beantwoord

Klacht roaming buitenland hoge rekening

• 14 augustus 2017
  • 17 reacties
  • 1824 keer bekeken

Beste ,
Ik kan de klachten formulier niet invullen het werkt niet.
Bij deze zet ik het hier,zodat het opgepikt wordt.
Mijn zoon is een week op vakantie geweest in Turkije en heeft daar voor 95mb internet gebruikt van telfort.5 euro per mb.
Heb dus een rekening van 650 euro waar ik nu mee zit.

3 aug heeft hij een sms gehad dat zijn data limiet is bereikt en
Als hij weer internet wil moest maar een sms sturen naar 1277 met text DOORGAAN.dit heeft hij ook gedaan.Kind weet niet beter.

Dit vind ik misleidend en nalatigheid van uw zijde.
Nalatig omdat na limietbereik van 60.50euro geen aanbod gedaan wordt van een 10x goedkopere buitenlandbundel(grootgebruik/pakket).
Maar kreeg hij een misleidend berichtje .sms DOORGAAN naar 1277.

Ten tweede waarom gaat de rekening niet automatisch over naar een buitenland bundel als er kosten zijn gemaakt van 60,50(limiet).zoals bij andere providers.uw heb hier ook een zorgplicht over.

Bij deze wil ik uw vragen om de rekening na te zien en te zoeken naar een compromis.bijvoorbeeld de data gebruik na bereiken van limiet als buitenland bundel in rekening brengen en niet 5 euro per MB das 10x goedkoper en fair.Dus 60,50 plus een Buitenland bundel van 100MB

Ik hoop voor uw begrip van de situatie en wacht met tegemoet je reactie af

Groeten

Keten
06xxxxx27
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 15 augustus 2017, 19:47

Hallo Keten, welkom op het forum en wat een vervelende situatie.

Wat jammer om te lezen dat je de waarschuwingssms misleidend vindt. Die sms sturen we juist om te waarschuwen dat er kosten gemaakt zijn en vanaf dat moment zit er een blokkade op. Die blokkade stel je open wanneer je een sms terugstuurt. Dat is onze zorgplicht, om te waarschuwen voor de kosten die gemaakt zijn en te blokkeren op dat moment.
Er zijn mensen die ervoor kiezen om zonder bundel te roamen, omdat ze bijvoorbeeld niet veel MB verbruiken en dat in verhouding goedkoper is.

Hoe vervelend ook, ik kan je niet tegemoet komen in de kosten of een compromis hierin maken. Buiten Europa huren wij een stuk netwerk, waar wij ook kosten voor maken. Wanneer het niet lukt om de rekening in 1 keer te voldoen, kijk ik graag mee wat er mogelijk is qua betalingsmogelijkheden. Wil je me daarvoor een privébericht toesturen met hierin het 06-nummer, de adresgegevens en de naam van de contractant?
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Keten, welkom op het forum en wat een vervelende situatie.

Wat jammer om te lezen dat je de waarschuwingssms misleidend vindt. Die sms sturen we juist om te waarschuwen dat er kosten gemaakt zijn en vanaf dat moment zit er een blokkade op. Die blokkade stel je open wanneer je een sms terugstuurt. Dat is onze zorgplicht, om te waarschuwen voor de kosten die gemaakt zijn en te blokkeren op dat moment.
Er zijn mensen die ervoor kiezen om zonder bundel te roamen, omdat ze bijvoorbeeld niet veel MB verbruiken en dat in verhouding goedkoper is.

Hoe vervelend ook, ik kan je niet tegemoet komen in de kosten of een compromis hierin maken. Buiten Europa huren wij een stuk netwerk, waar wij ook kosten voor maken. Wanneer het niet lukt om de rekening in 1 keer te voldoen, kijk ik graag mee wat er mogelijk is qua betalingsmogelijkheden. Wil je me daarvoor een privébericht toesturen met hierin het 06-nummer, de adresgegevens en de naam van de contractant?
beste,

ik wil of je bij de sms die stuur ook een anbod doet om bundle te gebruiken.
hier ga ik mee verder aan de slag bij geschillen commise consumenten.
graag de sms voorbeeld dat je stuurt naar klanten sturen aub .ik heb deze niet meer .

