beantwoord

Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!



Toon het eerste bericht

1121 reacties

Reputatie 3
Het grootste feit wat blijft bestaan is dat je idd verbinding hebt met data... Daar is iig geen woord aan gelogen..
Maar Roam like home is het totaal niet.

Handmatig zoek ik elke keer op een 3g netwerk... Meestal Vodafone en eplus in Duitsland... Telecom gaf afgelopen nacht zelfs forbidden op mijn lijst en kreeg ik geen verbinding mee.

Als je dan handmatig gezocht hebt en verbonden bent met bijvoorbeeld Vodafone 3g gaat het ff goed. Tot het netwerk verdwijnt en dat gaat sneller dan je denkt, val je terug op eplus en die is vaker effe dan 3g.

Met mijn vergelijkingen cq ervaringen met t mobile in het verleden had ik deze problemen niet. Sterker nog een compleet verlies van netwerk kwam al nooit voor. Qua data zat je voor de grootste tijd op 4g en daar waar dit niet was had je 3g... Maar altijd nog genoeg om uitzending gemist, YouTube te kunnen kijken . Nu ben ik blij dat ik Nederlandse radio kan luisteren op 28 kb/s maar Langer dan 5 min achter elkaar is al teveel gevraagd daar het netwerk gewoonweg niet stabiel is.

Ik hoef hier verder geen meerdere speedtesten te doen die ik zover al gedaan heb, ook switchen van telefoon ed is al gedaan en vind ik een drogreden omdat ons nog te vragen. Ervaringen met diverse apps zeggen me al genoeg,service van Telfort in buitenland is gewoonweg minder waar dan ook dit aan mag liggen.

Als gemeld hebben we een zakelijke telefoon van KPN en deze heeft idd 4g en bij slechter bereik iig nog 3g en blijft de gehele nacht 1000km lang op Vodafone verbonden en heb je het verlies niet, sowieso zie je daar nooit Edge voorbij komen.

Telfort gelijk aan KPN zoals gesuggereerd wordt kan ik dus niet bevestigen .

Ik ben er naar 2 maanden ook wel wat klaar mee.....
Badge +13
Dan het bericht van @Jurgen - Telfort er zijn te weinig meldingen?? Sry maar hier koop ik niets voor. Buiten het feit als ik van 2 jaar het forum doorspit ik toch aardig wat klachten tegenkom. Kijk naar de meest populaire topics in dit totale forum.. 3 van de 4 gaat over internet buitenland.
Laat me benadrukken: er zijn weinig meldingen van klanten die op dit moment in het buitenland zijn. De elf meldingen in dit topic zijn allemaal doorgezet naar de technici. Hierop volgt deze update:

Update: De technici vragen om twee tests uit te voeren:
1) Probeer je simkaart in een andere telefoon en geef aan wat de bevindingen zijn.
2) Probeer op locaties waar Vodafone beschikbaar is, handmatig te verbinden met dit netwerk. Je telefoon kan de oude provider blijven onthouden: probeer het daarom meerdere malen en zet tussentijds je telefoon eventueel uit en aan.


Hallo Jurgen,

Zoals eerder al een keer aan gegeven. Deze testjes zijn al uitgevoerd.
1: Simkaart in ander toestel, nog steeds geen 3g. Zelfde connectie als met eigen toestel.
2: Handmatig selecteren van vodafone. Krijg ik nul comma nul connectie mee. Ook geen edge.


Fijn dat je dit hebt getest.
In sommige gevallen lukt verbinden met Vodafone pas de vierde keer. Ik weet dat het gek klinkt, maar misschien kun je het nog een paar keer proberen?
Reputatie 3
Beste @Bart - Telfort, @Jurgen - Telfort,

Net als @Diemsetoren ben ik verbaasd over de reactie vanuit de Technische Dienst, zoals Bart deze zojuist verwoord heeft. Het lijkt erop neer te komen dat men zegt: "Er is contact met Edge en UMTS geweest, dus alles werkt".

