beantwoord

Kosten ondanks databundel buitenland

• 23 februari 2014
  • 6 reacties
  • 1483 keer bekeken

Ik ben de afgelopen maanden in het buitenland (Noorwegen). Om hier geen hoge internet kosten te maken heb ik, wanneer ik buiten het bereik van een wifinetwerk ben de buitenlandbundel aangezet. Dit werkte prima. 5 euro bij de kosten erbij en een week lang internet. Echter deze week is onopgemerkt voorbijgegaan en hierna zat ik veelal weer op wifi. Toch werd er hierna kosten berekend voor internetgebruik. Waarschijnlijk ben ik af en toe buiten het bereik van wifi. Ik heb dus weer een bundel geactiveerd. Echter, over de afgelopen maanden heb ik bijna 100 euro aan extra kosten, doordat mijn bundel  af en toe was afgelopen en de meter weer ging lopen. Dit zou volgens de site echter helemaal niet mogen. Als de bundel is afgelopen zou internetgebruik in het buitenland moeten stoppen. Dit kan dan alleen weer geactiveerd worden door een nieuwe bundel te kopen of losse MB te activeren. Er is hier iets dus niet goed gegaan. Tevens merk ik, dat ik regelmatig een SMS heb moeten versturen om de bundel te activeren, maar hier geen reactie op kreeg. Voor een enkele bundel heb ik dus meerdere berichten moeten sturen. De laatste bundel lukte zelfs helemaal niet om via SMS te activeren. Ondanks prima telefonisch bereik. Nu heb ik het dus via internet moeten activeren.

Ik ben het niet eens met de berekende kosten. Dit omdat de informatie op de telfort site suggereert dat je als consument beschermd wordt. Dit systeem werkt dus niet. Graag zie ik dat telfort de kosten kwijtscheld van data gebruik na de eerste bundel tot op heden. De vraag heb ik ook via de email gestuurd ruim twee weken geleden, maar nog geen anwoord hierop gekregen.
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 24 februari 2014, 13:28

@de hooge,

Erg vervelend dat je door verbruik in het buitenland een hoge factuur hebt.

Als de bundel is afgelopen zou internetgebruik in het buitenland moeten stoppen.

Dit klopt, het ligt er wel aan wat je precies hebt ge-sms't.
Om jouw te beschermen tegen onverwachte kosten, zetten wij dan internet in het buitenland uit.
Je bestelt een nieuwe Internet Bundel EU door ’50 MB EU AAN’ te sms’en naar 1255.
Je sms’t ‘LOSSE MB EU AAN’ naar 1255 en betaalt vanaf dat moment het normale tarief per MB voor het land waar je bent. Bij deze laatste optie betaal je ander tarief.

Uiteraard wordt een buitenlandbundel actief zodra je de bevestiging hebt ontvangen per sms. Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@de hooge,

Erg vervelend dat je door verbruik in het buitenland een hoge factuur hebt.

Als de bundel is afgelopen zou internetgebruik in het buitenland moeten stoppen.

Dit klopt, het ligt er wel aan wat je precies hebt ge-sms't.
Om jouw te beschermen tegen onverwachte kosten, zetten wij dan internet in het buitenland uit.
Je bestelt een nieuwe Internet Bundel EU door ’50 MB EU AAN’ te sms’en naar 1255.
Je sms’t ‘LOSSE MB EU AAN’ naar 1255 en betaalt vanaf dat moment het normale tarief per MB voor het land waar je bent. Bij deze laatste optie betaal je ander tarief.

Uiteraard wordt een buitenlandbundel actief zodra je de bevestiging hebt ontvangen per sms. Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Helaas krijg ik geen reactie meer op de prive-berichten die ik heb gestuurd. Dus ik heb vandaag moeten bellen met de klantenservice. Hier konden ze me niet goed helpen want de factuur van maart is nog niet zichtbaar. Ik kan dus wel zien wat er op dit moment al berekend wordt, maar Telfort zelf niet. Ook wordt er geen oorzaak gegeven voor het probleem. Ik krijg nu te horen dat ik dataroaming uit had moeten zetten.. Volgens mij wordt er op de site een hele andere uitleg gegeven. De medewerker die ik aan de telefoon had, moest dit zelf even opzoeken en gaf me gelijk. Dus de vraag wordt weer doorgezet. Weer 10 werkdagen wachten. Hoewel, op mijn vorige email zou ik ook uiterlijk 10 werkdagen hebben moeten wachten, maar deze zijn na 9 febr nu toch wel verstreken lijkt me.

Nu dus eerst in maart weer te veel betalen. ruim 30 euro voor onterecht berekende datakosten. Om daarna wederom te bellen met de klantenservice en dit weer te laten corrigeren. Erg vervelend.

Vervelend dat data-bundel niet goed blijkt te werken
Vervelend dat er niet meer op mijn berichten wordt gereageerd
Vervelend dat er na 10 werkdagen nog steeds geen antwoord is op mijn email
Vervelend dat ik eerst kosten moet maken, om dit later te corrigeren
Reputatie 3
Badge +1
@de hooge,

Ik heb eerder al gereageerd op jouw privébericht, de kosten die je hebt gemaakt heb ik vergoed. Het laatste privébericht heb ik over het hoofd gezien, excuses hiervoor. Ik ga er alsnog achteraan en bericht jou binnen twee werkdagen opnieuw.

Denise
Denise, dank voor je reactie. Ik had inmiddels ook al telefonisch contact gehad. Ik reageerde op het forum wellicht wat geïrriteerd, omdat ik ook al sinds november  een probleem heb lopen met de thuisaansluiting. Een collega van je reageert al langer niet meer op meerdere berichten, nadat hij wel toezeggingen had gedaan over financiële compensatie. Maar hopelijk wordt dat nu ook eindelijk snel opgelost. Ik hoor graag van je hoe het opgelost gaat worden en waarom het niet goed gegaan is met de bundels.

groet, de Hooge
Beste Denise,

Dinsdag gaf je aan binnen twee werkdagen een bericht te sturen. Helaas heb ik binnen de door jezelf aangegeven termijn niets meer gehoord. Wel was Telfort vandaag weer op tijd met het versturen van een SMS-je dat de factuur weer beschikbaar is. Ruim 100 euro dit keer, waarvan een aanzienlijk deel datakosten zijn die onterecht in rekening zijn gebracht.

Graag krijg ik alsnog een reactie met een toezegging dat ook deze kosten vergoed zullen worden.  En ook ik verneem ik graag hoe ik ervoor kan zorgen in het vervolg niet meer met deze kosten geconfronteerd wordt tijdens het gebruik van databundels. Als dit niet anders kan, ben ik van mening dat de tekst op de website aangepast zou moeten worden.

Groet, de Hooge
Reputatie 3
Badge +1
@de hooge,

Volgens onze gegevens heb je een e-mail ontvangen waarin staat aangegeven. De kosten die je hebt gemaakt op de factuur van maart worden vergoed. Dit is terug te zien op de aankomende factuur.
Ik hoop dat het zo naar tevredenheid is opgelost.

Denise

Reageer