beantwoord

KLACHT: Sms gekregen met roaming van 60,50€!!!

• 16 april 2019
  • 24 reacties
  • 714 keer bekeken

Hierbij een boze klacht omtrent roaming in het buitenland. Het gaat omtrent de data/internetten. Mijn reis was eerst naar Frankfurt en daarna naar Israël/Tel Aviv. De eerste sms in Frankfurt stond "U kunt zonder extra kosten in de EU bellen, sms'en en internetten. Dus had ik mijn telefoon niet ingesteld. Toen ik geland was in Tel Aviv, wou ik mijn telefoon instellen om de dataroaming en de mobiele data uit te zetten. Kreeg ik een Sms van jullie dat ik 60,50€ (limiet) en data had verbruikt aan data/internetten. Ik heb helemaal de kans niet gekregen om uit te zetten na de landing. Heb niet geinternet of data gebruikt. Dit is geldklopperij en ik ga dit zeker niet betalen. Ben jarenlang klant van jullie, zowel mobiel als TV/internet. Gaarne uw reaktie klantenservice! Anders moest u een sms sturen met een limiet van 0€ in het buitenland ipv 60,50€. Ik heb naar de tarieven gekeken. 60,50€ voor 12mb. Dat is peanuts! Schande! Dat is bijv. 1 foto uploaden voor dat bedrag. Maar goed heb niet geinternet of data verbruikt. Ik kreeg de kans niet om mijn telefoon in te instellen na de landing. Ben gisteren weer teruggekomen, vandaar de vette klacht richting jullie.
icon

Beste antwoord door Enterprise 21 april 2019, 15:28

Dus je ziet dat ik de gelegenheid niet had om in te stellen.
Dat had je toch ook al eerder kunnen doen..?
Niemand verlangt van je dat je dit doet ná de landing, in de aanvliegroute naar het vliegveld staan genoeg zendmasten die het signaal van je telefoon oppikken en contact maken met een willekeurige netwerkprovider.
Die zendmasten hebben een zend- en ontvangstbereik van ca. 7 kilometer dus alle tijd om een netwerk te vinden tijdens het landen onder die hoogte.

Dus heb zelf helemaal niet geinternet of gebeld had.

Dat hoef je ook niet zelf te doen, je telefoon kan geregeld data ophalen en verzenden op de achtergrond zoals Bart hierboven ook al aangeeft.

Ik vind het wel klantvriendelijk dat jullie me begroeten in Duitsland dat het vrij is om te internetten of te bellen. Maar helemaal niet klantvriendelijk zodra je buiten Europa bent, dat je de roaming toelaat.

Dat laat je zélf toe... jij beheert je toestel, niet je provider.
Je wordt geacht om de functies van je toestel te kennen, onwetendheid kan je dus niet afschuiven op een provider.

Die instelling hebben jullie nog in de winkel voor mij ingesteld omdat ik geen goed internet had in Nederland. Sms dan eerst net als in Duitsland dat het geld kost als je gebruik maakt van internet. En als je wilt gebruiken druk op JA. Ga dan niet eerst de klant op de achtergrond die 12 mb binnenhalen voor de klant en een rekening voorschotelen van 60,50€ en zeggen dat het een limiet is. ZEER KLANTONVRIENDELIJK.

Het kan soms even duren voordat er contact is gelegd tussen het lokale netwerk waarmee je roamt en de Nederlandse provider, en dat deze het bericht überhaupt kan sturen.
In de tussentijd wordt die data gedownload die je nu moet betalen, dat is altijd je eigen risico want je had de roaming ook al eerder uit kunnen zetten.

Ik ga het ook met protest deze rekening niet betalen.

Niet betalen is niet verstandig en betekent vooralsnog dat je verbinding wordt afgesloten totdat het betaald is.

Dat doen jullie toch ook niet met TV abo? Je moet eerst jouw pincode doorgeven om de films in jullie bibliotheek te kijken. Jullie als aanbieder moeten mij eerst vragen wil je dat we die data voor je roamen. En niet eerst data binnenhalen (verdienen) en daarna een stop/limiet zetten.