Als men dit écht vindt bij de Technische Dienst, dan weet men niet goed waarover men praat. Technisch kan er dan wel contact zijn gelegd met Edge en UMTS, dat wil niet zeggen dat er voor de Telfort-klant een werkbare situatie is geweest. Men zou op zijn minst moeten analyseren welk deel van de tijd de klant UMTS-verbinding heeft gehad: dat moet tussen de 95% en 100% liggen, anders is het niet werkbaar.

@Diemsetoren heeft in zijn post zojuist goed geformuleerd hoe het in de praktijk (niet) werkt: instabiele verbindingen, terugval van 3G naar E, verbindingen die vervallen, etcetera.

@Diemsetoren is er ook duidelijk in, dat Telfort kwalitatief gezien achterblijft bij KPN. En ook bij T-Mobile.

Telfort is een KPN-dochter: dezelfde 3G kwaliteit moet haalbaar zijn, en wel binnen afzienbare termijn. Ook moet 4G binnen afzienbare termijn worden ingevoerd, als laatste provider in Nederland.

@Jurgen - Telfort, ik zou graag een concrete reactie van Telfort horen op de post van @Diemsetoren: onderkent de Technische Dienst dat er een probleem is, of denkt men dat het eigenlijk allemaal wel werkt en meevalt?

Het doet me een beetje denken aan een Spaanse toerist die drie weken op vakantie in Nederland is geweest en na terugkeer in Spanje zijn beklag doet bij het Spaanse reisbureau over de vele regen die zijn vakantie heeft bedorven. Dat dan vervolgens het reisbureau een onderzoek instelt en terugkoppelt: "We begrijpen uw klacht niet zo goed, volgens onze informatie heeft elke dag de zon wel even geschenen".

Nu niet meer teveel dralen: óplossen de problemen. Als de Technische Dienst niet inziet dat er problemen zijn, dan moeten er óók andere mensen op worden gezet die vanuit de klant denken in plaats van uit de techniek.

Overigens Edge in Duitsland is so wie so bizar.

Ik sluit me bij @Diemsetoren aan als hij zegt dat alle argumenten inmiddels wel zijn genoemd. Telfort is nu aan zet.
Wat een trieste bedoeling van Telfort

Ook ik heb geen bereik in het buitenland (Corfu) en ja ik heb al de aangeboden oplossingen al geprobeerd. Bovendien is dit niet de eerste keer dat dit probleem zich voordoet dus van een tijdelijk probleem is zeker geen sprake.

Het feit dat andere providers deze issues niet hebben zegt al genoeg.

Voor mij geen Telfort meer. Bovendien een klacht richting Consumentenbond en Kassa gestuurd.

Ik raad anderen aan dit ook te doen.
Reputatie 3
Dan het bericht van @Jurgen - Telfort er zijn te weinig meldingen?? Sry maar hier koop ik niets voor. Buiten het feit als ik van 2 jaar het forum doorspit ik toch aardig wat klachten tegenkom. Kijk naar de meest populaire topics in dit totale forum.. 3 van de 4 gaat over internet buitenland.
Laat me benadrukken: er zijn weinig meldingen van klanten die op dit moment in het buitenland zijn. De elf meldingen in dit topic zijn allemaal doorgezet naar de technici. Hierop volgt deze update:

Update: De technici vragen om twee tests uit te voeren:
1) Probeer je simkaart in een andere telefoon en geef aan wat de bevindingen zijn.
2) Probeer op locaties waar Vodafone beschikbaar is, handmatig te verbinden met dit netwerk. Je telefoon kan de oude provider blijven onthouden: probeer het daarom meerdere malen en zet tussentijds je telefoon eventueel uit en aan.


Hallo Jurgen,

Zoals eerder al een keer aan gegeven. Deze testjes zijn al uitgevoerd.
1: Simkaart in ander toestel, nog steeds geen 3g. Zelfde connectie als met eigen toestel.
2: Handmatig selecteren van vodafone. Krijg ik nul comma nul connectie mee. Ook geen edge.


