beantwoord

Kan ik mijn bundels gebruiken in het buitenland?

• 21 juni 2013
  • 7 reacties
  • 3727 keer bekeken

Hallo!

Ik heb een vraag, ik ga volgende week buiten Europa op vakantie. Ik heb elke maand 500 mb internet en 150 belminuten voor mijn Iphone 5. Kan ik hiervan ook gebruik maken in het buitenland of alleen in Nederland? hoe zit het dan in het buitenland?
En ik heb nog een vraag, ik wou net mijn abonnement wijzigen en internet weg halen, maar dat kan niet, ik kan het alleen verhogen? Zit ik nu altijd vast aan die 500 mbs of kan ik het nog wel weg halen op de een of andere manier?

Alvast erg bedankt.
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 21 juni 2013, 22:05

Dataverkeer (lees: Internetverbinding) in het gaat ALTIJD buiten je bundel. Je kan dus niet gebruikmaken van je 500MB Internet/Data bundel van Telfort!

Zet dataroaming dus UIT als je je telefoon meeneemt, anders krijg je ná je vakantie nog een verrassing van Telfort in de vorm van een hoge factuur!

Je kan alléén de databundel weghalen of verlagen als je die bij het begin van je contract NIET standaard hebt toegevoegd. Als je je contract hebt afgesloten mét 500MB Internet, dan kan je dat dus niet verlagen of weghalen.

Pas ná dat je contractperiode verlopen is, na 1 of 2 jaar dus, kan je de databundel verwijderen, maar dan is het misschien weer interressant om te verlengen tegen de dán geldende aanbieding...

En eh, veel vakantie plezier en let op zakkenrollers, SmartPhones zijn héél gewild!!
een gewaarschuwd mens telt voor twee...
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dataverkeer (lees: Internetverbinding) in het gaat ALTIJD buiten je bundel. Je kan dus niet gebruikmaken van je 500MB Internet/Data bundel van Telfort!

Zet dataroaming dus UIT als je je telefoon meeneemt, anders krijg je ná je vakantie nog een verrassing van Telfort in de vorm van een hoge factuur!

Je kan alléén de databundel weghalen of verlagen als je die bij het begin van je contract NIET standaard hebt toegevoegd. Als je je contract hebt afgesloten mét 500MB Internet, dan kan je dat dus niet verlagen of weghalen.

Pas ná dat je contractperiode verlopen is, na 1 of 2 jaar dus, kan je de databundel verwijderen, maar dan is het misschien weer interressant om te verlengen tegen de dán geldende aanbieding...

En eh, veel vakantie plezier en let op zakkenrollers, SmartPhones zijn héél gewild!!

Heel erg bedankt voor uw snelle duidelijke reactie!
Daar moet ik inderdaad op letten! wat als dat gebeurt? ik ga er heel goed op letten maar je weet maar nooit..
Reputatie 8
Badge +17
Telfort bellen en je SIMkaart blokkeren! Anders krijg je alsnog een fikse factuur van Telfort.

Vanuit het buitenland kunt u ons bereiken op +31206976337. Voor het bellen naar dit nummer gelden de tarieven voor bellen in het buitenland.

misschien handig om dat nummer ergens te noteren? En dan bedoel ik niet in je telefoon, want da's niet handig als die gestolen is... 😉
Telfort bellen en je SIMkaart blokkeren! Anders krijg je alsnog een fikse factuur van Telfort.

Vanuit het buitenland kunt u ons bereiken op +31206976337. Voor het bellen naar dit nummer gelden de tarieven voor bellen in het buitenland.

misschien handig om dat nummer ergens te noteren? En dan bedoel ik niet in je telefoon, want da's niet handig als die gestolen is... ;)

Oké, en als ik het gelijk laat blokkeren krijg ik geen boete?
Dat is heel fijn! Dat begrijp ik , bedankt voor het geven van de nummer.
Reputatie 8
Badge +17

misschien handig om dat nummer ergens te noteren? En dan bedoel ik niet in je telefoon, want da's niet handig als die gestolen is... ;)

Oké, en als ik het gelijk laat blokkeren krijg ik geen boete?
Dat is heel fijn! Dat begrijp ik , bedankt voor het geven van de nummer.
Vanaf het moment dat je telefoon gestolen is tót het moment dat je de SIMkaart blokkeerd is eigen risico! En het kan héél snel gaan, die zakkenrollers bellen direct naar een soort servicenummer waardoor je meteen hoge kosten hebt, bv €8/minuut...

Je lockscreen dus goed instellen met een goede code! en een lock op SIMwissel en een lock tijdens opstarten.
Badge +2
Hallo!

Ik heb een vraag, ik ga volgende week buiten Europa op vakantie. Ik heb elke maand 500 mb internet en 150 belminuten voor mijn Iphone 5. Kan ik hiervan ook gebruik maken in het buitenland of alleen in Nederland? hoe zit het dan in het buitenland?
En ik heb nog een vraag, ik wou net mijn abonnement wijzigen en internet weg halen, maar dat kan niet, ik kan het alleen verhogen? Zit ik nu altijd vast aan die 500 mbs of kan ik het nog wel weg halen op de een of andere manier?

Alvast erg bedankt.

Bundels zijn (bijna) altijd alleen voor gebruik in nederland. Bij Telfort zijn sowieso alle bundels alleen voor gebruik in Nederland. Indien je in het buitenland belt, smst, of internet is dat a extra kosten. Dit wordt elk jaar per 1 juli voordeliger (voor binnen de EU). Zie; http://www.telfort.nl/mededelingen/mobiel/tariefwijzigingen-telfort-abonnement-per-1-juli-2013/

Gebruik buiten de EU is ontiegelijk duur. Zie; https://www.telfort.nl/tarieven/abonnement/ onder het kopje 'Tarieven in- en naar het buitenland'. Daar kan je uitzoeken in welke 'zone' jouw vakantiebestemming valt, en zo de tarieven herleiden.

Je hebt de iPhone 5 afgesloten met 150 min en een 500MB Internet bundel. Dit levert je automatisch een bepaalde combinatie korting op, gebaseerd op die bundels. Daardoor kan je binnen je contract niet lagere bundels nemen (en deze dus ook niet verwijderen). Je kan wel bundels verhogen of erbij nemen. Zou je bijv 100 sms erbij pakken a €3, dan kan je deze bundel later ook weer verwijderen (met 1 maand opzegtermijn) omdat je deze pas later hebt aangevraagd.

Na je contract kan je evt. ervoor kiezen om niet langer mobiel internet te willen.

Fijn weekend!
Reputatie 3
Badge +1
@kaatje123,

Ik sluit mij aan bij Kees-Jan en Matthijs1986. Je kunt eventueel wel jouw databundel afkopen. Dit zou ik je niet willen aanraden aangezien je dan de kosten voor bundel in één keer voldoet.
Weet je zo voldoende? Mocht er iets niet duidelijk zijn dan verneem ik dat graag. Laten we er vanuit gaan dat jouw toestel niet gestolen wordt.

Fijne vakantie!

Denise

Reageer