beantwoord

Langzame internet verbinding mobiel Duitsland

• 12 november 2019
  • 12 reacties
  • 383 keer bekeken

Reputatie 1

@Linda - Telfort @Roos - Telfort 

Ik ben nu im Horsten duitsland en hoor volgens jullie site 3g inyernet te hebben.

Maar helaas heb ik hier alleen maar postduof snelheid (smelheid E).

Ik kan kiezen uit: o2, telecom.de en Vodafone-de

Zoals op julie site staat heb ik me met vodafone verbonden maar nog steeds trage postduiven internet. Ik zit hier deze week en na een week NL zit ik hier weer een week. Graag zou ik ook fb of yt willen bekijken.

Om dit bericht hier te krijgen koste me al eem half uur.

Groet,

Dirk 

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 29 november 2019, 10:13

Heel erg jammer. Ik ben zo even door mijn opties heen. Ben je momenteel nog in Duitsland? Want dan is het het makkelijkst om eens te bellen met +31887650200. Mijn collega kan dan schakelen met de Technische Dienst of kan je zelfs doorverbinden om je ervaringen te delen. Hopelijk hebben zij nog een idee. 

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @toothpick_nl, wat balen dat de snelheid van het internet in Duitsland niet is wat je had gehoopt. Dat is balen. In Duitsland kun je inderdaad gebruik van die drie netwerken. De dekking in Duitsland moet dan natuurlijk wel goed zijn. Heb je de mogelijkheid om dat te bekijken?

Wat nog wel eens wil helpen is om jouw toestel uit en weer aan te zetten. Vervolgens handmatig een netwerk te kiezen en nogmaals het toestel uit en weer aan zetten? Hopelijk helpt dat.

Reputatie 1

Ik heb handmatig al Vodafone-de gekozen. Ik had eerst automatisch o2-de maar die was nog slechter. Nav jullie site Vodafone-de genomennen herstart. Maar ook dan is het helaas waardeloos.

Terwijl collega's wel 3g en 4g hebben maar dat zijn simio en Vodafone gebruikers en die kunnen wel de provider: "telecom-de" gebruiken. En bij mij geeft hij aan dat hij niet op dat netwerk kan registreren.

Reputatie 8
Badge +12

Heb je het toestel ook al eens vastgezet op 3G? Helpt dat? 

Of anders een vervangende simkaart aanvragen en die proberen. Deze wordt echter wel naar jouw huisadres gestuurd. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 1

Ik zou niet weten hoe ik mijn gsm vast kan zetten op 3g. 

Het is een Samsung s4 mini.

Dat vervangende kaart naar huis gestuurd wordt is niet zo erg. Elk weekend ben ik thuis en doordeweeks mijn vrouw

Reputatie 8
Badge +12

Dan is een nieuwe simkaart zeker het proberen waard. 

Hoe je jouw toestel vast zet op 3G lees je op de website van Samsung. De informatie is te vinden onder het kopje: 4G inschakelen op je smartphone. 3G werkt hetzelfde. Ik hoop dat dat nog verbetering geeft. 

Reputatie 8
Badge +12

Heb je mijn tip nog geprobeerd @toothpick_nl ? Heeft dat het probleem opgelost?

Reputatie 1

Ik zit deze week in NL maar volgende week kan ik weer kijken.

De nieuwe simkaart zit er iig al in.

Reputatie 8
Badge +12

Ik ben heel benieuwd. Ik hoor het graag van je volgende week. :)

Reputatie 1

@Bart - Telfort 

Helaas nu 48uur in DE en ondanks de nieuwe simkaart nog steeds "E" internet.

Ik kan niet verbinding maken met de provider: "Telecom-DE" omdat volgens de melding mijn simkaart dat niet toestaat.

Dus ik kan alleen verbinden met Vodafone-de en o2-de. 

En beiden hebben dus alleen "E" internet.

Reputatie 8
Badge +12

Dat is balen. Ook als je het toestel vastzet op 3G? Blijft het internet dan nog steeds langzaam?

Reputatie 1

Ja ook als ik toestel vast zet op 3g. Dan heb ik zelfs helemaal nils omdat er alleen "E" beschikbaar is.

Reputatie 8
Badge +12

Heel erg jammer. Ik ben zo even door mijn opties heen. Ben je momenteel nog in Duitsland? Want dan is het het makkelijkst om eens te bellen met +31887650200. Mijn collega kan dan schakelen met de Technische Dienst of kan je zelfs doorverbinden om je ervaringen te delen. Hopelijk hebben zij nog een idee. 

Reageer