beantwoord

Hotspot werkt niet in het buitenland

• 4 november 2019
  • 22 reacties
  • 297 keer bekeken

Ik heb een samsung s9 met telfort abbonnement. In nederland kan ik hierop een hotspot maken en met mijn ipad verbinden en alles werkt naar behoren. Maar als ik in het buitenland dezelfde iPad met de hotspot van de Samsung s9 verbind heb ik geen internet. 

Het gekke is dat een aantal maanden geleden het nog wel werkte. En als ik dezelfde hotspot in het buitenland met mijn laptop verbind werkt het internet ook.

Wie heeft de oplossing????

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 14 november 2019, 13:59

En dat met hetzelfde netwerk in het buitenland? Heb je meerder providers geprobeerd? 

Anders zou je voor de volgende keer nog een vervangende simkaart kunnen proberen.

Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 8
Badge +9

@Gibraltar Doe eens een soft reset op je iPad. Aan/uit knop + HOME button gelijktijdig ingedrukt houden. Los laten als je het Apple logo ziet. Daarna weer hotspot verbinding maken.

Lukt het nog niet? Dan wil herstel netwerkinstellingen wel eens helpen. Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

Let op! Wifi wachtwoorden worden hiermee ook gewist en zal je eenmalig opnieuw moeten instellen.

Met Spaanse Vodafone geprobeerd en dat werkt wel. Ik heb hier geen andere telfort sim kaart. Ondertussen wel een vervangende simkaart aangevraagd. Wellicht werkt dat.

Ik ben nog in het buitenland.

Reputatie 8
Badge +9

@Gibraltar Nee, daar verlies je geen gegevens mee. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik hoop het. Ik heb namelijk werkelijk geen idee wat er aan de hand kan zijn. Ik ben benieuwd of Apple wat kan bedenken.

Reputatie 8
Badge +11

Wat apart zeg. Hopelijk helpt de soft reset. We zijn benieuwd.

Ik heb zojuist geprobeerd met een andere simkaart een hotspot op te zetten in het buitenland en dan werkt het internet op de Ipad wel!!

Ook bij Apple krijg ik terug dat het waarschijnlijk aan de netwerk provider ligt…

Ook de soft reset heeft niks uitgemaakt. 

Iemand nog een idee?

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat het met een ander provider wel werkt. De vervangende simkaart is dan voor de volgende keer. Deze wordt namelijk naar jouw huisadres gestuurd. Al lijkt het dus niet aan de simkaart te liggen, maar aan welke buitenlandse provider je gebruikt. 

Reputatie 8
Badge +11

Wat balen zeg. Staat er ook niet iets in de instellingen op de iPad die het blokkeert, bijvoorbeeld omdat het om roaming gaat? Staat dat aan? Dit is mijn laatste gedachte, als dat het niet is, dan heb ik geen idee. 

Reputatie 8
Badge +11

En dat met hetzelfde netwerk in het buitenland? Heb je meerder providers geprobeerd? 

Anders zou je voor de volgende keer nog een vervangende simkaart kunnen proberen.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Gibraltar , probeer je de hotspot bekabeld te maken of draadloos?

En bij draadloos: via WiFi of Buetooth?

JanD, 

Bedankt voor je reactie. De hotspot heb ik met WiFi en Bluetooth geprobeerd. Bij beide verbind de Ipad (2017 model) wel met de hotspot, maar werkt internet niet.

Groet,

Jori

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Gibraltar , heb je wel gewoon internet via je mobiel?

Probeer anders eens een andere provider, niet iedere provider staat thetering toe.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Gibraltar ,ik zou dan toch even bij Apple te rade gaan.

Dank jullie wel voor het meedenken. Ben benieuwd of apple een antwoord heeft.

Internet werkt gewoon. Hotspot werkt ook als ik mijn laptop ermee verbind. Dus het werkt alleen  niet bij de iPad in het buitenland.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo@Gibraltar , dan werkt de hotspot in principe dus goed, alleen (nog)  niet op jouw IPad.

Een instellingenkwestie misschien.

Ik ben echter niet bekend met Apple producten, dus kan je helaas niet verder helpen.

Succes.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Gibraltar, welkom hier. 

Ik lees dat je in het buitenland zit. Nu lukt het echter niet om de iPad met de Hotspot van jouw telefoon te verbinden. Andere apparaten verbinding wel. Het moet dus ergens in de iPad instellingen zitten lijkt mij. Vliegtuigstand of dergelijke staat niet aan? Verder gaat het instellen van de Hotspot niet anders dan normaal? iPad is ook uit en weer aangezet? Dat zijn de opties die ik nog weet. Anders heb ik ook zo geen idee. Wellicht heeft Apple een idee?

@Bart - Telfort de iPad verbind wel met de hotspot, maar er komt geen internet door. In nederland werkt alles wel naar behoren.

Aan en uitzetten al gedaan van alle apparaten. Het ligt dus aan de combinatie van Samsung s9 en iPad 2017. 1 van de 2 apparaten laat het internet niet door.

Reputatie 8
Badge +17

In dit topic van 2 jaar oud staan ook wat tips o.a. van Wieger en @Koffiemok die altijd goeie tips heeft 

https://forum.telfort.nl/mobiele-telefoon-332/tethering-werkt-niet-op-mijn-mobiele-telefoon-72003#post590138

@Koffiemok Herstel netwerkinstellingen heb ik op zowel de Samsung als de iPad al gedaan, zonder succes. De soft reset nog niet gedaan, even checken of ik daar gegevens mee verlies?

Reputatie 8
Badge +11

Ben je nog in het buitenland? Is het nog met een andere provider gelukt? 

Reageer