Fijn dat je dit hebt getest.
In sommige gevallen lukt verbinden met Vodafone pas de vierde keer. Ik weet dat het gek klinkt, maar misschien kun je het nog een paar keer proberen?


Ik heb dit al meerdere keren getest maar zal het aankomende week nogmaals testen en terug koppelen. Overigens wel een raar venomeen dan, dat connecten bij vodafone 4x opnieuw moet. Als dit aan de 'cache' ligt in het toestel, Hoezo heeft alleen het vodafone netwerk hier dan problemen mee??? Als ik naar de andere provider switch krijg ik wel 'gewoon' edge. Maar verder kom ik ook niet met alle mogelijke netwerken waarmee ik kan connecten.
Reputatie 3
Hoi @Jurgen - Telfort,

Nog even voor de volledigheid: vanmiddag heb ik weer een lange wandeling gemaakt, nu naar een ander buitengebied van Benidorm. Net als gisteren overal goede 3G verbinding. Heel kort op één punt E. Dit mag echter geen naam hebben.

Goed nieuws dus.

Zoals ik gisteren al schreef heb ik grote problemen gehad in de periode van maandag 18 juni tot en met woensdag 20 juni, in vrijwel heel Benidorm, vrijwel continu E of erger nog: geen verbinding, welk Spaanse netwerk ik ook selecteerde.

Donderdag 21 juni was deels goed, deels niet. Na donderdag geen enkel probleem meer gehad.

Ik hoop dat de specialisten door de bomen het Bos nog zien.

Misschien goed als de specialisten díe dagen (18 tm 21 juni) nog eens extra goed willen bekijken om achter de oorzaak te komen.

Dit is dan wellicht ook een verklaring van de soms slechte verbindingen in andere landen, waarbij Duitsland relatief vaak genoemd wordt, o.a. door @Brian.92 en @Diemsetoren.

Hier laat ik het even bij mbt mijn posts, tenzij ik tegen nieuwe bevindingen aanloop. Ik vertrouw erop dat Telfort het onderzoek onverminderd voortzet, de oorzaak vindt en het probleem structureel oplost.
Badge +13
Update: Sinds deze week doen we zelf een aantal metingen in Europa, waaronder in België, Frankrijk en Spanje. In die metingen vergelijken we verschillende toestellen en simkaarten met elkaar. We zien tot nu toe kleine en kortstondige verschillen tussen roaming bij KPN en Telfort-simkaarten. Die verschillen worden op dit moment nader onderzocht. Ook de eerdere meldingen worden nog steeds onderzocht. Hier volgt later meer informatie over.
Reputatie 2
Ik zou zeggen vergelijk het ook met een simkaart van een andere provider, maar op hetzelfde netwerk. Het probleem hoeft natuurlijk niet bij Telfort te liggen. Het kan ook een KPN issue zijn, dat versterkt wordt door het ontbreken van 4G voor Telfort klanten.

Mijn ervaring is dat een Spaanse simkaart in UK bijvoorbeeld betere snelheden geeft op 3G dan mijn Telfort sim.

Op basis van eerdere meldingen op dit forum dat het bij KPN ook niet perfect is...
Reputatie 8
Badge +11
Ik zou zeggen vergelijk het ook met een simkaart van een andere provider, maar op hetzelfde netwerk.......

Goeie suggestie!
Badge +13
Ik zou zeggen vergelijk het ook met een simkaart van een andere provider, maar op hetzelfde netwerk. Het probleem hoeft natuurlijk niet bij Telfort te liggen. Het kan ook een KPN issue zijn, dat versterkt wordt door het ontbreken van 4G voor Telfort klanten.
Dank voor de suggestie!

