beantwoord

Kan niet verbinden met een Frans netwerk

• 29 april 2018
  • 37 reacties
  • 1453 keer bekeken

Reputatie 1
Helaas moet ik het stof van dit topic afblazen.
Als ik met orange wil verbinden krijg ik melding dat mijn simkaart dit niet toestaat.
De andere krijg ik melding dat hij niet kan registreren. M.u.v. free daar zit ik nu op maar daar is zeer minimaal berijk van hier. 1 stap opzij en ik heb geen verbinding meer.

Edit: ik zit nabij Cluny

@Deborah - Telfort
@Wieger - Telfort
icon

Beste antwoord door Deborah 3 mei 2018, 16:43

Hoi toothpick_nl, ik ben erachter waarom je in Frankrijk geen verbinding met Orange kan maken. Er was iets misgegaan met een update van het netwerk, waarbij Orange was dichtgezet voor Telfort klanten. Dit is nu weer open gezet, en vanaf uiterlijk overmorgen kun je weer verbinding maken met het Orange netwerk in Frankrijk! Bedankt nog voor het melden. Weet je zo voldoende? Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.
Bekijk reactie

37 reacties

Reputatie 1
Bellen kan ik ook niet via het enige netwerk waar ik verbinding mee krijg (provider "free")
Wel kan ik daarop gebeld worden en dus internetten.
Zie afb wat ik krijg als ik met F sfr of Bouygues wil verbinden.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi toothpick_nl, welkom op het forum! Aangezien we verder geen meldingen hebben binnen gekregen over een slechte verbinding met Orange in Frankrijk en je ook niet met andere providers (m.u.v. Free) verbinding kan maken, vermoed ik dat het aan iets anders ligt. Ik heb daarom een nieuw topic aangemaakt.

Op afstand ziet je verbinding er goed uit. Ben je nog in Frankrijk? Helpt het als je je simkaart verwijdert, je telefoon uitschakelt, je simkaart opnieuw plaatst en je telefoon weer aanzet? Welk telefoon heb je? Kun je aan de hand van de toestelhulp je verbinding handmatig instellen?

Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1
Moi,
Na uit/aan en sim.er uit/in kan ik op free maar ook op f - Bouygues. Maar bij orange nog steeds zelfde melding dat de simkaart het niet toe staat. Ik heb het ook in ander toestel geprobeerd maar zelfde melding.
Ik gebruik samsung s4 mini en ben tot za avond in fr
Reputatie 4
Badge +10
Bedankt voor je reactie toothpick_nl. Fijn dat je nog even in Frankrijk bent, dan kunnen we nog iets testen. Goed dat je de simkaart ook in een ander toestel hebt geprobeerd. In welke plaats ben je nu? En weet je of Orange wel werkt in een andere plaats in Frankrijk? Hoor het weer graag van je.
Reputatie 1
Ik ben in Taizé (nabij Cluny)
Ik weet niet of het ergens anders werkt omdat ik hier alleen een week ben en niet in andere plaats (en)

(Offtopic) dit forum heeft ook geen veilige verbinding/certificaat(/offtopic)
Reputatie 4
Badge +10
Bedankt voor je reactie! Ik ga voor je navragen met welke provider je in en rondom Taizé een goede verbinding zou moeten hebben. Hier kom ik op terug! :$

Wat betreft je andere vraag, het forum ondersteunt een veilige verbinding. Was dit mogelijk een moment opname? Zie je dit nog steeds? Zo ja, heb je hiervan een screenshot?
Reputatie 1
Momenteel gebruik ik f - Bouygues omdat die beter is dan "free" maar F-Orange heeft wel betere/de beste dekking.

Zie hier mbt certificaat van forum:

Reputatie 4
Badge +10
Hoi toothpick_nl, ik ben erachter waarom je in Frankrijk geen verbinding met Orange kan maken. Er was iets misgegaan met een update van het netwerk, waarbij Orange was dichtgezet voor Telfort klanten. Dit is nu weer open gezet, en vanaf uiterlijk overmorgen kun je weer verbinding maken met het Orange netwerk in Frankrijk! Bedankt nog voor het melden. Weet je zo voldoende? Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.
Reputatie 1
Ik hou je op de hoogte. Iig bedankt.
Reputatie 1
Vandaag geprobeerd nadat ik gsm opnieuw had opgestart. Maar helaas nog steeds zelfde melding dat mijn simkaart het niet toestaat.
Toothpick, Deborah, Ik heb al drie weken exact hetzelfde probleem, net als vorig jaar. Rozemarijn is hiermee aan de slag en heeft het bij TD neergelegd. Het is nu wachten en wachten en wachten en wachten...
Zal wel weer juli worden tot de overeenkomst is hersteld en er weer gebruik gemaakt kan worden van een goede verbinding.
Ik heb zojuist om 12.30 uur verbinding gemaakt met een 2G netwerk van Orange. Ook met 3G maar die werd binnen een minuut weer verbroken. Men is er blijkbaar aan bezig. Ik ben al heel blij met 2G-Edge verbinding. Houden zo, op het Franse platteland gaan de NL-vlaggen al uit, met Telfort wimpel.
Reputatie 1
Sinds zondag weer in NL. Hopelijk dat het opgelost wordt voor hen die straks naar FR gaan. En dat het dan goed blijft
De vraag is: hoelang het goed blijft. Gezien mijn ervaringen heb ik er weinig vertrouwen in.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi dreeffie, fijn dat je in ieder geval via 2G verbinding hebt gemaakt met Orange. Van mijn Roaming collega's heb ik begrepen dat de verbinding met Orange definitief is hersteld. Mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Reputatie 3
Zelf nu ervaren dat het in F het nog steeds slecht gesteld is met de verbinding. Als vrachtwagen chauffeur deze week een ronde gemaakt door B, Lux, F, Italie , Oostenrijk en Duitsland. Alle landen verbinden met 3G en op acceptabele snelheid. Behalve in F Van noord naar zuid alleen Orange edge ... In de hoek Genève -montblanc was er totaal niets meer.