Je kan een vaste TV-verbinding op een vaste locatie niet vergelijken met een wereldwijde mobiele dataverbinding.
Als je op reis gaat dan kan je de provider niet verantwoordelijk houden voor jouw doen en laten...
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik was geland om 19:25 rond die tijd in Tel Aviv. Volgens mij is er een tijdverschil van 1 uur. Dus je ziet dat ik de gelegenheid niet had om in te stellen. Dus heb zelf helemaal niet geinternet of gebeld had. Ik vind het wel klantvriendelijk dat jullie me begroeten in Duitsland dat het vrij is om te internetten of te bellen. Maar helemaal niet klantvriendelijk zodra je buiten Europa bent, dat je de roaming toelaat. Die instelling hebben jullie nog in de winkel voor mij ingesteld omdat ik geen goed internet had in Nederland. Sms dan eerst net als in Duitsland dat het geld kost als je gebruik maakt van internet. En als je wilt gebruiken druk op JA. Ga dan niet eerst de klant op de achtergrond die 12 mb binnenhalen voor de klant en een rekening voorschotelen van 60,50€ en zeggen dat het een limiet is. ZEER KLANTONVRIENDELIJK. Ik ga het ook met protest deze rekening niet betalen. Dat doen jullie toch ook niet met TV abo? Je moet eerst jouw pincode doorgeven om de films in jullie bibliotheek te kijken. Jullie als aanbieder moeten mij eerst vragen wil je dat we die data voor je roamen. En niet eerst data binnenhalen (verdienen) en daarna een stop/limiet zetten.

De genoemde tijden die ik zie, zijn Nederlandse tijd. Met het uur tijdverschil komt dat dus overheen met wat ik zie. Ik zie verbruik, wat het is geweest laat ik in het midden, maar dat er verbruik is geweest vanaf jouw simkaart. Dit wordt in rekening gebracht, hier krijgen wij ook een rekening van welke betaald moet worden.

De 60,50 euro is de eerste limiet, deze is wettelijk zo bepaald en wordt gehandhaafd door alle providers.

Ik kan er niet meer van maken dan hoe de situatie nu is. Ik begrijp ook dat je baalt, maar het is wat het is jammer genoeg.
Reputatie 8
Badge +17
of deze: https://forum.telfort.nl/factuur-337/factuur-van-4-433-75-door-buitenland-verbruik-76002

en ook in dát topic geef ik dezelfde reactie als hierboven:
https://forum.telfort.nl/factuur-337/factuur-van-4-433-75-door-buitenland-verbruik-76002?postid=624865

die €60,50 is de 1e limiet die alle providers instellen om buitensporig Internet verbruik buiten de EU-regeling te voorkomen. Als je deze limiet zou negeren zou je van Telfort bij iedere €100 wéér een waarschuwing krijgen totaan de €500; daarna MOET je bellen met de klantenservice om de limiet er af te krijgen. Het negeren van de waarschuwingen en limieten is dan een bewuste klant actie. maar dan zullen de bijhorende kosten ook gewoon voldaan moeten worden.

Ook bij jou is er een (soort van) waarschuwing geweest: de SMS die je ontvangen hebt in Duitsland. Daardoor had je kunnen weten dat roaming op je telefoon AAN staat en had je, in de wetenschap dat je doorreist naar Israel (dat ligt écht buiten de EU), roaming UIT kunnen zetten.

Dat je dat niet gedaan hebt is vervelend door die onverwachte €60,50...
Positief ? Lees de topics over vrije routerkeuze of de uitfasering van het oude glasvezel.
Dan zijn de hier positief overkomende klanten ook behoorlijk kritisch.

Kijk eens op het KPN forum op het ene moment wordt door de vaste reageerders KPN de hemel in geprezen en door deze zelfde de grond in geboord.

In dit geval is het helaas voor jouw de realiteit dat voorbereiding de rekening had voorkomen.
Dat heeft niks met positieve reacties schrijven te maken.

