Kan niet gebeld worden in Noorwegen

• 27 juni 2012
  • 12 reacties
  • 5106 keer bekeken

Badge
Hoi,
Ben half mei op familie bezoek naar Noorwegen geweest. ( sinds 2 mei abon.) Daar kwam ik er achter dat ik niet gebeld kon worden door mijn broer met zijn Noorse nummer, maar ook niet door mijn man met zijn Ned. nummer. Zij konden mij wel sms'en en ik kon ook gebeld worden vanuit Ned. Bij thuis komst bleek dat ik toen ook niet gebeld kon worden vanuit Noorwegen.
Op 21 mei gebeld met de klantenservice het zou liggen aan de personen die mij belde die vergaten +31 enz of Telfort had geen contract met de Noorse provider. Wel dus want mijn zoon heeft ook Telfort en die kan wel gewoon gebeld worden. Na ong. 2 weken kreeg ik een sms van Telfort dat het opgelost was. Ik moest even mijn tel. opnieuw opstarten en hij deed het. NIET!:( Tot op heden is er nog steeds geen oplossing , want de technische afdeling heeft het erg druk en ik ben nog niet aan de beurt. Nu moet je een referentie datum opgeven zodat ze kunnen kijken wat er mis is alleen die is maar 72 uur geldig dus ik snap niet hoe dit nog moet werken.
Op donderdag 21 juni nog een referentie punt doorgegeven maar die is ook al weer verlopen.
Ik heb gevraagd om een nieuwe sim kaart, omdat ik denk dat daar het probleem zit. Die moest ik maar in de winkel gaan halen alleen daar moet ik dus ruim een half uur voor gaan rijden. ik wil graag dat ze die opsturen. Nee dus.
Wie kent dit probleem?
Nog beter wat is de oplossing en als dat er niet is wil ik van mijn abon. af. het werkt niet als je familie je niet kan bereiken.

12 reacties

Badge
Welkom op het forum AnnieKl! Ik begrijp dat dit erg vervelend is, graag ben ik u hierbij van dienst. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Badge
Even een aanvulling.
Ik kom er net achter dat ik vanuit Oosterhout NBr. niet gebeld kan worden via de vaste telefoon.
Dit is vanaf het nummer van specsavers ze krijgen ingesprekstoon. Gisteravond 27-06 moet dit een aantal x gebeurd zijn na half 6.
Badge
@AnnieKl,

Ik heb uw bericht ontvangen, bedankt hiervoor. Nu dat u aangeeft dat u ook niet gebeld kunt worden door een vaste lijn, denk ik dat het te maken heeft met uw nummerbehoud van 02-05-2012. De netwerkinstellingen zijn namelijk gewoon correct, uw telefoonnummer heeft geen enkele blokkade. Het wordt met spoed voor u uitgezocht. Mochten er nog aanvullende gegevens nodig zijn, dan nemen mijn collega's contact met u op. Mijn excuses voor het ongemak.

Laïla
Badge
[quote]@AnnieKl,

Ik heb uw bericht ontvangen, bedankt hiervoor. Nu dat u aangeeft dat u ook niet gebeld kunt worden door een vaste lijn, denk ik dat het te maken heeft met uw nummerbehoud van 02-05-2012. De netwerkinstellingen zijn namelijk gewoon correct, uw telefoonnummer heeft geen enkele blokkade. Het wordt met spoed voor u uitgezocht. Mochten er nog aanvullende gegevens nodig zijn, dan nemen mijn collega's contact met u op. Mijn excuses voor het ongemak.

Laïla

Ik heb het alleen over dat ene vaste lijn nr. , want ik heb mij laten bellen door andere vaste lijn nummers en die konden mij wel bereiken. In het ergste geval is het niet waar wat ze bij specsavers zeggen, maar dat is door jullie misschien te controleren.

gr. Annie
Badge
Hallo laila,

Weet u misschien hoe lang het nog gaat duren voordat ik iets ga horen.

mvgr. Annie
Badge
@AnnieKl,

Ik heb om een update gevraagd.

Laila
Badge
Hallo Laila,

Die update laat wel op zich wachten.
Ik wil na anderhalve maand toch wel een antwoord.
 mvgr Annie
Badge
@AnnieKl,

Mijn excuses dat er geen contact met u is opgenomen. Ik ben er opnieuw voor u achteraan gegaan.

Laïla
Badge
Hallo Laila,

Ik vind het toch wel erg dat na 3 weken er nog steeds geen contact met mij is opgenomen en dat het probleem ook nog steeds niet is opgelost.
Ik ben net terug van vakantie in Duitsland, daarom heb ik niet eerder gereageerd.
Ze hebben net om 16.58  op 03-08 geprobeerd om mij te bellen vanuit Noorwegen met nr. 004794481543 met operator NetCom.
Ik hoop in week 32 toch wel iets te horen van telfort mobiel.

mvgr. Annie
Badge
Het is opgelost
Badge
Ik hoopte dat het over was maar kennelijk was het van korte duur ik kan nu weer niet gebeld worden vanuit Noorwegen. 😞
Badge
Nou is het helemaal mooi
Het ligt aan de provider in Noorwegen, maar dan is dat alleen maar met mijn nr dan.
Mijn zoon heeft ook Telfort en die is wel bereikbaar ook als zijn simkaart in mijn telefoon zit, dus het ligt ook niet aan mijn telefoon.
En voor de goede order ik ben dus wel bereikbaar via sms.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

groetjes Annie

Reageer