En ja de instellingen staan goed en neen er was niets anders te kiezen dan orange.En ja er zit een laatste versie sim kaart in.

Dat 4g vooralsnog niet zal werken in het buitenland met Telfort kan ik mee leven. Maar met edge is er verder in de huidige tijd niets meer te halen op het net.

Dus bevestigen dat de problemen in F opgelost zijn is dat te voorbarig.

Volgende week gaat de reis naar Barcelona... Zal dan ook die hoek eens gaan testen erop. Al dan niet met speedtesten.
Reputatie 4
Badge +10
@Diemsetoren, welkom op het forum. Fijn dat je nog laat weten hoe de verbinding in Frankrijk is en andere landen in Europa @toothpick_nl, @dreeffie, Hoe was jullie verbinding met Orange voor het laatst in Frankrijk en eventueel andere landen in Europa? Hadden jullie een 3G verbinding? Deze informatie kan ik dan meenemen naar mijn Roaming collega's.
Reputatie 3
Als gezegd deze week onderweg geweest naar Spanje. Nu in Frankrijk was ook SFR te kiezen. Deze had wel 3g.. orange bleef op edge hangen en heb geen enkele keer daar 3g op gehad.Spanje waren orange en Mobistar te kiezen... Ook beidenet 3g
Upload en download op de 3g's was 4mbit/2mbit. Dit houd niet over maar je kunt de dingen doen die je wilt doen. Niet te vergelijken natturlijk met de grote 3 aanbieders maar eerlijk gezegd is bij Telfort de prijs er ook naar. Alles is te doen ondanks de snelheid. Ik kan me wel voorstellen dat je het kan treffen dat de dekking op een vast vakantie adres ondermaats is. Mijn bevindingen in Frankrijk ed zijn vanuit een rijdend voertuig gedaan.

Jaren heb ik T-mobile gehad maar nogmaals vanwege het grote verschil in prijs nu voor Telfort gekozen. En idd de dekking was beter en sneller maar dit is een keuze. Daarbij heb ik extra voor maandelijks opzeggen gekozen om na een persoonlijke test mijn keuze te maken. Vooralsnog kan ik de dingen doen die ik wil doen en de 2 maanden tegoed meenemen maakt ook veel goed tov de 10gb Europa bij T-mobile.
Reputatie 1
Ik had helaas geen Orange toen ik op 6mei terug ging. Ook in Lux en BE geen bereik met orange
Reputatie 4
Badge +10
@Diemsetoren, @toothpick_nl, bedankt voor jullie aanvullingen. @dreeffie, kun je ook nog je laatste ervaringen met 3G internet in Europa delen? Dan kan ik al jullie ervaringen met mijn Roaming collega's bespreken.

Bedankt!
Hoi Deborah, mijn 3G-ervaringen zijn om te huilen. Ik kan aansluiten op Bytel, voor de tijd dat het duurt. De snelheid is slecht. Orange F 3G is niet bereikbaar. Ik heb inmiddels een SIM van Lebara, maar dat is al niet beter. Internet leert mij dat het, sinds de EU-wetgeving vwb roaming, overal slecht is! Ik denk dat de schotel de beste optie is op dit moment. Dank voor je aandacht.
Reputatie 3
Hoi Deborah, mijn 3G-ervaringen zijn om te huilen. Ik kan aansluiten op Bytel, voor de tijd dat het duurt. De snelheid is slecht. Orange F 3G is niet bereikbaar. Ik heb inmiddels een SIM van Lebara, maar dat is al niet beter. Internet leert mij dat het, sinds de EU-wetgeving vwb roaming, overal slecht is! Ik denk dat de schotel de beste optie is op dit moment. Dank voor je aandacht.

Wat betreft de opmerking sinds wetgeving verandering kan ik niet in mee gaan. Had zelf voor 2 weken terug T-mobile en had toch overal 4g in Frankrijk (in buiten gebieden zeker 3g) . Collega heeft KPN nu en nog steeds overal 4g en 3g met echt betere snelheden. Nogmaals ik wist dat Telfort geen 4g aanbood in de EU en was het een bewuste keuze. Afgelopen nacht van Oberhausen richting noorden Duitsland gereden en hoe verder richting het noorden ook alleen maar edge ontvangen. Zelfde collega met KPN gewoon 4g en 3g op dezelfde aanbieder. Dus men zit met Telfort zeker op een geknepen versie.
Beste Diemsetoren, Wat ik beweer is uit ervaring. In de steden is er waarschijnlijk een goede verbinding, maar op mijn locatie dus niet. De zendmasten die er zijn worden sinds de nieuwe wetgeving zwaarder belast en voor de roamingpartners 'geknepen'. Ik kan het mis hebben, maar 4G kun je tijdens roaming in Frankrijk wel vergeten.
Reputatie 4
Badge +10
@toothpick_nl, @Diemsetoren, @dreeffie, jullie ervaringen in Frankrijk en andere landen in Europa heb ik met mijn Roaming collega's gedeeld. Ik hou jullie op de hoogte 😳.
Reputatie 4
Badge +10
@toothpick_nl, @Diemsetoren, @dreeffie, er wordt onderzocht waar de problemen vandaan komen. Op dit moment is degene die hiermee kan helpen afwezig en ga ik het na het weekend verder oppakken!

Reageer