beantwoord

Internet supertraag in zuid Frankrijk (biscarrosse volle)

• 1 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 297 keer bekeken

Reputatie 1
Veel timeouts... Is er iets dat ik kan doen/veranderen?
icon

Beste antwoord door eppoeh 2 augustus 2017, 21:43

For the record: Vanmiddag en nu vanavond zou ik de verbinding beoordelen met een voldoende. Geen timeouts gehad.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +9
De slechte ontvangst in Europa en dan met name de populaire vakantielanden is bekend en was gisteravond hier zelfs een onderwerp in het journaal.
De buitenlandse netwerken zijn overbelast door de nieuwe EU-regel dat je uit je eigen bundel kan bellen en internetten in het buitenland dus het aantal gebruikers is enorm toegenomen.
Een tip was om geregeld van netwerkprovider te wisselen door de sterkste te laten zoeken op je phone.
Reputatie 1
De verbinding is 24/7 slecht. Fransen zelf gaan ook op vakantie, dus meer gebruikers lijkt me sterk. De EU de schuld in de schoenen schuiven klinkt raar in mijn oren. Ik betaal toch ergens voor? Niet leveren is dan toch geen optie?
Reputatie 8
Badge +11
Het lijkt me geen schuld in de schoenen schuiven, maar de oorzaak aangeven. De EU heeft hier niets (direct) mee te maken. De providers hebben gewoon (nog) onvoldoende capaciteit.
Reputatie 1
Klinkt wel heel amateuristisch, gezien het al jarenlang bekend is dat mensen op vakantie gaan. Indirect lijkt nelie kroes ook onschuldig. Onvoldoende capaciteit lijk me logisch, gezien het traag is. Maar er zijn concurrenten waar het beter gaat. Dus direct blijft de aanbieder de meest logische?
Reputatie 8
Badge +11
De voorgaande jaren gingen mensen ook met vakantie ja, maar wegens de meestal flink hogere kosten in het buitenland werd veel minder gebruik gemaakt van de diverse verbindingen. Nu blijkt dat diverse providers niet (voldoende) geanticipeerd hebben op de te verwachten toename in het verkeer. Dat is Telfort niet aan te rekenen.
In dit geval is Telfort afhankelijk van wat de buitenlandse aanbieder levert. Er zal heus wel druk gelegd worden op het voor elkaar krijgen van voldoende capaciteit.
Puur juridisch zul je het waarschijnlijk bij Telfort kunnen leggen. Of dat ook reëel is betwijfel ik.
Reputatie 1
For the record: Vanmiddag en nu vanavond zou ik de verbinding beoordelen met een voldoende. Geen timeouts gehad.
Reputatie 8
Badge +11
Gelukkig. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan of zelfs nog beter wordt. Heb/had je dat overigens overal?
Reputatie 1
Euh, voor de tent vaak tzelfde bereik als in de tent. Op t water veelal geen bereik, maar dat is ergens logisch.

Nu net weer een paar timeouts. Maar werkbaar.
Reputatie 8
Badge +11
Binnen en buiten de tent hetzelfde verbaasd me niet echt, tenzij het over een giga-tent gaat met een enorm frame.
Ik denk dat je gewoon heel ongunstig ten opzichte van de zendmast zit. Wel jammer natuurlijk, maar daar kan zelfs de duurste telefoon weinig/niets aan verhelpen.

Evengoed een fijne vakantie (gokje op basis van tent en Zuid-Frankrijk)

Reageer