Wat betreft dat bedrag wees blij dat je niet op een boot zat het kan echt vele malen erger. En deze personen waren wel voorbereid.
https://www.nporadio1.nl/consument/5363-cruisevakantie-eindigt-met-telefoonrekening-van-1200-euro
Dat zou mooi zijn, betaald worden om hier te posten, jammer genoeg niet.

Dan was ik ook niet over gegaan naar de concurent, ik ga mijn eigen inkomsten niet ten gronde richten.

Ik ben gewoon in dienst bij een transport bedrijf, maak 70 uur in de week, en in de tussentijd kijk ik op wat forums, tijd zat, heb niks met Telfort alleen dat ik een klant ben, binnenkort ex klant, 29 mei al.
Reputatie 8
Badge +19
We zijn slim maar niet achterlijk.
Zo is het... 😆
Ik ga binnenkort weer op reis van al dat extra verdiende geld.
Trouwens niet vergeten om mijn roaming uit te zetten... 😉

Maar zonder gekkigheid... zo'n reactie krijgen we vaker als we iemand proberen uit te leggen waarom je ook een eigen verantwoordelijkheid hebt.
Ik heb het gevoel dat er op deze forum mensen zijn om Telfort positieve reakties plaatsen of de Telfort klant op zijn/haar fout wijzen, dat Telfort niets aan kan doen. Dan zie je of hoor je dat ze zeggen ik werk niet bij Telfort. Wat doe je dan op deze forum überhaupt als je geen klant bent. Of je werkt indirect voor Telfort. Bij een bedrijf die de klachten moeten onderuithalen of de klant een beetje voor gek laat staan. Ik heb het gevoel voor elk berichtje betaald krijgt. Elk reactie/bericht voor een x bedrag. Je kan het ontkennen. Maar zulke sluwe praktijken bestaan. Zelfde als betaalde positieve reviews achterlaten. We zijn slim maar niet achterlijk.
Ik mag ook hard werken voor mijn euro's en dat doe ik met plezier, en nu is mijn dochter 18 en kost mij nog meer dan een jaar gekeden toen ze nog gewoon thuis woonde en niet ging studeren opnde universiteit.
Of ik rijk ben, volgens sommigen wel, hwb een eigen koophuis die in 3 jaar wat in prijs is gestegen, heb een leuk deel geschonken gekregen, verdien leuk en mamma ook, maar moet nog steeds keuzes maken waar ik mijn euro's aan uit geef.
De reden van mijn vertrek bij Telfort, en het hele KPN verhaal is zekers niet de prijs, stond een paar maanden geleden op het punt om over te stappen op XS4ALL, een stuk duurder, dit omdat de overstap van oud naar nieuw glasvezel geheel niet vlekkeloos verliep, de 2.50 +10 euro verhoging die ik voor mijn kiezen krijg,het zij zo, maar het verlies van 2 zenders die wij vaak kijken op het toch al hopeloze TV aanbod, te weten FOX en National Geograpic kan ik niet in mee gaan, dus is nu de overstap een feit.
Waarom in het verleden wel Telfort, ik had al een hele poos Telfort voor het Internet, gewoon KPN met bellen en UPC voor de TV.
Bij mijn verhuizing heb ik een aanvaring gehad met UPC, dus dat werd Canal Digitaal via de schotel, in dat huis was geen beter alternatief voor de TV, bij de laatste verhuizing kon ik over op Glasvezel, dus was Telfort doordat ik er al klant was de eerste keus, en dat is mij tot de overstap op nieuw glas gewoon bevallen, en het vertrouwen was weer terug, dus met die zenders was ik ook gewoon gebleven.

