beantwoord

Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!


Reputatie 3
Zoals de titel zegt. Misschien beter om één en ander centraal te houden.

Post hier uw ervaringen omtrent internet gebruik in het buitenland.
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 23 juni 2018, 08:01


Onderwerp: Verminderde mobiele internetervaring in het buitenland

Beschrijving: Op dit moment ondervinden onze klanten een verminderde mobiele internetervaring in het buitenland. Het gaat hier om een technisch probleem. Dat vinden wij heel vervelend. Samen met de buitenlandse providers waar we roaming afspraken mee hebben, en onze netwerkspecialisten werken we nu met man en macht aan een oplossing.

Wat kun je zelf doen?
Gebruik eerst deze pagina van de toestelhulp om eventuele toestelproblemen uit te sluiten als oorzaak. Leveren deze stappen geen verbetering op, probeer dan met deze stappen handmatig verbinding te maken met een ander netwerk.
Op Telfort.nl vind je een lijst met providers waarmee je in verschillende vakantielanden verbinding kunt maken. Ga voor deze lijst naar onze Buitenland-pagina en klik op 'Bekijk de dekking in de meest bezochte vakantielanden'. Bekijk je deze lijst op je mobiel, draai je scherm dan horizontaal voor betere leesbaarheid. Op de website OpenSignal bekijk je de beschikbare dekking van verschillende providers.
Ervaar je nog steeds een trage verbinding en ben je de komende dagen nog in het buitenland, laat dan een reactie achter in dit topic. Geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat je meemaakt en wat je hebt geprobeerd. Hiermee help je onze netwerkspecialisten om tests uit te voeren waar nodig. Dank aan iedereen die dit tot nu toe al heeft gedaan.

Verwachte datum van oplossing: Nog niet bekend.

---------
[edit: onderstaand overzicht van updates versimpeld]

Update: 5 juli 2018
We hebben een lijst gepubliceerd met aanbieders in verschillende vakantielanden. Deze vind je op de Buitenland-pagina onder de knop ‘Bekijk de dekking in de meest bezochte vakantielanden’.
- Een aantal lokale roamingproblemen is inmiddels verholpen.
- Vandaag is de automatische netwerkselectie op Telfort-simkaarten verbeterd. Dit heeft effect wanneer je je toestel uitzet en weer aanzet.
- Er zijn vijf tests gedaan in Europa (Spanje, Duitsland, België, Frankrijk, Italië), waarbij veelal werkende 3G-verbindingen zijn ervaren met hier en daar een kleine onderbreking of vertraging.
- Er is onderzocht hoeveel data Telfort-klanten de afgelopen tijd hebben verbruikt in het buitenland. We zien dat data bij Telfort in het buitenland relatief even veelvuldig wordt verbruikt als bij KPN.
- Het onderzoek op simkaartniveau wordt vervolgd.

Update: 13 juli 2018
We zijn sinds een aantal weken druk bezig met acties om de roaming-ervaringen bij Telfort te verbeteren. Ten eerste hebben we begin deze maand een paar verbeteringen doorgevoerd, waaronder de automatische netwerkselectie op Telfort-simkaarten. We zien dat dit positieve invloed heeft gehad op de ervaringen van verschillende klanten. Ten tweede hebben we meerdere lokale test uitgevoerd. Uit de tests blijkt dat roamingprestaties op 3G slechter én beter kunnen uitpakken bij Telfort dan bij andere providers. Ten derde hebben we een grondige analyse gedaan op simkaartniveau. We zien geen afwijkingen op de simkaart die invloed kunnen hebben op mobiel internet in het buitenland.
Helaas hebben we in al onze onderzoeken geen grondoorzaken kunnen vinden voor alle meldingen. We moeten de klachten daarom op individuele basis behandelen en dat blijven we ook doen.
Om zo snel mogelijk de ervaring van internet in het buitenland te verbeteren, zijn we aan de slag met het voorbereiden van de uitrol van 4G in het buitenland. We hopen jullie snel hierover positieve updates te kunnen geven. Hiervoor zijn we afhankelijk van de snelheid van buitenlandse providers om hieraan mee te werken.