We kunnen het roamingverkeer van onze concurrenten niet analyseren. Daarom kijken we eerst naar tests bij Telfort en KPN. Bij KPN zien we bovendien geen soortgelijke klachten. Het lijkt dan ook geen KPN issue te zijn.
Reputatie 3
Afgelopen 3 dagen op en neer geweest naar Baskenland. In België geen isseu en goed 3g ontvangst. In Frankrijk 3g ontvangst op SFR. Helaas niet zo stabiel als de KPN telefoon van zaak. Dus vaak automatisch terug vallend op orange die gewoon geen 3g geeft en op 2g blijft hangen. Vandaag op de terugweg op een zeer drukke ring van Parijs helemaal niets meer tot een half uur voorbij Parijs. Waardoor je bijna zou gaan denken dat jij als Telfort klant in F bij zeer drukke omstandigheden weg gedrukt wordt qua verbinding. De zakelijke telefoon bleef vrolijk verbonden met 4 en 3g van SFR.

Al met al nog steeds geen stabiel iets om over naar huis te schrijven ...

Het moet gezegd worden dat in andoain (kleine 10 km onder dan Sebastian) de gehele dag het ontvangst goed was op Movistar 3g.
Ik ben momenteel in Portugal. In Faro om precies te zijn. Is het normaal dat de internet hier zoOOooooooo traag is? Normaal gesproken heb ik overal in heel Europa 4G, maar hier blijft het bij 3G en het is gewoon niet normaal traag. Iemand hier ervaring mee?
Ik ben momenteel in Portugal. In Faro om precies te zijn. Is het normaal dat de internet hier zoOOooooooo traag is? Normaal gesproken heb ik overal in heel Europa 4G, maar hier blijft het bij 3G en het is gewoon niet normaal traag. Iemand hier ervaring mee?

Je weet toch wel:
Dekking in het buitenland
In het buitenland kunnen we op dit moment helaas nog geen 4G aanbieden. De maximale internetsnelheid is dus 3G. Niet alle aanbieders in het buitenland ondersteunen 3G. Bekijk daarom onze lijst met aanbieders om zelf het best mogelijke netwerk te kiezen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/buitenland.htm
Reputatie 3
Hoi @Serman,

Telfort heeft inderdaad helaas nog steeds geen 4G in het buitenland, zoals
@nelly jacoba aangeeft.

Maar op 3G zou je goed werkbaar internet moeten hebben; 2G is tegenwoordig niet werkbaar meer.

Ik (en vele anderen die dit topic volgen) ben dus benieuwd wat jij onder "zoOOooooooo traag" verstaat , welke snelheid haal je op 3G? Kun je een testje doen met de app Speedtest, of desnoods via fast.com?
Onder tussen is het niet meer alleen internet eergisteren gisteren en vandaag is van uit nederland( ik zit in frankrijk)geprobeerd telefonisch contact met ons op te nemen vandaag hebben ze mij eindelijk te pakken gekregen .
Er was thuis iets ernstigs aan de hand .
Gelukkig had mijn man wel normaal berijk ook gewoon 4 g
Dus zijn wij wel op de hoogte kunnen blijven met het thuis front
Wel vindt ik dit een schandalige zaak van telfort .
En op eerdere recatie het volgende bericht gekregen.
Net contact gehad met de Consumentenbond.

Zij gaven aan dat dit al langer bekend is bij hun.

Telfort staat als budget maatschappij bekend en doet tot opheden veel zaken met budget maatschappijen in het buitenland, met als resultaat in Zone 1 niet of nauwelijks gebruik kunnen maken van je bundel.

Men heeft gevraagd of een ieder die problemen heeft dit te melden bij hun op telefoonnummer 070-4454545.

Hoe meer klachten hoe eerder men daar bereid is om er wat mee te doen.

Ga ervan uit dat het allemaal draait om heel veel Euro’s en men voor een kleinere groep men echt niet overstag zal gaan.

Advies om gewoon te kijken naar een provider, die wel doet wat men beloofd.

Wellicht iets duurder, maar krijg je we wat je zou moeten krijgen.

Er zijn idg 2 providers die wel een sterke partij zijn zowel in Nederland als in Zone 1

Vind ik eigenlijk niet zon mooi oplossing eerst naar consumenten bond voor dat er iets aan de klachten worden gedaan .
Overweeg nu om dan maar op te zeggen en dan ga ik gelijk ook met tv en internet weg
Reputatie 3
Dag @Hart66,

Super irritant dat je niet bereikbaar was: een telefoon moet het altijd dóen, juist voor het geval dat er ernstige zaken aan de hand zijn. Je moet daar als klant volledig op kunnen vertrouwen.