Bij T-Mobile ben ik zelfs iets duurder uit dan bij Telfort, maar heb ik wel FOX en National Geograpic, zouden ze daar ook weg gaan ben ik ook zo vertrokken of neem er voor de TV een ander bij, waarschijnlijk weer Canal Digitaal, heb de spullen nog liggen op de decoder na.
Reputatie 2
Tja, als je slim genoeg bent om via Duitsland naar Israel te gaan zou ik verwachten dat je ook wel slim genoeg zou zijn om van te voren uit te zoeken / vragen hoe het zit met bellen, sms'en en internetten in die landen.
Wat is de reden dat je Telfort vaarwel zegt en naar een andere provider bent gegaan? Vanwege de prijs? Want als ik lees ben je een rijke pappa. Ik zou anders wel heel boos geworden. Moet voor elke Euro heel hard voor werken. Zou niet de boosheid op de kind kunnen uiten. Maar toch de ontwetendheid waar je ook verantwoordelijk bent tot ze 18 wordt. Maar goed dat was jouw leermoment. Ik vind niet dat ze van elke klant een leermoment verwachten/aan verdienen. Als men tegenwoordig niet assertiever of mondiger worden dan lopen ze je zo overheen. Heb het verleden meegemaakt in het Westeinde ziekenhuis, omdat je de vertrouwen weggeeft aan de arts dat het goedkomt met moeders. Helaas moeders heeft het niet gered door nalatigheid vd arts. Als ik wat mondiger of assertiever was geweest dan zou ze nu nog leven.
Reputatie 8
Badge +17
Je kreeg in Duitsland al een bericht over de kosten, die overigens hetzelfde zijn als in Nederland.

Je kon dus op je klompen aanvoelen dat roaming instelling op AAN staat en had je ook in Duitsland meteen de roaming UIT kunnen zetten.

Bovendien staan alle tarieven duidelijk op de site van Telfort.

Mijn kinderen (en ik ook) zijn zelf verantwoordelijk voor hun kosten.

Nogmaals, wees blij dat het maar €60,50 is, er zijn namelijk ook nog klanten waarvan er veel hogere roamingkosten gewoon betaald moeten worden.
Die kosten moet Telfort gewoon afdragen aan de provider in Israël.

Dus, leg even uit: waarom zou Telfort voor jou een uitzondering maken?
Sorry, maar toch kan ik met die krant er niet in mee gaan, ten eerste als zij geen kosten openbaar maken dat het bezorgen op je vakantie adres extra kost hoef je die ook niet te betalen, simpel zat.
Zelfde met data roamen, als de provider niet heeft gemeld dat het extra kost als je daar bent hoef je dat ook niet te betalen, net zo simpel.
Maar op contract staat een regel naar waar je de tarieven kunt vinden, of het nu de krant of je smartphone is, dus word het simpelweg betalen, jij vind het een dure les, ik vind het wel meevallen, en mijn dochter was in 3 weken USA ook een 600 dollar aan die telefoon kwijt, wel bewust maar dat heb ik gewoon betaald en vind dat ook prima, maar had wel een sim via een USA provider aangeschaft, via Simyo waar zij zit was het zeker meer dan het dubbele geworden.
Wacht maar tot je zelf, je kinderen, jouw vrouw of ouders in zo'n soortgelijke valkuil valt. Zal je dan ook juichen goed gedaan Telfort! Sommige mensen zijn niet begripvol. Die stampen je nog extra de grond in, totdat ze het zelf ervaren. De issue hier is klantvriendelijkheid of service. De roaming kwam ik pas achter dat ze het in de Telfort Winkel voor mij hadden ingeschakeld omdat het internet verkeer in Nederland beter was. Ik had het niet ingeschakeld. Ik herinnerde dat ze een jaar geleden dat ze dat hadden ingeschakeld. Maar toen was de schade al geschied toen ik de vliegtuigmodes had uitgeschakeld. Zo snel ging het met die 12 mb op de achtergrond. Want toen kreeg ik SmSje van 60,50€. Wil niemand aanvallen (Enterprise) met kinderachtige of naive opmerkingen. Ongevraagde service/diensten door een optie wel of niet ingeschakeld op de telefoon, voor de klantvriendelijkheid is het handig om dat eerst aan de klant te vragen, zodat de klant de gelegenheid om te herstellen of kan bevestigen. Stel je hebt een abonnement bij een krant. Elke dag wordt die bij jouw thuis keurig bezorgd. Nou ga je op vakantie. Wordt de krant opeens op jouw vakantieadres bezord. Krijg je later te horen dat de bezorgkosten 60,50€. Vraag dan eerst wil je het of niet voor dat bedrag. Dat is service of klantvriendelijkheid. Beetje begripvol, mensen.
Reputatie 8
Badge +17
Wees blij dat het maar €60,50 is!

