Internetbundel EU

• 31 juli 2014
  • 5 reacties
  • 1739 keer bekeken

In de periode 5-12 juli ben ik in Frankrijk op vakantie geweest. Gedurende de vakantie heb ik op 5/6 juli en op 9/10 juli twee wedstrijden van het NL-elftal via een app geluisterd. Bij de eerste wedstrijd had ik hier maar liefst 4 internetbundels nodig, terwijl bij de tweede wedstrijd 1,5 bundel volstond en dat terwijl de wedstrijden even lang duurden. Ook was 1 bundel al binnen 5 minuten op, terwijl ik op dat moment geen verbinding had om voetbal te luisteren. Ik heb geen andere activiteiten ondernomen via internet gedurende deze wedstrijden.

Heeft iemand enig idee waardoor deze verschillen kunnen ontstaan en hoe een bundel binnen vijf minuten als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Tevens uit ik bij deze mijn ongenoegen over het feit dat je een foutmelding krijgt via de Telfort-mailservice via de website...dit beperkt klanten ernstig in het bereiken van de provider.

Jordi

5 reacties

Badge +2
Allereerst; er is geen standaard foutmelding bij het invullen van het formulier op de website, soms ligt het aan de browser/onduidelijkheid tijdens het invullen (dus wellicht heb je wel gelijk dat Telfort daar eens kritisch naar moet kijken).

Aangezien providers geen inzicht hebben (noch mogen hebben vanwege privacy redenen) is de enige die je meer kan vertellen over je data verbruik jij zelf. Met de moderne smartphones heb je tegenwoordig allerlei mogelijkheden op je toestel waaruit op te maken valt welke app(s) welke hoeveelheid data verbruiken. Wellicht draaide er op de achtergrond iets mee, bijv omdat je achtergrond data niet uit had gezet.
@karpert

Welkom op het forum, Jordi!

Dank voor jouw bericht over de foutmelding. Ik zal dit intern doorgeven.

Betreft dataverbruik klopt het wat Matthijs1986 zegt. Wij kunnen helaas niet inzien waarom er een verschil is.

-Fayruza-
Ook ik had problemen met de internet EU bundel. Op 19 juni heb ik een 50MB bundel aangeschaft. Kreeg keurig een sms'je dat 80% van de bundel was verbruikt en daarna werd het stil van de zijde van Telfort. Geen smsje dat de bundel op was.
Na een week een 2e bundel aangeschaft, kreeg toen een bundel van 100MB. Krijg binnen een tijdsbestek van 1 uur ACHT sms'jes dat de bundel is geactiveerd en te gebruiken tot en met 5 juli. Daarna werd het wederom stil. Helemaal geen sms'jes meer ontvangen, niet dat 80% verbruikt was en niet aan het einde van de bundel.

Vind dat dit wel verbeterd kan worden door Telfort! Per slot van rekening zeggen zij zelf dat zij deze sms'jes zullen versturen.

Het internet werkte op zich prima, wel wat traag. Zette het aan wanneer ik het nodig had en uit als ik het niet nodig had.
Thuis had ik op mijn telefoon ingesteld dat updates uitsluitend via Wi-Fi moeten worden geïnstalleerd; scheelt weer MB's.
Hallo Telfort.

Mijn EU internetbundel is op, maar ik mag geen nieuwe kopen omdat de bundel op de 19de pas verloopt. Kan dat niet anders? Nu zit ik dus zonder internet tijdens een lange treinreis.

Reageer