beantwoord

Mobiel internet buiten Europa

• 29 juni 2019
  • 13 reacties
  • 388 keer bekeken

Ik ga op vakantie buiten europa, maar ik wil wel graag internet hebben, maar ik wil ik het liefst geen extra kosten in rekening brengen. en mijn eigen nummer gebruiken

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Galdor68 30 juni 2019, 00:42

En waar zou ik een simkaart/prepaid card kunnen halen voor in het buitenland
In het land waar je bent een prepaid data sim kopen ben je wellicht nog het meest voordelig uit.

En als je het dan tóch als vraag leest, dan is het een "mission impossible" want geen enkele provider heeft (volgens mij) wereld dekking binnen de normale abonnement bundel...
Bij Telfort gaat het zeker nog niet lukken daar hebben we nog mee te maken

Ter voorbeeld:
De duurste KPN bundel is beperkt tot de USA en Canada.

[h4]Met KPN 100GB en onbeperkt bellen gebruik je je abonnement in Nederland, in de EU én in de VS en Canada[/h4]
Met het abonnement KPN 100GB en onbeperkt bellen kun je onbeperkt bellen en sms'en in Nederland, de EU, de VS en Canada. Daarnaast kun je 100 GB mobiel internet gebruiken in Nederland, in de EU, de VS en Canada. Overschrijd je de 100 GB in het buitenland, dan vertragen we automatisch je internetsnelheid.
Ben jij al KPN Compleet? Dan wordt je 100 GB verdubbeld naar 200 GB per maand .

En dan zijn er nog de andere buitenland bundels
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Oké, bedankt voor de mededeling.

Fijn voor je dat je op vakantie gaat, buiten de EU.

En succes met het realiseren van je andere wensen.
Reputatie 8
Badge +8
hallo @Kees-Jan , ik weet dat het warm is, maar ik begrijp het antwoord niet goed.
Is het zo'n vreemde vraag die @Jaron.lugtenburg stelt?.
Reputatie 8
Badge +10
Ik ga op vakantie buiten europa, maar ik wil wel graag internet hebben, maar ik wil ik het liefst geen extra kosten in rekening brengen. en mijn eigen nummer gebruiken
En hoe had je gedacht dat te kunnen doen..?
Je wil nou precies het énige dat niet mogelijk is... 🙄
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Jaron.lugtenburg , kijk hier eens:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/verbruikslimiet-mobiel-internet-buiten-de-eu.htm

Of sla ik nu de plank volledig mis, @Enterprise en @Kees-Jan ???
Reputatie 8
Badge +10
Ja... helemaal mis. 😆
Zoals ik de vraag lees wil de vraagsteller buiten de EU gratis (of in ieder geval binnen zijn EU bundel) internetten via zijn eigen mobiele nummer en dataverbinding.
En dat kan dus niet...
Reputatie 8
Badge +17
hallo @Kees-Jan , ik weet dat het warm is, maar ik begrijp het antwoord niet goed.
Is het zo'n vreemde vraag die @Jaron.lugtenburg stelt?.

Jaron stelt geen vraag. Het is meer een post van het type "mededeling".

En als je het dan tóch als vraag leest, dan is het een "mission impossible" want geen enkele provider heeft (volgens mij) wereld dekking binnen de normale abonnement bundel...
In het land waar je bent een prepaid data sim kopen ben je wellicht nog het meest voordelig uit.

Bij Telfort gaat het zeker nog niet lukken daar hebben we nog mee te maken

Ter voorbeeld:
De duurste KPN bundel is beperkt tot de USA en Canada.

[h4]Met KPN 100GB en onbeperkt bellen gebruik je je abonnement in Nederland, in de EU én in de VS en Canada[/h4]
Met het abonnement KPN 100GB en onbeperkt bellen kun je onbeperkt bellen en sms'en in Nederland, de EU, de VS en Canada. Daarnaast kun je 100 GB mobiel internet gebruiken in Nederland, in de EU, de VS en Canada. Overschrijd je de 100 GB in het buitenland, dan vertragen we automatisch je internetsnelheid.
Ben jij al KPN Compleet? Dan wordt je 100 GB verdubbeld naar 200 GB per maand .

En dan zijn er nog de andere buitenland bundels
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Jaron.lugtenburg, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je op vakantie gaat buiten Europa en daar ook graag mobiel internet wil. Dit is mogelijk, alleen hier zijn geen bundels voor. Alle kosten die je maakt zijn dus buiten de bundel. Dit kan dus heel snel oplopen. Ik wil je dit dan ook niet aanraden.

Een prepaid simkaart kopen in het land van bestemming is het meest voordelige zoals ook al aangegeven. Dat is de keuze die ik zou maken.

Heel veel plezier gewenst tijdens jouw vakantie.
En als ik mijn simkaart van nederland uit mijn telefoon haal, logt whatsapp dan ook automatisch uit omdat ik een andere simkaart in mijn telefoon heb gedaan, of kan ik gebruik maken van duo sim en dat mobiele internet van de prepaid af gaat en dat ik op whatsapp ingelogd blijf. Omdat mijn sim er nog in zit.
Als je er maar voor zorgt dat de juiste sim voor de data verbinding zorgt. Hoe dat exact met WhatsApp werkt durf ik niks over te zeggen.
Reputatie 8
Badge +12
Als ik het goed heb kun je whatsapp blijven gebruiken. Dit omdat deze gekoppeld is aan jouw Nederlandse mobiele nummer. Dus als je een dataverbinding hebt moet het blijven werken dacht ik. Ik durf dit niet met volle 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij krijg je dan iets van een melding die je weg kan klikken.
Even wat opgezocht het zou inderdaad moeten werken.
Je verifieert 1 nummer op 1 toestel of de andere sim van voor de verbinding zorgt zou niks uit mogen maken. Je kan uiteindelijk ook via wifi verbinden.

https://faq.whatsapp.com/nl/android/21009863/?category=5245245

Reageer