Update: 24 december 2018
Hierbij de laatste maandelijke update op het forum. Vanaf nu kun je in 17 landen in Europa bij tenminste 1 aanbieder op het 4G-netwerk: Spanje, Frankrijk, Duitsland, België, Italië, Griekenland, Verenigd Koninkrijk, Portugal, Oostenrijk, Denenmarken, Zwitserland, Zweden, Noorwegen, Hongarije, Estland, Finland, Litouwen.
Het lijstje 'Dekking in de meest bezochte vakantielanden' houden we up to date. Volgt er een belangrijke update over 4G in het buitenland bij Telfort, dan houden we je natuurlijk op de hoogte op het forum.
Bekijk reactie

1121 reacties

Badge +13
Gisteren kwamen @Diemsetoren en @Mensa bij ons op bezoek op het hoofdkantoor. We vinden het maar wat bijzonder dat we zulke trouwe, betrokken en natuurlijk uiterst kritische klanten hebben. Nu het de goede kant op gaat in het buitenland, vonden we het een goed moment om elkaar live te ontmoeten.



Dank voor jullie komst @Diemsetoren en @Mensa. Wij vonden het gezellig!
Reputatie 3
Gisteren kwamen @Diemsetoren en @Mensa bij ons op bezoek op het hoofdkantoor. We vinden het maar wat bijzonder dat we zulke trouwe, betrokken en natuurlijk uiterst kritische klanten hebben. Nu het de goede kant op gaat in het buitenland, vonden we het een goed moment om elkaar live te ontmoeten.



Dank voor jullie komst @Diemsetoren en @Mensa. Wij vonden het gezellig!Gisteren kwamen @Diemsetoren en @Mensa bij ons op bezoek op het hoofdkantoor. We vinden het maar wat bijzonder dat we zulke trouwe, betrokken en natuurlijk uiterst kritische klanten hebben. Nu het de goede kant op gaat in het buitenland, vonden we het een goed moment om elkaar live te ontmoeten.



Hallo @Jurgen - Telfort ook ik vond het gezellig,maar des te meer interessant om een kijkje te kunnen nemen in de keuken die Telfort heet. Ook leerzaam om te horen hoe zaken tot stand komen en daardoor een beeld te hebben dat juist die zaken niet vaak gaan die wij als klant wel graag zouden zien.

Wie had kunnen bedenken met het starten van dit topic in mei afgelopen jaar ergens tussen Nancy en Lyon dat we inmiddels qua resultaat al zover gekomen zijn. De laatste tijd is het topic wat in de slaapstand geraakt maar dit is alleen maar een goed teken.

Oke ,niet alles is nog zover maar zicht op 4G voor elke provider in de genoemde landen is wat dat betreft alleen nog maar een kwestie van tijd.

Ook wil ik hierbij alle andere @Alexandra - Telfort @Cindy - Telfort ,Richie, Balte (kpn technische man) Olga, Geertje (CEO) , Sander en @Mensa die gister aanwezig waren en die hun steentje hebben bijgedragen tot realiseren van waar we nu staan hartelijk bedanken voor deze ervaring.

gr
Ronald alias de Diemsetoren 😂 ook dat is nu voor de insiders duidelijk waarom en hoe deze naam
Hoi allen,

Voor wie me nog niet kent: ik ben Niels, verantwoordelijk voor de mobiele abonnementen bij Telfort. @Jurgen - Telfort en ik zitten in de overleggen over de ervaringen die jullie delen over mobiel internet in het buitenland. Ik geef graag de laatste status door van dit onderwerp.

We zijn sinds een aantal weken druk bezig met acties om de roaming-ervaringen bij Telfort te verbeteren. Ten eerste hebben we begin deze maand een paar verbeteringen doorgevoerd, waaronder de automatische netwerkselectie op Telfort-simkaarten. We zien dat dit positieve invloed heeft gehad op de ervaringen van verschillende klanten. Ten tweede hebben we meerdere lokale test uitgevoerd. Uit de tests blijkt dat roamingprestaties op 3G slechter én beter kunnen uitpakken bij Telfort dan bij andere providers. Ten derde hebben we een grondige analyse gedaan op simkaartniveau. We zien geen afwijkingen op de simkaart die invloed kunnen hebben op mobiel internet in het buitenland.

Helaas hebben we in al onze onderzoeken geen grondoorzaken kunnen vinden voor alle meldingen. We moeten de klachten daarom op individuele basis behandelen en dat blijven we ook doen.

Om zo snel mogelijk de ervaring van internet in het buitenland te verbeteren, zijn we aan de slag met het voorbereiden van de uitrol van 4G in het buitenland. We hopen jullie snel hierover positieve updates te kunnen geven. Hiervoor zijn we afhankelijk van de snelheid van buitenlandse providers om hieraan mee te werken.

