beantwoord

Kosten van internetgebruik verrekend terwijl ik geen internet in bundel heb

• 14 november 2018
  • 4 reacties
  • 536 keer bekeken

Ik heb een abonnement met enkel 800 minuten bellen en onbeperkt sms voor 9,12 euro.

Nu krijg ik een rekening van internetgebruik van 60,50 euro !!!!!!!!!!

Ik heb speciaal geen internetgebruik bij het abonnement genomen om dit soort kosten te voorkomen, maar nu wordt het me toch op de één of andere manier aangesmeerd.

Als ik internet zou willen dan had ik dit wel meegenomen in mijn abonnement.

Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt bij Telfort, terwijl ik al meer dan 5 jaar klant ben met twee nummers.

Ik voel me belazerd en denk erover om naar een andere provider te gaan.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door jimny 15 november 2018, 10:57

Ben je in het buitenland geweest omdat dit bedrag vaak voorkomt bij gebruik in buitenland
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ben je in het buitenland geweest omdat dit bedrag vaak voorkomt bij gebruik in buitenland
Ja, klopt.

Maar ik heb expres geen abonnement met internet, om dit soort dingen te voorkomen.

Dus hoe is het dan mogelijk dat ik überhaupt gebruik kan maken van internet? Vaak hebben winkels / hotels wifi, en aangezien ik dus expres geen abonnement heb genomen met internet is het vreemd en eigenlijk vooral teleurstellend dat ik, zonder het in de gaten te hebben, de mogelijkheid heb om via mijn abonnement internet te kunnen verbruiken.

Ik voel me flink belazerd door telfort.
Reputatie 8
Badge +17
Als je in het buitenland de roaming hebt ingeschakeld en whats app hebt gebruikt en dan niet via de wifi van een hotel etc dan heb je dus data verbruikt waarvan je bij 60,50 een waarschuwing per sms hebt ontvangen
Reputatie 8
Badge +10
Hallo Rotterdam, ik kan me voorstellen dat zo'n rekening dan als een verrassing komt! De € 60,50 is een limiet voor internetgebruik buiten zone 1 (de EU), zie ook deze pagina op onze website.
Toen je met het buitenlandse netwerk verbond zal je ook een sms hebben moeten krijgen waarin stond dat je in dat land was en wat de kosten daar waren. Als roaming in jouw toestel aanstaat kan het toestel verbinding maken met het internet en data verbruiken. Daar hebben wij geen invloed op, dat is een instelling op het toestel zelf.

Reageer