Ik zeg: "goed gedaan Telfort!"
Maar toch Heren, gaan we nu om het feit heen dat het wel een boze klacht is, is wel effe wat.😜😜

@Galdor68 , al jij vanuit Duitsland naar Israel vliegt dan kan die 60 euro er ook wel vanaf.😎🤨

Als je dan jezelf niet inleest wat het kan kosten als je je telefoon aan heb staan, en ook nog eens tegen de regels in aan heb staan in het vliegtuig, dan vraag je er toch om, als je namelijk dat toestel netjes in de vliegtuigstand zet staat data gewoon uit, land je op Tel Aviv, eerst data roaming uit en dan van vliegtuigstand, heb je tijd genoeg.

Ik ging in de jaren 90 naar het o zo mooie schotland, paar keer even naar huis bellen, een paar sms er uit, viel wel mee dacht ik, tot die envelop met de rekening kwam, was meer dan 500 gulden armer, koste meer dan een gulden starttarief , en de minuten tikte ook retehard aan, wist dat het duur was, maar zo duur.🙄🙄🙄😝, Was mijn leermoment toenertijd.
Reputatie 8
Badge +19
Ik doel hier vanuit de provider breng die grens iets verder omlaag. Zeg 6 Mb €30,00 hoog genoeg om van te leren maar iets vriendelijker dan wat het nu is.
Het is geen boetebedrag hè... het is gewoon eigen verbruik.
Daarnaast moet een provider een deel van de kosten van het dataverbruik ook nog eens aftikken bij de buitenlandse netwerkprovider.
Sinterklaas is alweer een poosje het land uit... 😉
Ik doel hier vanuit de provider breng die grens iets verder omlaag. Zeg 6 Mb €30,00 hoog genoeg om van te leren maar iets vriendelijker dan wat het nu is.

Inhoudelijk heb je verder gelijk.
Reputatie 8
Badge +19
Dat er een iets betere ZELFbescherming komt daar ga ik wel in mee juist vanwege de toenemende aantallen 'onwetenden'.
Die zelfbescherming is er toch..?
Dat heet 'jezelf op de hoogte stellen van de (on)mogelijkheden van het product of de dienst die je afneemt'...
Zo staat het zelfs omschreven in het consumentenrecht, je hebt namelijk als klant niet alleen rechten maar ook plichten, en dit geldt niet alleen voor de aanschaf van een mobiele telefoon.
Alle benodigde informatie staat op de website van de provider en op de forums, en als je die pas gaat lezen als het te laat is dan kan je je niet meer achter een provider verschuilen.

Dat zijn gewoon feiten dus 'don't shoot the messenger'...
Dat er een iets betere ZELFbescherming komt daar ga ik wel in mee juist vanwege de toenemende aantallen 'onwetenden'. Er zijn genoeg 'oudere' smartphone gebruikers die daar net zoveel zo niet meer over weten als ik. Zeker hoe dit in het buitenland zit deze laten zich op voorhand in een winkel inlichten.

Wees blij dat het 'maar' € 60,50 is hoewel dit met een beperkt budget alweer een flink bedrag is.
Op mijn telefoon staat in tegenstelling tot het advies roaming standaard uit, dit omdat het mijn batterij leven ten goede komt. Die enkele keer dat ik in belgië kom heb ik ook gewoon bereik echt heel noodzakelijk is het in mijn ervaring dus niet.

Ga je naar het buitenland tref je voorbereidingen de gebruiken en gewoonten van een land en al is het maar basiskennis de belangrijke regelgevingen. Eventuele noodzakelijke inentingen bij diezelfde voorbereidingen hoort tegenwoordig kijken hoe het zit met de kosten voor mobiele telefonie en dan vooral internet.