Bij welke provider zit jouw man?

Welke twee providers zijn volgens jouw informatie sterk in zone 1? Wat is de bron van jouw informatie?

@Jurgen - Telfort:
Regelmatig komt deze zin voorbij in posts op het forum:
"Telfort staat als budget maatschappij bekend en doet tot opheden veel zaken met budget maatschappijen in het buitenland, met als resultaat in Zone 1 niet of nauwelijks gebruik kunnen maken van je bundel."

Het lijkt erop dat deze informatie van de Consumentenbond afkomt.
Klopt dit statement, Jurgen?
- Zo ja, dan is dit wellicht een verklaring van de optredende problemen.
- Zo nee, dan is het misschien goed dat Telfort contact opneemt met de Consumentenbond om uitleg te geven en om in dialoog te gaan.
Mijn man zit bij kpn
F bouygen orange f

Zit nu via zijn mobiele hotspot naar jullie te mailen
Hij zit via orange die geeft ondanks dat bij mij helemaal niks bouygen iniedergeval nog iets soms
Zou bijna zeggen ga weer terug naar betalen voor buitenland berijk
Maar weggaan zo als in een reactie op eerder bericht is ook een optie .
Kort om waardeloos terwijl ik berijkbaar moet blijven voor thuis front
Reputatie 3
Een melding van @HuWillemse met ernstige bevindingen vanuit Frankrijk, in een apart topic geplaatst.
Voor het overzicht en de volledigheid hier de link:
https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/mobiel-internet-buitenland-76651
14 dagen geleden in belgie geweest. (weekend)
Helaas (weer) geen internet daar.
alle instellingen bekeken, roming staat aan. 3x van provider gewisseld, toestel aan en uit gezet.
echter niets werkt. alle instellingen staan goed.

contact opgenomen met telfort, deze gaven aan dat in het weekend de technische dienst niet aanwezig is.
lekker als je een weekend daar bent.
vorige keer was ik ook een weekend weg en toen ook geen internet. ook toen contact opgenomen, echter pas na mijn weekend. toe werd er verteld dat ik in het land (buitenland) moest zijn. nu ben ik er en werken de mensen niet die er verstand van hebben.

Vandaag weer gebeld met telfort. Nadieh aan de telefoon gekregen van telfort.
Deze wil mijn niet doorverbinden met de technische dienst.
verteld dat ik het met een andere telfoon moet proberen, echter heb ik maar 1 mobile telefoon.
na een lastig gesprek zonder oplossingsgericht te werkt te gaan heb ik gevraagd naar haar manager. maar ook daar weigert ze aan mee te werken.

met andere woorden. wachten tot ik deze zomer weer in het buitenland kom en dan ook weer geen internet !
lastig telfort dat je zo met klanten omgaat.
Badge +13

@Jurgen - Telfort:
Regelmatig komt deze zin voorbij in posts op het forum:
"Telfort staat als budget maatschappij bekend en doet tot opheden veel zaken met budget maatschappijen in het buitenland, met als resultaat in Zone 1 niet of nauwelijks gebruik kunnen maken van je bundel."

Het lijkt erop dat deze informatie van de Consumentenbond afkomt.
Klopt dit statement, Jurgen?
- Zo ja, dan is dit wellicht een verklaring van de optredende problemen.
- Zo nee, dan is het misschien goed dat Telfort contact opneemt met de Consumentenbond om uitleg te geven en om in dialoog te gaan.


@Hart66 @Mensa
Deze verklaring van de Consumentenbond klopt niet. We kampen met een storing die optreedt op vele plekken in Europa, waarbij bij roaming verbindingen wegvallen of alleen het laagste netwerk (Edge) beschikbaar is. Onze technische collega's proberen op dit moment met man en macht de oorzaak te achterhalen om het zo snel mogelijk op te lossen.

