beantwoord

Internet in het buitenland

Reputatie 1
Hallo,

Ik vraag mij af wanneer er eens fatsoenlijk mobiel internet in het buitenland komt bij Telfort.
In Nederland werkt het perfect, maar het moment dat ik de grens over ga is het een drama.

Het is bekend dat Telfort nog steeds (als ongeveer enige volgens mij) nog geen 4G aanbied in het buitenland. En dat we dan op 3G terecht komen.

Mijn ervaring is dat 3G zelfs niet haalbaar is.

Een tijdje geleden was ik in Parijs, maar internetten ho maar. Heel sporadisch kwam er een 3G, maar merendeel van de tijd was het H en E wat ik zag.
Ook merk ik altijd in Duitsland dat er weinig mobiels gebeurt.

Mijn telefoon is ingesteld op automatisch selecteren van netwerk. En zover ik het weet heb ik al mijn instelling goed staan. Dus daar ligt het niet aan.

Aankomend weekend ga ik naar Letland en ben bang dat ik daar ook weer drama internet heb.

Het zou toch fijn zijn als Telfort eens met de tijd mee gaat en 4G activeert.

Titel aangepast in verband met vindbaarheid van je topic
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 3 mei 2018, 16:40

Ik zou toch nog even in willen gaan op je netwerk in Duitsland, @meneerhepatica. Welke netwerken zie je precies wanneer je handmatig verbinding probeert te maken? Wat bedoel je precies met dat er weinig mobiels gebeurt trouwens? Begrijp ik het goed dat je ook niet kunt bellen of sms'en?

@dreeffie Er is de afgelopen week veel contact geweest met de afdeling Roaming. Er is blijkbaar toch iets mis gegaan met een update van het netwerk, waarbij Orange was dichtgezet voor Telfort klanten. Dit is nu weer open gezet, en vanaf uiterlijk overmorgen is het weer mogelijk om verbinding te maken het Orange netwerk in Frankrijk. Namens Telfort onze excuses voor dit ongemak. Trek gerust aan de bel wanneer er nog problemen worden ervaren!

Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je kent deze service pagina?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel-internet-in-het-buitenland-werkt-niet.htm

Ik heb hier nog geen indicatie van webcare gezien dat 4G buiten Nederland er aan komt.
Reputatie 3
Badge +8
Welkom op het Forum, meneerhepatica! Wat vervelend dat je zo'n last hebt van slecht werkend internet.

Op dit moment is 3G inderdaad standaard wanneer je buiten Nederland en binnen Europa gebruik maakt van het mobiele netwerk. Het bereik is in het buitenland erg wisselend, maar de H die in het scherm staat geeft aan dat je wel verbonden bent met 3G. Lukt het wel om verbinding te maken met een wifi netwerk in het buitenland? Dit kan sneller zijn dan 3G. Heb je iets aan de tips die Nelly je stuurde in de link? Je zou in het buitenland ook nog kunnen proberen om je netwerk handmatig in te stellen. Hoe je dit doet kun je terugvinden in onze toestelhulp.

Ik hoor het graag of deze tips een verbetering geven in je internetsnelheid. Dank je wel voor je reactie Nelly!
Reputatie 1
Bedankt voor de reacties.

Via wi-fi lukt het internet wel als ik in het buitenland ben, maar ja helaas niet altijd en overal wi-fi tot de beschikking dus dan is mobiel internet toch wel erg fijn.

Met alles wat op de service pagina staat ben ik bekend.
Ook het handmatig instellen heb ik al geprobeerd.

Ik ben toch bang dat het ligt aan het feit dat 3G niet altijd meer even goed is overal, omdat 4G toch meer en meer de standaard wordt en 3G soms al wordt uitgezet.

Op het forum hier kom ik veel meer "klachten" tegen over het mobiele internet van Telfort in het buitenland.
Afgelopen zomer had ik een sim only van Vodafone genomen en dat werkte in het buitenland overal perfect.
Afgelopen najaar heb ik een data bundel bij mijn abonnement genomen. Had hiervoor alleen bellen en sms. En helaas merk ik dus dat in het buitenland het echt een drama is.