Zie dit bedrag dus als een leermoment.
Reputatie 8
Badge +19
@Aangeboden

Wat een ontzettend naieve en kinderachtige reactie is dit.
Je komt je beklag doen op dit forum (en dat is je goed recht) en als iemand je dan uitlegt hoe de vork in de steel zit dan ga je zo reageren..?
Ik ben overigens ook gewoon een klant net als jij, en mijn baan staat derhalve niet op de tocht.
Enterprise, niet iedereen is zo pienter en wijs als jij. Als iedereen weet wat roaming is. Als iedereen exact weet welke EU landen zijn. Als iedereen zijn toestel beheerst. Als iedereen weet dat zijn toestel op de achtergrond data binnenhaalt. Dan zijn er geen problemen in de wereld. Als iedereen zijn toestel uitzet of roaming, dan is zo'n SMS in Duitsland toch overbodig. Ik als provider, waarom zou ik de klant informeren dat het gratis is. Als de service goed is en klantvriendelijk dan is de kracht om veel klanten te binden. Als jij veel spam of virussen krijgt omdat jouw provider daar nauwelijks iets doet, dan ga je toch naar een ander die wel die service biedt, alhoewel het niet hun taak is. Hetzelfde als dit probleem. Ik heb liever een provider die mij beschermd, en mij een waarschuwing geeft en niet eerst die nutteloze 12mb voor mij eerst download en daarna gaat waarschuwen. Denk mee met de klant. Die 12 mb had ook 0mb kunnen zijn. Of erger het zou ook 1GB kunnen zijn. Als jij overal antwoord of opmerkingen hebt, dan maak je toch geen fouten in het leven. Fouten maken is menselijk. Er zijn mensen die ontwetend zijn. Weet jij hoeveel ouderen tegenwoordig een smartphone gebruiken. Als ze een fout maken per vergissing of uit ontwetendheid, lach je hun dan uit in hun gezicht of met bepaalde opmerkingen? Zeg je dan eigen schuld dikke bult had je moeten weten? Of help je zo'n iemand? Moeten we allemaal eerst afgestraft worden met een rekening voor de vergissing om van die fout te kunnen leren? Het is niet allemaal zwart of wit of had je moeten weten in de kleine lettertjes. Niet iedereen is hetzelfde als jou.
Een absurd voorbeeld. Stel je bestelt een kopje koffie. Op tafel staat een potje suiker. En je neemt (onbewust) 2 klontjes. Achteraf krijg je de rekening voor de koffie en die 2 klontjes suiker. Dan ga je toch volgende keer naar een andere cafetaria? Het staat op tafel maar is niet gratis omdat het in de kleine lettertjes staat. Lach je die persoon ook hard uit in zijn gezicht of kom je met opmerkingen? Service of te wel klantvriendelijk is de issue, dat probeer ik duidelijk te maken. Wil je jouw klanten binden? Nee, dan moet je zo doorgaan. Weinig klanten op lange termijn betekent jouw baan op de tocht. Dan gaan ze bezuinigen en worden mensen ontslagen.
Reputatie 8
Badge +19
Dus je ziet dat ik de gelegenheid niet had om in te stellen.
Dat had je toch ook al eerder kunnen doen..?
Niemand verlangt van je dat je dit doet ná de landing, in de aanvliegroute naar het vliegveld staan genoeg zendmasten die het signaal van je telefoon oppikken en contact maken met een willekeurige netwerkprovider.
Die zendmasten hebben een zend- en ontvangstbereik van ca. 7 kilometer dus alle tijd om een netwerk te vinden tijdens het landen onder die hoogte.

Dus heb zelf helemaal niet geinternet of gebeld had.

Dat hoef je ook niet zelf te doen, je telefoon kan geregeld data ophalen en verzenden op de achtergrond zoals Bart hierboven ook al aangeeft.

Ik vind het wel klantvriendelijk dat jullie me begroeten in Duitsland dat het vrij is om te internetten of te bellen. Maar helemaal niet klantvriendelijk zodra je buiten Europa bent, dat je de roaming toelaat.

Dat laat je zélf toe... jij beheert je toestel, niet je provider.
Je wordt geacht om de functies van je toestel te kennen, onwetendheid kan je dus niet afschuiven op een provider.