We vinden het heel bijzonder dat veel klanten zich op het forum inspannen om samen met ons onderzoek te doen naar de roaming-ervaring bij Telfort. Veel dank aan iedereen die in dit topic heeft bijgedragen. Jurgen en de moderators houden individueel contact waar dat nodig is.

Niels
Team Telfort
@nelly jacoba, de links die jij noemt vermelden inderdaad de roaming-partners van Telfort in het buitenland, maar nog nergens staat welke van deze providers 4G voor Telfort-klanten aanbieden.

Telfort zal het bestaande lijstje op haar service buitenland pagina ongetwijfeld uitbreiden met de rij 4G, zodra heel zone 1 "4G-klaar" is.
De persoon buiten Telfort met het beste inzicht is "ervaringsexpert" @Diemsetoren.


Waarom niet bij iedere maandelijkse update ook de website aanpassen?
Of, nog beter, zodra er weer een 4G contract is afgesloten met een aanbieder.
Dan houdt je je klanten goed op de hoogte. En hoeven de klanten niet te gissen wat waar beschikbaar is.
Zo'n overzichtje als jij gemaakt hebt kan iemand van Telfort toch ook maken, en dan wekelijks bijwerken?.
Die kan het opstellen op basis van de afgesloten contracten ipv op ervaringen van klanten.
De klanten kunnen dan doorgeven waar het contract goed werkt, en waar (nog) niet.
Reputatie 3
Beste @Jurgen - Telfort,

Een hoopgevende post van jou. Vooral de zin "Onze technische oplossing hiervoor schakelt de kwaliteit in heel Europa gelijk aan KPN." Geldt dit dan ook voor de kwaliteit van 3G (daar waar 4G niet beschikbaar)? Zo ja, dan kunnen we gezien de ervaringen van @Diemsetoren met "KPN versus Telfort" de nabije toekomst met vertrouwen tegemoet zien.

We zijn allemaal trouwe klanten van Telfort. We wíllen niet weg, "alleen maar" werkbaar internet.

We zien allemaal uit naar je update, hopelijk deze week.
Reputatie 2
Ik was benieuwd hoe het bij de andere providers gaat.



Misschien bekijken we alles wel te veel vanaf 1 kant?
Reputatie 8
Badge +17

Ik durf er nóg een fles wijn op te zetten, @Diemsetoren, dat ook jij, zélfs jij 😉, in 2018 net als iedere andere Telfort-klant, in de door Jurgen genoemde landen 4G hebt.

Niet opstappen dus :-)

Of juist wél, dan weet @Diemsetoren zéker dat hij 4G in het buitenland heeft...
...en een fles wijn 😂
Reputatie 3
Hier nog een foto van afgelopen week, de poppetjes bij de namen zeg maar 😂
De personen die mede verantwoordelijk zijn voor de voortgang van het realiseren van 4G in het buitenland.

En natuurlijk leuk voor het plakboek.



Van links naar rechts @Jurgen - Telfort , Richie, Balte , Olga , Ronald, Adri, Sander , Geertje, @Cindy - Telfort en @Alexandra - Telfort
Reputatie 3
Hoi @Diemsetoren,

Ik wil je even laten weten dat ik je inbreng op dit forum zeer waardeer! Fijn dat je jouw ervaringen in het buitenland hier steeds weer opnieuw met ons wilt delen, bedankt daarvoor!



Thx Voor de credits en graag gedaan.
@Mensa mooi overzichtelijk lijstje en idd zoals @nelly jacoba schrijft het zou beter zijn dat potentiële klanten dit ook lezen op de website. Nu ziet men als men al klant wil worden dat Telfort voorlopig alleen nog maar 3G biedt.

Het zou immers een trigger zijn voor nieuwe klanten dat hier al staat dat er al wel beweging is.
Maar ja, @Kees-Jan, dat wordt dan wel erg saai voor @Diemsetoren, wat valt er dan nog te meten als internet het altijd doet in het buitenland?

Dan zorgt de wijn voor de nodige afleiding...
Reputatie 3
Maar ja, @Kees-Jan, dat wordt dan wel erg saai voor @Diemsetoren, wat valt er dan nog te meten als internet het altijd doet in het buitenland?


@Mensa Maak je daarover maar geen zorgen.. het is druk genoeg en ik ben dan ook druk met tv en Netflix kijken
op een netwerk die wel stabiel en snel is 😂😂

En idd zoals @nelly jacoba zegt met een goed glas wijn
Reputatie 2
@Bart - Telfort , het zou al helpen als jullie eens transparant zouden uitleggen wat het probleem dan precies is waardoor het niet snel opgelost kan worden en waarvoor dan zoveel overleg nodig is. Want ik heb daar nog altijd geen goed beeld bij. En als het met overleg opgelost kan worden, betekent dat dan dat de oorzaak van de problemen inmiddels bekend is? En zo ja, wat is dat dan?

