beantwoord

Internet Noorwegen

• 21 september 2019
  • 4 reacties
  • 157 keer bekeken

Zit op dit moment in Noorwegen en heb goed bereik maar geen internet ! Heel erg naar, geen internet geen navigatie 🤗

Gelukkig WiFi op de camping

is er een oplossing hiervoor?
icon

Beste antwoord door GJC 21 september 2019, 18:23

@Roeland88
Gebruik je Google Maps? Dan kun je als je wel wifi hebt de kaarten ook vooraf downloaden. Ga naar het menu linksboven en kies dan 'Offline kaarten'. hier kun je dan aangeven wel gebied je wilt downloaden.
In dit gebied kun je vervolgens gewoon navigeren zonder een dataverbinding. Je mist dan wel de live-informatie als files en afsluitingen.

Geen oplossing voor je dataverbinding, maar wel voor je navigatie😉

Als het gaat om navigatie voor bijvoorbeeld wandelen en niet zozeer voor de auto kun je ook OsmAnd of GuruMaps eens proberen. De eerste heeft mijn voorkeur.
Ook deze kunnen prima offline navigeren en zijn beter op de hoogte van de mooie (kleine) paadjes en kunnen je zelfs daarlangs navigeren. Maar ook een autoroute doen ze prima.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11
@Roeland88
Gebruik je Google Maps? Dan kun je als je wel wifi hebt de kaarten ook vooraf downloaden. Ga naar het menu linksboven en kies dan 'Offline kaarten'. hier kun je dan aangeven wel gebied je wilt downloaden.
In dit gebied kun je vervolgens gewoon navigeren zonder een dataverbinding. Je mist dan wel de live-informatie als files en afsluitingen.

Geen oplossing voor je dataverbinding, maar wel voor je navigatie😉

Als het gaat om navigatie voor bijvoorbeeld wandelen en niet zozeer voor de auto kun je ook OsmAnd of GuruMaps eens proberen. De eerste heeft mijn voorkeur.
Ook deze kunnen prima offline navigeren en zijn beter op de hoogte van de mooie (kleine) paadjes en kunnen je zelfs daarlangs navigeren. Maar ook een autoroute doen ze prima.
Verbinden met een ander netwerk die mogelijk wel 3 of 4G bied?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Roeland88, welkom bij ons op het forum! Noorwegen is een prachtig land, ik ben er zelf nog nooit geweest maar ik wil er nog wel graag eens heen. Wij hebben daar geen eigen mobiele netwerken, maar je kunt de lokale netwerken gebruiken. Heb je met elk netwerk wel bereik maar geen internet, of is het bij een specifiek netwerk? En werkte het internet in anderen landen op weg naar Noorwegen wel, of ook niet?
Het downloaden van de kaarten zoals GJC noemt kan voor de navigatie een oplossing zijn, zodat je in ieder geval ergens kunt komen 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Roeland88, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het nog gelukt met de verbinding of kan ik nog iets voor je betekenen?

Reageer