En over dat je netwerk dat je huurt in buitenland moet niet uit maken of ik nu binnen een bundel of buiten bundel internet gebruik .de kosten moeten dus geen factor 10 zijn tussen binnen en buiten bundel.

waarom gaan andere providers automatisch over naar een bundel als je al 60,50Euro kosten gemaakt dus je limiet al op heb gebruikt.het kan dus bij telfort makelijk zo zijn als je 4 weken in buitenland verblijf
3000mb x 5 =15000 euro in eens schuldig bent?.dit vind ik niet fair en niet kloppen.voor de zelfde product vraag je factor 10 keer verschillende prijzen.

ik ben nog steeds van mening dat je er wel iets aan kan doen .ik hen 2 mobile en 1 huis internet abonment bij telfort.

ps:stuur me aub de sms bericht nog eens die heb ik nodig.sms bericht: stuur DOORGAAN naar 1277 als je verder wilt internetten
gr

h keten
Reputatie 8
Badge +17
Zo, da's vervelend, zo'n hoge rekening!

Die SMS wordt door het telefonieplatform automatisch gegenereerd als de limiet van €60,50 bereikt is in het buitenland.
Cindy kan die SMS daarom niet handmatig naar je toesturen. Simpel, omdat je nu niet voldoet aan de voorwaarden waardoor die SMS verstuurd wordt.

Had je zoon een buitenlandbundel op het moment van het bereiken van de limiet? Zo nee, dan kan er toch nooit gebruik gemaakt worden van een buitenlandbundel? Ook bij andere providers zal dat niet lukken.

En Turkije is géén EU land, dus vandaar dat die kosten een vergoeding zijn voor het gebruik van het netwerk in Turkije die Telfort so-wie-so zal moeten betalen. En daarom kan Telfort jou die kosten niet kwijtschelden en dus moeten doorberekenen...
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Hketen, helaas kan ik er niet meer van maken dan dat het is. De sms wordt automatisch gegenereerd, zoals Kees-Jan ook aangeeft en die kan ik je niet handmatig nog toesturen.
Zo, da's vervelend, zo'n hoge rekening!

Die SMS wordt door het telefonieplatform automatisch gegenereerd als de limiet van €60,50 bereikt is in het buitenland.
Cindy kan die SMS daarom niet handmatig naar je toesturen. Simpel, omdat je nu niet voldoet aan de voorwaarden waardoor die SMS verstuurd wordt.

Had je zoon een buitenlandbundel op het moment van het bereiken van de limiet? Zo nee, dan kan er toch nooit gebruik gemaakt worden van een buitenlandbundel? Ook bij andere providers zal dat niet lukken.

En Turkije is géén EU land, dus vandaar dat die kosten een vergoeding zijn voor het gebruik van het netwerk in Turkije die Telfort so-wie-so zal moeten betalen. En daarom kan Telfort jou die kosten niet kwijtschelden en dus moeten doorberekenen...
Beste ,ik heb het niet over kwijtschelden ,maar over een fatsoenlijke prijs ,100mb in een bundel kost zeg maar 60euro.van die prijs.

İmmers doen Vodafone en andere dat ook.na bereiken van limiet gaan ze gelijkt over naar een goedkopere bundel.en telfort doet het andersom
Wil telfort bewust of onbewust duur verkopen?.andere providers huren ook de dure netwerk.

Telfort is nalatig geweest.
DOORGAAN naar 1277 sturen is missleidend.
Als je zorgplicht had gegeven dan had je een bundel aangeboden.
Dat bundel waar de prijs 1000% goedkoper is.en van de zelfde duur gehuurde netwerk.