Oowja, als ergens veel overleg voor nodig is, betekent dat niet automatisch dat er dan ook gelijk veel tijd overheen hoeft te gaan. Denk bijvoorbeeld aan pressure cookers om snel tot resultaat te komen. Of je voert de overlegfrequentie op, of je zorgt dat mensen met meer mandaat aan tafel zitten. Tal van manieren om de doorlooptijd te beperken. Maar dan moet de WIL er wel zijn, en dan moet de urgentie gevoeld worden. Blijkbaar is er van beide dus nog altijd geen sprake binnen Telfort?

En wat ik als klant heel prettig zou vinden is een tijdspad waarin we een oplossing mogen verwachten. In plaats van: we weten het niet, we weten het niet. Want die frustratie die je benoemt wordt niet alleen veroorzaakt door de technische problemen zelf, maar voor een behoorlijk groot deel ook door hoe jullie hier mee omgaan. Alhoewel je het goed bedoelt, heb ik helemaal niets aan een tekst als: Samen met jullie hoop ik dat er snel verbetering komt. Je vertelt me niets concreets waar ik iets aan heb. Het feit dat ik na 3 maanden nog altijd niets wijzer ben vat het wat dat betreft mooi samen.
Reputatie 3


En als ik zo meelees, lijkt het ook dat Telfort meer beloofd dan het daadwerkelijk is met de 4G.
Of ik moet het verkeerd lezen?


Ook jij thx Voor de credits maar ik denk ook namens @Mensa geen dank en we doen dit graag.
Pluspunt voor Telfort is wel (mijn ervaring) dat ze luisteren naar de input van de klanten en er ook iets mee doen. Soms voor onszelf wat langzaam maar toch.

Ook vwb het aantal aanbieders gun ik hen het voordeel van de twijfel dat dit toch goed gaat komen . Mede door eerdere uitspraken van @Jurgen - Telfort die @Mensa hier eerder al aangaf.

Het werk wat jullie doen wordt zeker heel erg gewaardeerd.




Maar Telfort kan toch wel zelf een overzicht maken, en bijhouden, van de aanbieders en landen waar 4G kontrakten mee zijn gesloten. Dat hoeven de klanten toch niet te doen.
Mensa heeft al een voorbeeldje gemaakt.
Reputatie 3
FYI, vrijdag aanstaande ben ik in Duitsland in de omgeving van Borken. Ik zal mijn ervaringen uiteraard hier op het forum delen.

Én, @Brian.92?
(mijn kortste post ooit)
Reputatie 3
Dag @mandy,

Dank voor je waarderende woorden.

Inderdaad nu je het zegt: @Diemsetoren en ik hebben wel een hééééle lange adem en engelengeduld.

Toen wij hier - geheel toevallig - samen vier maanden geleden inrolden, wisten we ook niet dat het allemaal zoveel tijd en energie zou gaan kosten. Misschien zou ik er, als ik dit allemaal toen geweten had, helemaal niet zijn *in*gestapt maar zijn *over*gestapt. Maar nu zijn we al zóver dat we niet rusten totdat het helemaal in orde is.

Net als @Diemsetoren heb ik er vertrouwen in dat het 100% goedkomt.

En ja, veel zaken bij Telfort begrijpen wij ook niet. Maar dat is vaak zo als je op een afstandje ergens naar kijkt. Hopelijk wordt ons eens een kijkje achter de schermen gegund.

Overigens kennen @Diemsetoren en ik elkaar niet. We hebben elkaar nooit gezien en nooit gesproken. We hebben hele andere beroepen en wonen in andere uithoeken van het land. Normaal zouden we elkaar dan ook nooit getroffen hebben. Dit alles dus dankzij Telfort 🙂.

Toch leuk en bijzonder om - ondanks dat we elkaar niet kennen - samen de gang een beetje in in dit topic en vooral bij Telfort te houden. Overigens zou dat niet lukken zonder de overweldigende hoeveelheid posts van de andere leden van dit forum met ieders ervaringen. Dit is echt een "crowd-actie".