Hopelijk kom Telfort spoedig met 4G en geeft dit de oplossing.
Reputatie 3
Badge +8
Hi meneerhepatica,

Lukt het wel om verbinding te maken met een netwerk zodat je in ieder geval mobiel bereik hebt in het buitenland? Ik zie dat je netwerkinstellingen wel gewoon goed staan, dus daar lijkt het niet aan te liggen. We zien inderdaad terug dat 4G in het buitenland een grote behoefte is voor klanten. We nemen deze wens dan ook heel serieus, en nemen we dit mee om zoveel mogelijk gehoor te geven aan behoeften van 4G gebruikers. Houd het forum vooral in de gaten voor updates omtrent dit onderwerp!
Evenals vorig jaar is er in Frankrijk geen verbinding meer mogelijk met Orange. Dit is nodig voor 2G gsm's en ook nodig voor een goede verbinding op het platte land. Telfort is niet echt transparant naar haar clienten en zeker geen betrouwbare provider. Dan is er wel een overeenkomst met Orange en dan weer niet. Ik stap dit jaar nog over met twee abonnementen naar Vodafoon.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Dreeffie,

Wat vervelend om te horen dat je mobiele netwerk nog steeds niet beschikbaar is in het buitenland! De overeenkomst met Orange is er wel, dus er zou wel verbinding moeten zijn. Ik zie dat je netwerkinstellingen goed staan. Ook zie ik dat 1 van je simkaarten wel al wat ouder is, dus we kunnen deze vervangen. Het is mogelijk dat dit het kan oplossen. Wat voor soort toestel heb je in gebruik? Heb je ook je simkaart in een ander toestel geprobeerd te gebruiken, en zo ja, had je toen ook geen verbinding? Ik denk graag met je mee voor een goede oplossing.
Beste Rozemarijn, De overeenkomst met Orange is er NIET. Dat kan ik op mijn toestel aflezen. (Afsluiten) Wat de rest betreft, deze discussie heb ik vorig jaar al gevoerd. De Simkaart welke je bedoelt is wat ouder en zit in een 2G toestel. De kaart is reeds vorig jaar in Frankrijk in het najaar gebruikt. Nogmaals: er is maar een oplossing. Een overeenkomst met Orange. Mogelijk kan Deborah je hierover bijpraten. Bij mij is het vertrouwen in Telfort weg. Groet.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Dreeffie,

Zoals je in het topic van vorig jaar ziet, is de samenwerking met Orange vorig jaar al hersteld. Dat heeft Deborah daar ook als antwoord aangegeven en dit is nog steeds van kracht. Omdat je aangeeft dat je nu geen gebruik kan maken van Orange, vermoed ik dat er iets anders speelt. Het kan zijn dat je op een locatie bent met verminderd bereik of dat er een probleem is met het toestel. Om die reden vraag ik je verder toe te lichten wat je ziet, op basis van je huidige omschrijving kan ik dat niet goed achterhalen. Ik heb er vertrouwen in dat we samen tot een oplossing kunnen komen. Ik hoor het graag van je!
Rozemarijn, Wanneer ik in Instellingen alle beschikbare netwerken zoek, dan staat achter Orange F (Contact) en Orange F 3G de mededeling: (Uitschakelen) Dat was vorig jaar ook en is in de zomer van vorig jaar hersteld. Nu is dit opnieuw, dus zal Telfort weer iets aan de overeenkomst met Orange France moeten doen. Ik zit op dezelfde plek als vorig jaar en kom hier ieder jaar terug. Als ik ieder jaar weer weken moet soebatten (om maar eens goed NL te gebruiken) om een goede verbinding dan is bij mij de lol er snel af. Hopelijk komt Telfort vlug met een oplossing want ik ben al naarstig aan het zoeken naar een abbo op het Orange (T-mobile) netwerk.Dat wordt geen Telfort of KPN. Groet, en dank voor je inzet.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Dreeffie, daar ben ik weer. Dit is inderdaad niet de bedoeling. Je zou nu gewoon verbinding moeten kunnen maken, dus hier is iets geks aan de hand. Ik heb je situatie voorgelegd aan de technische dienst. Zodra ik van hen een terugkoppeling krijg hoor je van me!
Reputatie 3
Badge +8
Ik zou toch nog even in willen gaan op je netwerk in Duitsland, @meneerhepatica. Welke netwerken zie je precies wanneer je handmatig verbinding probeert te maken? Wat bedoel je precies met dat er weinig mobiels gebeurt trouwens? Begrijp ik het goed dat je ook niet kunt bellen of sms'en?

