nog eenmalig opnieuw opgestart moeten worden, laat het toestel daarbij ook eventjes 5 minuten links liggen voordat je deze weer aanzet. Dan weten we zeker dat het toestel de nieuwe netwerkinstellingen zal gebruiken als je deze weer opstart. Laat je me weten hoe het daarna gaat?
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Vul je forum profiel aan met je 06 nummer dan ziet webcare na het weekend wie je bent, wellicht zit er een blokkade op je abonnement
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @davorpavlovic, mobiel internet op vakantie is wel zo handig inderdaad. Even kijken welke bezienswaardigheden er in de buurt zijn op Sardinië en de route plannen is ideaal.
Je hebt al een aantal dingen geprobeerd zo te zien, had je jouw toestel ook al eens opnieuw opgestart om te kijken of er dan wel verbinding gemaakt kan worden met een netwerk? Ik ben ook benieuwd of je dit vanaf het begin hebt dat je daar bent, of dat je daar eerder in de reis al wel verbinding hebt gehad?
Ik hoor het graag van je, als je daarnaast jouw forumprofiel kunt aanvullen met het bewuste 06-nummer kan ik ook met je meekijken.
Reputatie 1
Beste Jasper,
Bedankt voor uw bericht.
Ik heb mijn mobiel nummer aan de profiel toegevoegd.

Meerdere malen opnieuw opstarten heeft niet geleid tot een gewenste resultaat.
Eigenlijk heb ik nooit internet en/of bellen in het buitenland gehad.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor het nummer @davorpavlovic, ik zie dat er een optie voor gebruik in het buitenland uit stond. Ik heb deze nu voor je geactiveerd, dat zal binnen zo'n 2 uur actief zijn. Zou je daarna het toestel nog eens opnieuw kunnen opstarten en kijken of het daarna lukt om verbinding te maken met een netwerk?

Eigenlijk heb ik nooit internet en/of bellen in het buitenland gehad.
Was het toen wel mogelijk om verbinding te maken met een buitenlands netwerk? Ik kan me ook voorstellen als je dat niet meer weet, als je daar nooit op hebt gelet, maar ik ben er wel benieuwd naar. Mocht de gewijzigde instelling niet de oplossing zijn kan ik daarmee meteen verder kijken namelijk.
Reputatie 1
Beste Jasper,
Nogmaals bedankt voor uw tijd.
De gewijzigde instellingen hebben niet geholpen. Nog steeds geen verbinding.
Antwoord op uw vraag: eigenlijk tot op dit moment heb ik nooit een verbinding gehad met een buitenlands netwerk.
Paar weken geleden in Emmerich, net over de grens in Duitsland kreeg ik wel een verbinding van niet eens 5 sec. Dat was eerste en laatste verbinding met een buitenlands netwerk.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is duidelijk inderdaad, het klinkt alsof er achter de schermen de verbinding nog iets blokkeert. Ik heb om die reden net gesproken met de Technische Dienst en zij hebben met me meegekeken. Er bleek inderdaad een voor mij onzichtbare blokkade actief te zijn op verbinding maken met niet Nederlandse netwerken. We hebben deze blokkade nu helemaal verwijderd. Om die wijziging helemaal door te laten lopen zal jouw toestel nog eenmalig opnieuw opgestart moeten worden, laat het toestel daarbij ook eventjes 5 minuten links liggen voordat je deze weer aanzet. Dan weten we zeker dat het toestel de nieuwe netwerkinstellingen zal gebruiken als je deze weer opstart. Laat je me weten hoe het daarna gaat?
Reputatie 1
Beste Jasper,

Dank u wel. Ik lees uw bericht pas nu (had niet eerder een notificatie ontvangen). Ondertussen ben ik al weer in Nederland. Zodra ik binnenkort weer over de grens kom, zal ik mijn toestel op internet en bellen gaan testen. Ik laat u z.s.m. weten of alles werkt.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is goed @davorpavlovic, ik verwacht dat je dan zonder problemen gebruik kunt maken van het buitenlandse netwerk. Ik hoor je bevindingen dan graag van je.

Reageer