Nooit heeft een door een klant gestart topic zoveel views en reacties gehad als dít topic. Dit geeft aan, dat er echt wel iets aan de hand was en - nog steeds, maar in mindere mate - is. Al járen. Hopelijk is het gedoe in het buitenland bij Telfort nu snel helemaal voorbij, zodat Telfort in het buitenland een even degelijke provider is als binnen Nederland. Met zijn allen krijgen we dit voor elkaar!
Reputatie 8
Badge +17
Je kan nog de instellingen vergelijken. Als je vrouw nu wél een dataverbindig heeft en jij niet en de instellingen staan gelijk, kan je altijd aan Telfort vragen of ze een korting geven
voor de periode dat je je toestel niet hebt kunnen gebruiken.
Reputatie 8
Badge +17
wat ik al aangaf; je kan de instellingen nog vergelijken met het toestel van je vrouw...
dan had dat er wel uitgekomen.

en tijdens de start van je vakantie werkte het wel, kan het zijn dat je hier toch iets gewijzigd hebt?
Reputatie 3
Het grootste feit wat blijft bestaan is dat je idd verbinding hebt met data... Daar is iig geen woord aan gelogen..
Maar Roam like home is het totaal niet.

Handmatig zoek ik elke keer op een 3g netwerk... Meestal Vodafone en eplus in Duitsland... Telecom gaf afgelopen nacht zelfs forbidden op mijn lijst en kreeg ik geen verbinding mee.

Als je dan handmatig gezocht hebt en verbonden bent met bijvoorbeeld Vodafone 3g gaat het ff goed. Tot het netwerk verdwijnt en dat gaat sneller dan je denkt, val je terug op eplus en die is vaker effe dan 3g.

Met mijn vergelijkingen cq ervaringen met t mobile in het verleden had ik deze problemen niet. Sterker nog een compleet verlies van netwerk kwam al nooit voor. Qua data zat je voor de grootste tijd op 4g en daar waar dit niet was had je 3g... Maar altijd nog genoeg om uitzending gemist, YouTube te kunnen kijken . Nu ben ik blij dat ik Nederlandse radio kan luisteren op 28 kb/s maar Langer dan 5 min achter elkaar is al teveel gevraagd daar het netwerk gewoonweg niet stabiel is.

Ik hoef hier verder geen meerdere speedtesten te doen die ik zover al gedaan heb, ook switchen van telefoon ed is al gedaan en vind ik een drogreden omdat ons nog te vragen. Ervaringen met diverse apps zeggen me al genoeg,service van Telfort in buitenland is gewoonweg minder waar dan ook dit aan mag liggen.

Als gemeld hebben we een zakelijke telefoon van KPN en deze heeft idd 4g en bij slechter bereik iig nog 3g en blijft de gehele nacht 1000km lang op Vodafone verbonden en heb je het verlies niet, sowieso zie je daar nooit Edge voorbij komen.

Telfort gelijk aan KPN zoals gesuggereerd wordt kan ik dus niet bevestigen .

Ik ben er naar 2 maanden ook wel wat klaar mee.....
Badge +13
Beste @Jurgen - TelfortGeldt dit dan ook voor de kwaliteit van 3G (daar waar 4G niet beschikbaar)?
Klopt!
Reputatie 8
Badge +11

....(mijn kortste post ooit)....

Vandaar die toevoeging natuurlijk. Dan lijkt het nog wat. 😀
Reputatie 3
W hebben nu in Frankrijk al de hele dag 4g via Orange! Dat zou niet moeten kunnen volgens Telfort, maar toch is het zo. Ik klaag niet 😊


Uitrol naar andere providers is dus gaande.
Top.
Badge +13
Update: 24 december 2018
Hierbij de laatste maandelijke update op het forum. Vanaf nu kun je in 17 landen in Europa bij tenminste 1 aanbieder op het 4G-netwerk: Spanje, Frankrijk, Duitsland, België, Italië, Griekenland, Verenigd Koninkrijk, Portugal, Oostenrijk, Denenmarken, Zwitserland, Zweden, Noorwegen, Hongarije, Estland, Finland, Litouwen.
Het lijstje 'Dekking in de meest bezochte vakantielanden' houden we up to date. Volgt er een belangrijke update over 4G in het buitenland bij Telfort, dan houden we je natuurlijk op de hoogte op het forum.
Als je melding op dit forum maakt over:

Telfort koopt m’n Abb af word deze post verwijderd erg kinderachtig toch??

Betekend ook dat er zaken onder de pet worden gehouden

Het gaat jullie goed
Eerlijk gezegd geloof ik niet meer zo in het verhaal van de 'storing' die niet gevonden kan worden.

Reageer