beantwoord

Kan niet bellen in het buitenland


Als ik bij mijn telfort mobiel (sim-only) ben ingelogd zie ik dat ik bij mij er geen blokkade is voor bellen in het buitenland. Als mijn vrouw ook bij haar telfort is ingelogd ook geen blokkade voor bellen in buitenland. Dit klopt gaat gewoon van mijn abo af.
Wij hebben allebei een Huawei P Smart. Als ik in haar toestel de instelling/netwerken/oproepinstell/aanvullende diensten/oproepen blokkeren kijk zie ik de schuifjes allemaal uit/grijs staan, dit is dus goed.
Als ik in mijn telefoon kijk zie ik dat uitgaande oproepen tijden internationale roaming aan/blauw aanstaat.
Als ik dit probeer te wijzigen met de telfortcode krijg ik bewerking mislukt probeer later nog eens.
Mijn vrouw haar toestel werkt de code wel.
Mijn vraag is kan ik nu wel of niet bellen met mijn bundel in het buitenland (zone-1.
MvG Hans

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 18 februari 2019, 11:52

Hi Hans, ik heb de specialisten gesproken. Ook bij hen staat er geen blokkade op internationale gesprekken. Ze gaven de tip om te kijken naar de instellingen voor de netwerkprovider, in het buitenland zal je met een andere provider verbonden zijn dan met ons, aangezien wij daar geen eigen netwerk hebben. Via Instellingen - Draadloze instellingen - Mobiel netwerk - Provider kan je controleren of dit op automatisch of handmatig staat. Als het op handmatig staat kan het zijn dat het toestel in het buitenland geen netwerk kiest. Als die op automatisch staat zal je wel een automatisch netwerk moeten vinden.
Als het op automatisch staat en het lukt niet, is de tip van de specialisten om vanuit het buitenland (met het toestel van je vrouw) om contact op te nemen met de helpdesk (vanuit het buitenland kan dat met +31887650200), zodat zij je kunnen doorverbinden met de specialisten. Zij kunnen dan op dat moment controleren of en waarom jouw SIM-kaart het niet doet.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hi Hans, ik heb de specialisten gesproken. Ook bij hen staat er geen blokkade op internationale gesprekken. Ze gaven de tip om te kijken naar de instellingen voor de netwerkprovider, in het buitenland zal je met een andere provider verbonden zijn dan met ons, aangezien wij daar geen eigen netwerk hebben. Via Instellingen - Draadloze instellingen - Mobiel netwerk - Provider kan je controleren of dit op automatisch of handmatig staat. Als het op handmatig staat kan het zijn dat het toestel in het buitenland geen netwerk kiest. Als die op automatisch staat zal je wel een automatisch netwerk moeten vinden.
Als het op automatisch staat en het lukt niet, is de tip van de specialisten om vanuit het buitenland (met het toestel van je vrouw) om contact op te nemen met de helpdesk (vanuit het buitenland kan dat met +31887650200), zodat zij je kunnen doorverbinden met de specialisten. Zij kunnen dan op dat moment controleren of en waarom jouw SIM-kaart het niet doet.
Ok Jasper,

Ik wacht je bericht wel af.
MvG Hans
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt voor de gegevens, ik zie dat de buitenlandse oproepen wel toegestaan worden in de instellingen die voor mij zichtbaar zijn. Dat het met de SIM-kaart mee ging naar een ander toestel is typisch, dan ligt het niet aan de instellingen van het toestel zelf. Ik kan hiervoor maandag contact opnemen met de specialisten, om te kijken wat zij hierover kunnen zien.
Ik heb de simkaart in toestel van mijn vrouw geinstalleerd en zag dat uitgaande oproepen tijden internationale roaming aan/blauw nog steeds aanstond.
Ook kon ik deze blokkade niet opheffen met de standaard blokkeringscode en kreeg ik wederom de melding "bewerking mislukt probeer later nog eens".
Ik ben hier inmiddels al bijna een week mee bezig!
Het ligt dus aan de simkaart of de blokkeringscode is niet juist welke op de "mijnTefort" website staat.
Ik hoop dat jullie dit oplossen.
MvG Hans
Als ik bij mijn instellingen kijk zie ik dat uitgaande oproepen tijden internationale roaming nog steeds aan/blauw aanstaat.
Kan het met de blokkeringscode nog steeds niet wijzigen.
Is er al iets bekend?
MvG Hans
Ik heb de gegevens aangepast en je een pb gestuurd. Wacht je bericht af.
MvG Hans
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @ida100/Hans, standaard kan elk abonnement bellen in zone 1. Het kan zijn dat het ooit is geblokkeerd op jouw nummer en dat het daardoor niet meer aangepast kan worden. Ik kan voor je kijken of dit het geval is, daarvoor heb ik jouw postcode, huisnummer, het bewuste 06-nummer, de naam en geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van de IBAN nodig. Deze kan je op je forumprofiel invullen, de gegevens waar geen eigen vakje voor is kan je invoeren bij "Extra informatie". Ik hoor het graag van je als je dit hebt ingevoerd en ik van je aan de slag kan 🙂

Reageer