Die instelling hebben jullie nog in de winkel voor mij ingesteld omdat ik geen goed internet had in Nederland. Sms dan eerst net als in Duitsland dat het geld kost als je gebruik maakt van internet. En als je wilt gebruiken druk op JA. Ga dan niet eerst de klant op de achtergrond die 12 mb binnenhalen voor de klant en een rekening voorschotelen van 60,50€ en zeggen dat het een limiet is. ZEER KLANTONVRIENDELIJK.

Het kan soms even duren voordat er contact is gelegd tussen het lokale netwerk waarmee je roamt en de Nederlandse provider, en dat deze het bericht überhaupt kan sturen.
In de tussentijd wordt die data gedownload die je nu moet betalen, dat is altijd je eigen risico want je had de roaming ook al eerder uit kunnen zetten.

Ik ga het ook met protest deze rekening niet betalen.

Niet betalen is niet verstandig en betekent vooralsnog dat je verbinding wordt afgesloten totdat het betaald is.

Dat doen jullie toch ook niet met TV abo? Je moet eerst jouw pincode doorgeven om de films in jullie bibliotheek te kijken. Jullie als aanbieder moeten mij eerst vragen wil je dat we die data voor je roamen. En niet eerst data binnenhalen (verdienen) en daarna een stop/limiet zetten.

Je kan een vaste TV-verbinding op een vaste locatie niet vergelijken met een wereldwijde mobiele dataverbinding.
Als je op reis gaat dan kan je de provider niet verantwoordelijk houden voor jouw doen en laten...
Ik was geland om 19:25 rond die tijd in Tel Aviv. Volgens mij is er een tijdverschil van 1 uur. Dus je ziet dat ik de gelegenheid niet had om in te stellen. Dus heb zelf helemaal niet geinternet of gebeld had. Ik vind het wel klantvriendelijk dat jullie me begroeten in Duitsland dat het vrij is om te internetten of te bellen. Maar helemaal niet klantvriendelijk zodra je buiten Europa bent, dat je de roaming toelaat. Die instelling hebben jullie nog in de winkel voor mij ingesteld omdat ik geen goed internet had in Nederland. Sms dan eerst net als in Duitsland dat het geld kost als je gebruik maakt van internet. En als je wilt gebruiken druk op JA. Ga dan niet eerst de klant op de achtergrond die 12 mb binnenhalen voor de klant en een rekening voorschotelen van 60,50€ en zeggen dat het een limiet is. ZEER KLANTONVRIENDELIJK. Ik ga het ook met protest deze rekening niet betalen. Dat doen jullie toch ook niet met TV abo? Je moet eerst jouw pincode doorgeven om de films in jullie bibliotheek te kijken. Jullie als aanbieder moeten mij eerst vragen wil je dat we die data voor je roamen. En niet eerst data binnenhalen (verdienen) en daarna een stop/limiet zetten.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Aangeboden, je bent op reis geweest. Eerst naar Duitsland en vandaar naar Israël. In Israël ging het echter heel snel. Voordat je het doorhad zat je aan de datalimiet van de 60,50 euro. Dat is niet fijn.

Je geeft echter aan dat je niet eens tijd had om de instellingen aan te passen en dat je geen data hebt verbruikt. Ik heb daarom even meegekeken. Nu zie ik dat er 10 april zo rond 18.25 uur data is verbruikt, inderdaad zo 12 MB. Ik vermoed dat jouw telefoon bezig was met iets waar hij data voor nodig had. Dit kan van alles zijn. Updates, maar het hadden ook net zo goed apps kunnen zijn die nog op de achtergrond draaiden. De data is verbruikt, ik kan dus hierin niets voor je betekenen jammer genoeg.
Reputatie 8
Badge +17
Ik ben bang voor je dat er tijdens de reis of in Tel Aviv toch data is verbruikt bv door bepaalde apps die altijd data gebruiken, beter was geweest om in Duitsland de roaming uit te zetten ipv in Tel Aviv.
Vul in ieder geval je forum profiel aan met je 06 nummer dan kan webcare Telfort zien wie je bent en volgens mij moet je eerst de factuur ontvangen betreffende deze kosten voordat men iets voor je kan betekenen

Reageer