beantwoord

Hoe voorkom je dat de SG2 gaat roamen op buitenlandse netwerken?

• 4 juni 2013
  • 6 reacties
  • 2884 keer bekeken

Hallo,

Ik ben sinds 2 maanden overgestapt op een simonly abonnement van telfort. Dit lijkt mij lekker goedkoop en de dekking is ook goed te noemen.
Nu heb ik beide maanden al een verhoogde rekening van 5-13 euro boven op het maandbedrag. Dit komt omdat mijn telefoon automatisch overspringt op een ander netwerk en dan internet ik blijkbaar in het buitenland. Ik ben in Ootmarsum geweest een weekendje en dat heeft mij 12 euro extra gekost. Ik zelf woon bij Hardenberg in de buurt en dan wil die toch nog wel eens overspringen gok ik op een duitse provider (e-plus/telfort??)

Hoe voorkomen jullie dat de telefoon automatisch op buitenlandse netwerken gaat en deze gaat internetten? Ik heb een optie data roaming en National data roaming. Wat doet National Data roaming en moet deze dan aan staan zodat die niet meer overspringt op buitenlandse netwerken?

Een ander ding waar ik achter gekomen ben is dat telfort volgens mij niet beschikt over een bundel(internet) die je kunt afsluiten wanneer je naar het buitenland gaat. Bij mijn vorige provider betaalde je 2 euro per dag wanneer je hier gebruik van maakt . Ik vind dit wel een tekortkoming als dit niet mogelijk is, terwijl het mij wel verteld is bij de phonehouse, dat deze optie mogelijk is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want zo wordt dit goedkope abonnement juist een duur abonnemen!

groeten
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 4 juni 2013, 12:13

@harrybeuker,

Zoals Kees-Jan al aangeeft kun je dit het beste oplossen door roaming uit te zetten. Je kunt dit eventueel ook instellen via www.telfort.nl/instellen > kies jouw toestel > buitenland.

Ik ga er vanuit dat het zo opgelost is, succes!

Denise
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als je handmatig voor het KPN netwerk kiest, gaat de telefoon niet meer roamen op buitenlandse netwerken...
Ik heb net het volgende gedaan:
Instellingen
Mobiele netwerken
Mobiele providers
NL-KPN (geselecteerd)
Geregistreerd op netwerk kreeg ik in beeld.

Dus nu moet het goed zijn? ik ben  benieuwd. Weet jij ook wat de optie National data roaming doet?
Reputatie 8
Badge +17
Je kan de "algemene dataroaming" UIT zetten en "National Dataroaming" AAN

Hier staat het voor een belg uitgelegd: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=15331
Reputatie 3
Badge +1
@harrybeuker,

Zoals Kees-Jan al aangeeft kun je dit het beste oplossen door roaming uit te zetten. Je kunt dit eventueel ook instellen via www.telfort.nl/instellen > kies jouw toestel > buitenland.

Ik ga er vanuit dat het zo opgelost is, succes!

Denise
Reputatie 1
Kleine waarschuwing...
Ik had ook in goeder trouw deze 'adviezen' gevolgd nadat ik enkele maanden geleden in een discussie over roaming en dat dit in een grensregio niet handig werkt. Oplossing het vast selecteren van NL-KPN...

2 weken geleden was ik toevallig voor het werk in belgie en ineens tijdens het overleg... mailtjes...

Bellen naar telfort levert een vriendelijke medewerker op die toch even aangeeft dat het mijn eigen schuld is en ik data had moeten uitschakelen omdat zodra ik over de grens stap (bepalen ze met gps... sorry... gprs) toch echt moet betalen voor mijn dataverbruik. dat het netwerk van Telfort geen goede 'home network' identificatie heeft en daardoor altijd moet roamen is ook mijn schuld, had ik moeten weten, staat immers in de klein gedrukte letters van bijlage X van de voorwaarden (nog niet gevonden overigens).

Met andere woorden: ga je de grens over en heeft je toestel de 'roaming' optie nodig, data uitzetten (handmatig wel te verstaan).
Badge +2
Kleine waarschuwing...
Ik had ook in goeder trouw deze 'adviezen' gevolgd nadat ik enkele maanden geleden in een discussie over roaming en dat dit in een grensregio niet handig werkt. Oplossing het vast selecteren van NL-KPN...

2 weken geleden was ik toevallig voor het werk in belgie en ineens tijdens het overleg... mailtjes...

Bellen naar telfort levert een vriendelijke medewerker op die toch even aangeeft dat het mijn eigen schuld is en ik data had moeten uitschakelen omdat zodra ik over de grens stap (bepalen ze met gps... sorry... gprs) toch echt moet betalen voor mijn dataverbruik. dat het netwerk van Telfort geen goede 'home network' identificatie heeft en daardoor altijd moet roamen is ook mijn schuld, had ik moeten weten, staat immers in de klein gedrukte letters van bijlage X van de voorwaarden (nog niet gevonden overigens).

Met andere woorden: ga je de grens over en heeft je toestel de 'roaming' optie nodig, data uitzetten (handmatig wel te verstaan).

Bij alle andere providers dien je om zeker te weten dat je geen kosten maakt ook het internet uit te zetten. Op die manier kan je op geen enkele wijze per ongeluk internet kosten maken.

Reageer