Wij hebben allebei een Huawei P Smart. Als ik in haar toestel de instelling/netwerken/oproepinstell/aanvullende diensten/oproepen blokkeren kijk zie ik de schuifjes allemaal uit/grijs staan, dit is dus goed.
Als ik in mijn telefoon kijk zie ik dat uitgaande oproepen tijden internationale roaming aan/blauw aanstaat.
Als ik dit probeer te wijzigen met de telfortcode krijg ik bewerking mislukt probeer later nog eens.
Mijn vrouw haar toestel werkt de code wel.
Mijn vraag is kan ik nu wel of niet bellen met mijn bundel in het buitenland (zone-1.
MvG Hans
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
Beste antwoord door Jasper - Telfort
Hi Hans, ik heb de specialisten gesproken. Ook bij hen staat er geen blokkade op internationale gesprekken. Ze gaven de tip om te kijken naar de instellingen voor de netwerkprovider, in het buitenland zal je met een andere provider verbonden zijn dan met ons, aangezien wij daar geen eigen netwerk hebben. Via Instellingen - Draadloze instellingen - Mobiel netwerk - Provider kan je controleren of dit op automatisch of handmatig staat. Als het op handmatig staat kan het zijn dat het toestel in het buitenland geen netwerk kiest. Als die op automatisch staat zal je wel een automatisch netwerk moeten vinden.
Als het op automatisch staat en het lukt niet, is de tip van de specialisten om vanuit het buitenland (met het toestel van je vrouw) om contact op te nemen met de helpdesk (vanuit het buitenland kan dat met +31887650200), zodat zij je kunnen doorverbinden met de specialisten. Zij kunnen dan op dat moment controleren of en waarom jouw SIM-kaart het niet doet.
Bekijk reactie
Als het op automatisch staat en het lukt niet, is de tip van de specialisten om vanuit het buitenland (met het toestel van je vrouw) om contact op te nemen met de helpdesk (vanuit het buitenland kan dat met +31887650200), zodat zij je kunnen doorverbinden met de specialisten. Zij kunnen dan op dat moment controleren of en waarom jouw SIM-kaart het niet doet.