beantwoord

klacht factuur mobiel bellen naar buitenland

• 29 maart 2018
  • 8 reacties
  • 153 keer bekeken

Reputatie 1
waarom worden er kosten voor bellen naar buitenland (België) in rekening gebracht terwijl dit in mijn bundel hoort te zitten. Ik heb mobiel gebeld naar een mobiel nummer in België.
sinds 15 juni 2017 zit dit toch in mijn bundel.

ik hoor graag.
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 29 maart 2018, 23:53

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bellen-in-en-naar-het-buitenland.htm

Dit betaal je niet uit je abonnement
Je belt naar een buitenlands nummer vanuit Nederland.
Bijvoorbeeld: Je gaat over een week op vakantie naar Griekenland en je belt het hotel om er zeker van te zijn dat de reservering geregeld is. Omdat je naar een buitenlands nummer belt vanuit Nederland, betaal je de kosten buiten je abonnement om.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Het nummer waarheen je hebt gebeld: begon dat met 0031 of +31? Zo nee, dan geldt het als buitenlands nummer en valt het dus buiten je abonnement. Zo ja, dan kan ik het niet verklaren.
Reputatie 1
volgens het voorbeeld:
Je belt naar een buitenlands nummer in de EU vanuit een EU-land.
Bijvoorbeeld: Je staat op een camping in Portugal en je belt naar Spaanse vrienden in Spanje. Ook deze kosten gaan uit je abonnement.
dan lijkt het me uit het abonnement te gaan. Ook al is het een 0032 nummer.
Reputatie 8
Badge +11
0032 is een Belgisch nummer. Je hebt dus vanuit Nederland naar een buitenlands nummer gebeld.
Dat vanuit Nederland doet het hem. Als je zelf ook in bijvoorbeeld België was geweest was het wel uit je abonnement gegaan.
Het is niet anders. Het staat duidelijk in de tweede kolom van de schermafdruk die hebt bijgevoegd.
Reputatie 1
Je hebt gelijk als je het over de 2e kolom hebt. Maar juridisch is dit het zelfde als bellen vanuit portugal naar Spanje. Hier mogen de juristen naar kijken. Nederland is ook een EU land.
ik hoor graag een juridische reactie.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben geen jurist maar een behulpzame mede-klant. Als leek zie ik duidelijk dat er in kolom twee een uitzondering wordt gemaakt. Ik denk dan ook dat het geen zin heeft om het langs juridische weg uit te (laten) vechten.
Maar, morgen zijn de mensen van Telfort er weer. Die zullen vast wel reageren.
Reputatie 1
dank je dan wachten we af.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bellen-in-en-naar-het-buitenland.htm

Dit betaal je niet uit je abonnement
Je belt naar een buitenlands nummer vanuit Nederland.
Bijvoorbeeld: Je gaat over een week op vakantie naar Griekenland en je belt het hotel om er zeker van te zijn dat de reservering geregeld is. Omdat je naar een buitenlands nummer belt vanuit Nederland, betaal je de kosten buiten je abonnement om.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Hamaga, GJC en nellyjacoba hebben al uitgelegd hoe het zit. Nogmaals, kosten vanuit Nederland naar een buitenlands nummer binnen de EU wordt in rekening gebracht. Sinds 15 juni 2017 is het mogelijk om tijdens je vakantie in de EU (buiten Nederland), te kunnen bellen, sms'en en internetten vanuit je Nederlandse bundel. Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag 🙂.

Reageer