Gr
Hoi Hketen, helaas kan ik er niet meer van maken dan dat het is. De sms wordt automatisch gegenereerd, zoals Kees-Jan ook aangeeft en die kan ik je niet handmatig nog toesturen.
Beste,

Voorbeeld van de sms heb ik het over.je mag het prive sturen ook.
Consuwijzer heeft het gevraagdt

Gr
Reputatie 8
Badge +17
Beste ,ik heb het niet over kwijtschelden ,maar over een fatsoenlijke prijs... nogmaals: Telfort heeft kosten gemaakt voor het gebruik van het netwerk door jouw zoon. Die kosten worden aan jou doorberekend. Jij wil die kosten niet betalen. Dat is dan toch kwijtschelden?

Dat jij er, achteraf, iets anders voor in de plaats wil is toch niet relevant?
Da's hetzelfde als een winnend staatslot willen kopen als de trekking al geweest is. Dat doet de staatsloterij ook niet. En Telfort dus ook niet.

Ik begrijp dat je zoon geeneens een buitenland bundel had? Dat je zoon netjes een waarschuwing (van Telfort, zorgplicht!) heeft gehad dat zijn bundel tegen de limiet liep en dat hij zelf besloten heeft om alsnog door te gaan, zonder jou of je vrouw even te vragen over de consequentie, waardoor die kosten zijn gemaakt.
Dat kan je Telfort toch niet verwijten?

Ik voel je teleurstelling, want mijn zoon heeft ook ééns buiten zijn bundel kosten gemaakt. Die moest ik óók betalen. Jammer, pech. Ook voor hem, want hij heeft meebetaald. Goed "leermoment"...
Nogmaals: telfort verkoopt liever duur.op de zelfde internet wil telfort 1000%meer winst maken.telfort wil liever de zelfde appel 1000% duurder verkopen.

Mijn vraag is, andere providers hebben een betere zorgplicht op dit soort gevallen .ze verkomen het gewoon door automatisch naar een goedkope buitenland bundel te gaan.

Waarom doet telfort niet het zelfde als vadofone dit is zorgplicht en klanten beschermen.

İk vind het misleidend de smsje DOORGAAN .waarom kreeg ik in het zelfde sms geen aanbod voor een bundel.?

Gr
Reputatie 6
Badge +12
Hoi hketen, je standpunt dat je de sms misleidend vindt is duidelijk. Hierin verschillen we van standpunt en ik denk niet dat verdere discussie iets gaat opleveren.
Reputatie 8
Badge +17
Nogmaals: telfort verkoopt liever duur.op de zelfde internet wil telfort 1000%meer winst maken.telfort wil liever de zelfde appel 1000% duurder verkopen.

Mijn vraag is, andere providers hebben een betere zorgplicht op dit soort gevallen .ze verkomen het gewoon door automatisch naar een goedkope buitenland bundel te gaan.

Waarom doet telfort niet het zelfde als vadofone dit is zorgplicht en klanten beschermen.

İk vind het misleidend de smsje DOORGAAN .waarom kreeg ik in het zelfde sms geen aanbod voor een bundel.?

Gr
Het is niet Telfort die duur is: Telfort berekend de kosten door die ze van de provider in Turkije krijgen.

Andere providers gaan ook niet automatisch over naar een buitenlandbundel als die er niet is!
Jouw zoon had ook geen buitenland bundel, toch?

In die SMS die je zoon van Telfort gekregen heeft, wordt ook gewaarschuwd dat er mogelijk hoge kosten zijn/komen als je "doorgaan" terug stuurt.
Niks misleidend, de kosten staan op de Telfort website!
Dus, je vergelijking gaat gewoon niet op!

Je probeert nu de "schuld" bij Telfort te leggen, maar die ligt volledig bij je zoon. En mogelijk z'n ouders als die hun zoon niet voldoende ingelicht hebben over hoe dat abonnement nou eigenlijk werkt en wat het daadwerkelijk kost in het buitenland... En anders had misschien zijn simkaart uit zijn toestel gehaald moeten worden...

En, als je Vodafone zo geweldig vindt, dan stap je toch over?

Gr
Het is niet Telfort die duur is: Telfort berekend de kosten door die ze van de provider in Turkije krijgen.

