beantwoord

Internet buitenland niet vanuit de bundel

• 20 juni 2019
  • 8 reacties
  • 242 keer bekeken

Waarom moet ik toch betalen voor het internetten in het buitenland? Dit gaat tegenwoordig toch gewoon vanuit je bundel? Ik heb genoeg data dus begrijp het niet.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 20 juni 2019, 14:19

Hallo @Rahf, welkom bij ons op het forum. Binnen de EU gaat het internet inderdaad gewoon van je reguliere databundel, dat klopt. Buiten de EU (in andere landen of op zee tussen landsgrenzen in) worden er andere kosten berekend. Daarvan krijg je ook een sms'je als je daarmee verbonden bent zodat je weet wat voor kosten je kan verwachten.
Ik ben meteen voor je gaan kijken, ik zie dat er van 2 maanden geleden meldingen zijn geweest over het buitenland. Daarbij was op 7 april een sms gestuurd dat je verbonden was met een satellietverbinding (zone 5), dat kan bijvoorbeeld op zee gebeuren waar geen mobiele masten staan. Op 9 april is er een sms gestuurd dat je 80% van de 60.50 euro datalimiet voor internet buiten de EU gebruikt had.

Om het datagebruik in kaart te brengen is de wereld onderverdeeld in verschillende zone's, elk met eigen kosten. Europa is bijvoorbeeld zone 1, daar kan je jouw bundel gebruiken zoals je gewend bent. In alle andere zone's is een datalimiet van 60.50 euro van kracht. Op onze website geven we aan wat onder welke zone valt en welke kosten daarbij horen.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Waar ben je geweest en binnen de EU gaat het via je bundel tenzij je mobiel verbinding heeft gemaakt met zendmasten die niet in een EU land staan
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Rahf, welkom bij ons op het forum. Binnen de EU gaat het internet inderdaad gewoon van je reguliere databundel, dat klopt. Buiten de EU (in andere landen of op zee tussen landsgrenzen in) worden er andere kosten berekend. Daarvan krijg je ook een sms'je als je daarmee verbonden bent zodat je weet wat voor kosten je kan verwachten.
Ik ben meteen voor je gaan kijken, ik zie dat er van 2 maanden geleden meldingen zijn geweest over het buitenland. Daarbij was op 7 april een sms gestuurd dat je verbonden was met een satellietverbinding (zone 5), dat kan bijvoorbeeld op zee gebeuren waar geen mobiele masten staan. Op 9 april is er een sms gestuurd dat je 80% van de 60.50 euro datalimiet voor internet buiten de EU gebruikt had.

Om het datagebruik in kaart te brengen is de wereld onderverdeeld in verschillende zone's, elk met eigen kosten. Europa is bijvoorbeeld zone 1, daar kan je jouw bundel gebruiken zoals je gewend bent. In alle andere zone's is een datalimiet van 60.50 euro van kracht. Op onze website geven we aan wat onder welke zone valt en welke kosten daarbij horen.
Jasper, bedankt voor je reactie!

Dat ik over zee ben geweest dat klopt maar ik heb kosten gemaakt in Engeland en een paar weken daarna in Italië, die vind ik vreemd omdat ik voldoende data in mijn bundel beschikbaar heb. Wil je daar nog eens naar kijken?
Reputatie 8
Badge +11
Engeland en Italië vallen beide onder zone 1, voor dat verbruik is niets in rekening gebracht. Er zijn alleen kosten berekend voor verbruik in zone 5. Dit was in 2 verschillende sessies, de eerste op 7 april en de tweede op 9 april. Doordat het in zone 5 met 5 euro per MB gaat, loopt het dan snel op.
Naast die sessies zijn er in die periode geen andere momenten waarom er kosten voor dataverbruik in rekening zijn gebracht.

Reageer