beantwoord

Mobiel in Duitsland niet mogelijk

Ik heb net een Telfort abonnement en heb ook het probleem met Telekom. De simkaart staat de verbinding niet toe. De andere netwerken wel maar die bieden slechts e, 2g en 3g. Contact gehad met de klantenservice maar daar kwam men er niet uit. Had geen probleem met mijn oude provider Simyo.
icon

Beste antwoord door Pietjebo 26 februari 2019, 13:58

Ik ben inmiddels in januari in Emmerich Duitsland geweest en had daar geen 4g. Ben nu op Madeira. Daar wel gewoon 4g. Het probleem ligt dus echt bij de Duitse providers! Ben niet de enige die daar last van heeft als ik even google!

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Pietjebo, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je geen verbinding krijgt in Duitsland. Dat is niet fijn. Je geeft aan al handmatig netwerken te hebben gezocht, maar zonder succes. 😞 Je zou wel een goede verbinding moeten kunnen krijgen. Heb je O2 ook al geprobeerd? Deze zou namelijk 4G moeten geven. Op deze pagina vind je een tabel met welke providers je kan verbinden in het buitenland.
O2 werkt wel maar geeft geen 4g. Ik heb ook een kpn nummer daar doet ie dat ook niet. De gsm mast staat binnen 100 meter. Krijg niet meer dan 3g. Vodafone geeft ook 3g en Telekom geeft 4 g op mijn Kpn sim. Bij de Telfort sim krijg ik de melding dat mijn sim de verbinding niet toestaat.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel apart. Volgens mijn gegevens zou O2 4G moeten geven. Telekom is inderdaad geen provider waar je verbinding mee zou kunnen krijgen. Ik ben toch nog wel even benieuwd wat er gebeurt als je het toestel vastzet op 4G met O2? En heb je ook naar de dekking gekeken van O2 op de locatie waar je nu zit? Is daar 4G beschikbaar?
O2 biedt waarschijnlijk niets meer dan 3g in dat gebied. We zijn inmiddels weer thuis en door de Vulkaaneifel gereden. Daar waren grote delen waar totaal geen mobiele verbinding mogelijk was (ook bij KPN). Eenmaal op de snelweg richting Keulen kreeg ik 4g op het KPN toestel van O2 maar niet op het Telfort toestel. Die had ik op 3 g gezet om tenminste internet te hebben. Thuis heb ik weer keurig 4g. Het gaat om een Samsung Galaxy S8.
Reputatie 8
Badge +11
Dat zou inderdaad kunnen, ik durf zo niet de dekking te zeggen. Nu geef je aan terug te zijn. Je hebt dus helemaal geen 4G gehad met Telfort? Ga je binnenkort nog een keer weer naar het buitenland? Zou je voor die tijd een vervangende simkaart willen aanvragen. Ik ben benieuwd of dat nog verbetering geeft.
Ik had inderdaad geen 4g. Heb nu een nieuwe simkaart aangevraagd. Ik ga in februari weer naar het buitenland en ben vooral tussen april en november regelmatigin Duitsland. Ben benieuwd of dit wel gaat werken.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ook @Pietjebo. Wil je mij op de hoogte houden?
Dat is goed. Dat wordt eerst dan vanuit Portugal in februari.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is een fijn vooruitzicht! Alvast heel veel plezier gewenst.
Ik ben inmiddels in januari in Emmerich Duitsland geweest en had daar geen 4g. Ben nu op Madeira. Daar wel gewoon 4g. Het probleem ligt dus echt bij de Duitse providers! Ben niet de enige die daar last van heeft als ik even google!
Reputatie 8
Badge +11
Madeira, heerlijk hoor. Staat het al in bloei? In ieder geval heel veel plezier gewenst!

En het klopt inderdaad dat het bereik in Duitsland betreffende 4G niet overal even goed is. Ze lopen achter ten opzichte van de rest van Europa. We hebben hier alleen verder geen invloed op.

Reageer