Andere providers gaan ook niet automatisch over naar een buitenlandbundel als die er niet is!
Jouw zoon had ook geen buitenland bundel, toch?

In die SMS die je zoon van Telfort gekregen heeft, wordt ook gewaarschuwd dat er mogelijk hoge kosten zijn/komen als je "doorgaan" terug stuurt.
Niks misleidend, de kosten staan op de Telfort website!
Dus, je vergelijking gaat gewoon niet op!

Je probeert nu de "schuld" bij Telfort te leggen, maar die ligt volledig bij je zoon. En mogelijk z'n ouders als die hun zoon niet voldoende ingelicht hebben over hoe dat abonnement nou eigenlijk werkt en wat het daadwerkelijk kost in het buitenland... En anders had misschien zijn simkaart uit zijn toestel gehaald moeten worden...

En, als je Vodafone zo geweldig vindt, dan stap je toch over?
ik stap zeker over naar een fatsoenlijke provider met fatsoenlijke regels en zorgplicht.
en recpect voor zijn klanten heb.ik flicker de sim kaart van je eruit en kan je in ieder geval geen cent extra meer aan me verdienen.
wel kinderachtig voor bekend telekom provider.neem het niet personelijk zou ik zeggen.is je baas op de
hoogte hoe je reageert op de klanten.over onprofessionaliteit gesproken.
Reputatie 8
Badge +17
Hallo @hketen Ik geef je alleen "fatsoenlijke" informatie. Informatie die ook gewoon op de website te vinden is. Ik werk niet bij Telfort (of KPN), zoals je aan mijn onderschrift kan zien. Dit is een openbaar forum en iedereen mag en kan reageren op andere topics, zoals ik nu doe in "jouw" topic. Jij bent dus géén klant van mij, maar van Telfort! Hoe Telfort erover denkt heeft @Cindy - Telfort je al geprobeerd duidelijk te maken.

En ik neem niets persoonlijk op...

Als je je abonnement op wil zeggen voor het einde van de looptijd dan betaal je de abonnementskosten voor de rest van de looptijd; dus als je contract nog 5 maanden tot het einde is betaal je in 1x die 5 maanden. Als je contract al afgelopen is moet je rekening houden met 1 maand opzegtermijn.

Persoonlijk (als ik je nog advies mág geven, natuurlijk) zou je kunnen kijken of je een afbetaalregeling kan treffen voor het openstaande bedrag, maar hou er wel rekening mee dat zolang de afbetaling loopt het abonnement niet opgezegd mag worden en het nummer kan dan ook niet geporteerd worden naar een andere provider...

succes!

P.S. misschien "mosterd na de maaltijd": https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/verbruikslimiet-mobiel-internet-buiten-de-eu.htm
Waar bemooie je dan mee ****** op
********.wordt je betaalt voor de onzin dat je vertel hier op de forum. ***** met je advies .je heb geen kennis van zaken en kom een beetje lopen zeiken .word je betaald voor dat geslijm naar de diefe bendes en ik vraag jouw niet hoe ik mijn kinderen inlicht.
Laat de heren van telfort niet alle arrogante kwallen die niks te doen hebben hier kommen zeiken.

Laat de diefe bende telfort eens zijn zaakjes in orde hebben.stelletje amateurs.

En hou met dat gezeik op.ik neem zelf met telfort contact op.dus bemooie je met eigen zaken .dank zij jouw heeft telfort 3 abonementen minder.

dus stop met zeiken en slijm ballen naar telfort

Moderator: tekst bewerkt i.v.m. huisregels.
Reputatie 6
Badge +12
Hallo hketen, ik denk dat alles wat er inhoudelijk zeggen is over dit onderwerp gezegd is. Daarin verschillen wij beiden van mening en ik denk niet dat die dichter bij elkaar gaat komen. Dat neemt niet weg dat ik de situatie niet vervelend vind.

Kees-jan is geen medewerker van Telfort, maar wordt hier op het forum erg gewaardeerd.
Hier wil ik het graag bij laten. Laten we elkaar in elkaars waarde laten en het niet verder op de persoon spelen.

Reageer