@dreeffie Er is de afgelopen week veel contact geweest met de afdeling Roaming. Er is blijkbaar toch iets mis gegaan met een update van het netwerk, waarbij Orange was dichtgezet voor Telfort klanten. Dit is nu weer open gezet, en vanaf uiterlijk overmorgen is het weer mogelijk om verbinding te maken het Orange netwerk in Frankrijk. Namens Telfort onze excuses voor dit ongemak. Trek gerust aan de bel wanneer er nog problemen worden ervaren!
Rozemarijn,
Ik heb zojuist om 12.30 uur verbinding gemaakt met een 2G netwerk van Orange. Ook met 3G maar die werd binnen een minuut weer verbroken. Men is er blijkbaar aan bezig. Ik ben al heel blij met 2G-Edge verbinding. Houden zo, op het Franse platteland gaan de NL-vlaggen al uit, met Telfort wimpel. Dank hiervoor.
Reputatie 3
Badge +8
Dat is inderdaad een goed teken! Laat je het me weten zodra je een stabiele verbinding kunt maken met 3G, of wanneer dit niet lukt? Ik hoor het graag!
Op dit moment zijn wij in Frankrijk. Vanaf het moment dat wij de Nederlandse grens over gegaan zijn hebben we niet meer dan een h+ verbinding gehad. Zowel in België als in Frankrijk.
Vorig jaar in Duitsland 2 x precies hetzelfde. Toen en ook nu contact gezocht met de klantenservice en zowel toen als nu gehoord dat men problemen had met het netwerk. Toeval?? Ik twijfel een beetje aan dit verhaal. Lijkt er mijn inziens op dat telfort probeert te besparen op de kosten van buitenlandse data en de klanten niet meer geeft dan het hoogst noodzakelijke! Vooraf (voor verlenging) werd ons verzekerd dat het probleem alleen in Duitsland bestond en dus in Frankrijk zou er geen probleem zijn. Hier lees ik nu dat deze problemen er al langer zijn en telfort dus kennelijk alles afdoet als een incident terwijl dit kennelijk een structureel probleem is in, voor zover ik weet, meerdere landen en wellicht heel. Europa. Nu dus in Frankrijk met 2 mobiele abonnementen van telfort met een grote databundel (speciaal voor de vakantie) en geen behoorlijk internet. Wanneer gaat telfort eens leveren wat ze beloven. #warenwemaarbijvodafonegebleven.

Ben benieuwd naar de reactie van telfort hierop.

Groet Raymond
Reputatie 3
Neem een kijkje hier en er wordt nog meer duidelijk.

https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/hier-uw-internet-buitenland-ervaringen-aub-76299
Reputatie 3
Badge +6
Hoi pino4president, ik kan mij goed voorstellen dat je baalt van de slechte verbinding in Frankrijk. Dat is ook zeker niet wenselijk. Nu zijn we inderdaad aan het onderzoeken hoe we dit kunnen verbeteren. Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan. Excuses hiervoor. Zie daarvoor ook het topic wat Diemsetoren stuurt. Daar staan ook een aantal tips die wel een voor verbetering willen zorgen. Zo kun je jouw toestel vastzetten of 3G. Handmatig providers selecteren en regelmatig het toestel eens uit en aanzetten. Ik hoop dat je daarmee verbetering merkt.
Dag Bart,

Alle opties van diemsetoren al uitgeprobeerd! Helaas allen zonder resultaat op 2 toestellen. In de topics die ik gelezen heb lees ik voornamelijk dat het bereik door heel Europa gewoon slecht is. Ik vraag mij dan af hoe het kan dat een telecomreus zoals kpn/telfort dit zo slecht geregeld heeft en daarnaast het zo slecht kan oplossen. Dit is voor mij nu de derde! vakantie in het buitenland met zeer slecht bereik dat terwijl jullie medewerkers ons hadden belooft dat het probleem van Duitsland absoluut in Frankrijk niet zou bestaan.
Wat gaat telfort hieraan doen??? (bij voorkeur in een oplossing van het probleem danwel een compensatie?) . Ik ben met vertrouwen met 2 abonnementen en een thuis abonnement overgestapt maar tot nu toe (met name mobiel) niks dan ellende tegen alle beloftes in.!!
Reputatie 3
We kunnen inmiddels ook wel vaststellen dat alle oplossingen die benoemd worden geen enkele verbetering zullen bieden. Wat er niet is kan niet ontvangen worden. Ik heb echt alles al geprobeerd geloof me maar en idd in Frankrijk en Duitsland ligt het aan andere dingen dan aan de telefoon enof instellingen ervan. Ook simkaart versies maakt niets uit. Want immers hier met 4 abbo's van verschillende jaren ook geen enkel verschil.
Reputatie 3
Badge +6
Ik begrijp de frustratie ontzettend goed. Erg spijtig ook dat het helemaal geen verbetering heeft gegeven. Er zijn inderdaad meerder meldingen in onderzoek bij de Technische Dienst. Er wordt ook gezocht naar de oplossing. Deze lijkt lastiger dan verwacht. De situatie hoe deze nu is is voor niemand fijn. Daar ben i mij heel bewust van. Ik hoop dat ook dat de oplossing snel gevonden wordt.

Reageer