Ik zal er voor zorgen dat de Consumentenbond hierover op de hoogte wordt gebracht.
Reactie op mijn eigen vorige bericht:
nogmaals contact gehad met telfort. dit keer met een andere werknemer (helaas de naam van de mevr. vergeten) deze was zeer behulpzaam en professioneel.

of het probleem nu is opgelost weet ik pas als ik weer in het buitenland zal komen maar voor andere gebruiker:
ik heb een iPhone:
hiervoor moet je (boven ios 😎 je APN instelling aanpassen.
naar:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

ik hoop dat het nu wel gaat werken.
@Jurgen - Telfort

Kan het toch niet laten, daar ik toch wel met een aantal vragen zit:

-storing al idg vanaf 14 mei??
-je gaat contact opnemen met de Consumentenbond over??
-ene keer schrijf je dat er geen contracten zijn met buitenlandse partijen en later weer wel hoe zit dat??
-wie heeft dan wel die contracten wellicht KPN en dragen jullie af??
-als men z’n contracten naar de afnemers (de consumenten) niet kan waar maken hoe gaan we dit oplossen??

Graag antwoord op bovenstaand!!!
Badge +13
-storing al idg vanaf 14 mei??
De eerste melding waarin roaming Telfort werd vergeleken met andere providers kwam volgens mij op 25 mei: https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/altijd-slechte-of-geen-ontvangst-in-het-buitenland-76046. Misschien heb ik een eerdere melding over het hoofd gezien.

-je gaat contact opnemen met de Consumentenbond over??
Telfort staat als budget maatschappij bekend en doet tot opheden veel zaken met budget maatschappijen in het buitenland, met als resultaat in Zone 1 niet of nauwelijks gebruik kunnen maken van je bundel.
De reden van de problemen op veel plekken in het buitenland, heeft niet deze oorzaak. Als ik @Hart66 goed heb begrepen, communiceert Consumentenbond dit.

-ene keer schrijf je dat er geen contracten zijn met buitenlandse partijen en later weer wel hoe zit dat??
-wie heeft dan wel die contracten wellicht KPN en dragen jullie af??

We verwachten identieke resultaten tussen een Telfort simkaart en één van KPN (4G uitgezet), aangezien Telfort geen aparte contracten heeft zoals in dit topic een aantal keer is voorgesteld.
Dus: KPN heeft één contract voor meerdere merken.

-als men z’n contracten naar de afnemers (de consumenten) niet kan waar maken hoe gaan we dit oplossen??
Onze technische collega's proberen op dit moment met man en macht de oorzaak te achterhalen om het zo snel mogelijk op te lossen.
@Jurgen - Telfort

Je schrijft:

“De reden van de problemen op veel plekken in het buitenland, heeft niet deze oorzaak. “

Kan niet over andere gebruikers spreken IK heb 3 weken in het buitenland gezeten en had in Frankrijk, Portugal en Spanje meer dan 80% een E!!!

-als men z’n contracten naar de afnemers (de consumenten) niet kan waar maken hoe gaan we dit oplossen??

Jij schrijft we zijn er mee bezig alleen was dat niet de vraag toch??
Badge +13

Je schrijft:

“De reden van de problemen op sommige plekken in het buitenland, heeft niet deze oorzaak. “

Kan niet over andere gebruikers spreken IK heb 3 weken in het buitenland gezeten en had in Frankrijk, Portugal en Spanje meer dan 80% een E!!!

Uit onderzoek blijkt, dat de problemen niet op elke plek in het buitenland spelen. Wel lezen we op het forum verschillende voorbeelden van klanten die gedurende een langere periode en/of op meerdere plekken problemen hebben ervaren.

Jij schrijft we zijn er mee bezig alleen was dat niet de vraag toch??
Als ik het goed begrijp, wil je weten wat de oplossing is. De oplossing wordt duidelijk als we de oorzaak van het probleem hebben gevonden. Daarom doen we op dit moment onderzoek. Beantwoordt dat je vraag?

Reageer