beantwoord

Hoge kosten door bootreis naar Engeland

• 16 april 2018
  • 9 reacties
  • 929 keer bekeken

Hallo,

Tot mijn verassing kreeg ik gister een hoge factuur. Ik heb alles nagekeken en het blijkt te maken te hebben met mij bootreis naar Engeland. Hier geld blijkbaar een ander tarief waarvan ik niet op de hoogte ben. Ik heb hiervoor 3 maal naar de klantenservice gebeld en krijg steeds andere argumenten waarom zij mij niet kunnen helpen.
Ik ben er vanuit gegaan dat de kosten in Europa voor internet overal gelijk zijn wat ook gecommuniceerd wordt. Dit blijkt dus niet zo te zijn en hier krijg je ook geen melding van op je telefoon. Ik vind het erg vreemd dat er geen melding gemaakt wordt van het feit dat de kosten zo hoog zijn voor internet gebruik op een boot. Van de mensen bij de klantenservice krijg ik verschillende argumenten die mij niet overtuigen waarom dit wel correct is. Ten eerste zou dit op de boot gecommuniceerd worden. Dit heb ik niet gezien en als dat zo is vind ik het ook niet de taak van de boot om mij hierover te informeren dit zou telfort moeten doen.
Bij het volgende gesprek met de klantenservice wordt er gezegd dat ik een bericht heb gekregen dat ik over mijn bundel heen ben gegaan. Dan geef ik aan dat dit niet relevant is omdat dit extra kosten zijn als ik mijn factuur goed begrijp.
Dan bij het derde gesprek wordt ik doorverwezen naar deze forum en dus bij deze.
Ik hoop dat jullie mijn frustratie begrijpen en dat er een passende oplossing gevonden wordt.

alvast bedankt

Titel aangepast om beter vindbaar te maken
icon

Beste antwoord door Wieger DB 18 april 2018, 11:59

Hoi Vurrens, zo'n hoge factuur ontvangen is inderdaad schrikken. We proberen je zo goed mogelijk te informeren over de gebruikskosten van je telefoon in het buitenland. Zo bieden wij een overzicht van tarieven in het buitenland aan. Heb je dit overzicht voor je reis niet gevonden? Op die manier proberen we ook al meer informatie te geven over de bijkomende kosten.

In dit geval heb je gebruik gemaakt van je telefoon via de mobiele netwerk op de boot, dat weer via de satelliet gaat. Hier kan ik je geen tegemoetkoming in aanbieden.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Ik begrijp je frustratie best maar heb je wel eens zendmasten voor mobiele telefonie midden in de Noordzee zien staan..?
Deze masten (op land...) hebben een zendbereik van zo'n 7 kilometer en daarom zie je ze ook zo veel.
Als je dus een aantal kilometers uit de kust bent dan pakt een satelliet de verbinding over en dat is een stuk duurder.
Maar dan blijf ik erbij dat dit gecommuniceerd had moeten worden door Telfort aangezien ik wel berichten ontvang zodra ik in buitenland ben.
Ik ga er vanuit dat je niet de oversteek naar Dover bedoelt.
De Stena line heeft gewoon wifi aan boord.
https://www.stenaline.nl/wifi
Reputatie 8
Badge +11
Afgelopen jaar tijdens eveneens een bootreis naar Engeland kreeg mijn zoon van Telfort een SMS dat hij kon verbinden via een dure verbinding. De kosten stonden er keurig bij. Hij heeft er voor gekozen dan maar even niet bereikbaar te zijn. Ik zat toen bij een andere provider.
Is die SMS niet ontvangen?
Dat klopt en daarom snap ik dit sowieso niet want ik was gekoppeld met WiFi echter is er snachts iets gaan werken via 4g waardoor ik deze rekening heb gekregen!
Die sms die gjc aanhaald heb ik niet ontvangen
Reputatie 8
Badge +15
Ik ga er vanuit dat je niet de oversteek naar Dover bedoelt.
De Stena line heeft gewoon wifi aan boord.
https://www.stenaline.nl/wifi
Verder staat er op dezelfde pagina ook vermeld dat je geen gebruik kan maken van de EU tarieven. En dat de kosten voor bellen en internetten hoger zijn dan op het vaste land.
Reputatie 8
Badge +19
Dat klopt en daarom snap ik dit sowieso niet want ik was gekoppeld met WiFi echter is er snachts iets gaan werken via 4g waardoor ik deze rekening heb gekregen!
Je mag nooit 100% vertrouwen op een openbare wifi-hotspot, als deze om welke reden dan ook wegvalt schakelt hij inderdaad over op je mobiele dataverbinding.
Nogmaals, heel vervelend en kostbaar allemaal maar je hebt ook zelf de verantwoording voor wat je met je phone doet (en de plicht om jezelf goed te informeren) en je kan als zoiets gebeurd niet alleen maar naar je provider wijzen.
Als je twijfelt (of een zee opvaart) zet dan je dataverbinding uit...
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Vurrens, zo'n hoge factuur ontvangen is inderdaad schrikken. We proberen je zo goed mogelijk te informeren over de gebruikskosten van je telefoon in het buitenland. Zo bieden wij een overzicht van tarieven in het buitenland aan. Heb je dit overzicht voor je reis niet gevonden? Op die manier proberen we ook al meer informatie te geven over de bijkomende kosten.

In dit geval heb je gebruik gemaakt van je telefoon via de mobiele netwerk op de boot, dat weer via de satelliet gaat. Hier kan ik je geen tegemoetkoming in aanbieden.

Reageer