beantwoord

Hier uw internet buitenland ervaringen aub!!!!



Toon het eerste bericht

1121 reacties

Reputatie 3
Hoi @Diemsetoren,

@Theo v Zuiden heeft navraag gedaan bij de consumentenbond en schreef:

"Bij navraag blijkt (zegt men), dat KPN het ook niet zo geweldig zou doen in Zone 1 (Consumentenbond)."

Herken jij dit als ervaringsexpert van zowel KPN als Telfort?

In welke landen ben je deze en vorige week geweest? Waar heb je nog problemen met Telfort ervaren?

Ik had tot vorige week donderdag (soms forse) problemen in Spanje. De laatste drie dagen is het normaal 3G en stabiel.
Reputatie 3
Hoi @Diemsetoren,

@Theo v Zuiden heeft navraag gedaan bij de consumentenbond en schreef:

"Bij navraag blijkt (zegt men), dat KPN het ook niet zo geweldig zou doen in Zone 1 (Consumentenbond)."

Herken jij dit als ervaringsexpert van zowel KPN als Telfort?

In welke landen ben je deze en vorige week geweest? Waar heb je nog problemen met Telfort ervaren?

Ik had tot vorige week donderdag (soms forse) problemen in Spanje. De laatste drie dagen is het normaal 3G en stabiel.


Vorige week wegens een cursus weinig op weg geweest in Europa..
Maar wat ik tot nu toe merk is dat kpn zeker beter werkt dan Telfort op dezelfde locaties en tijdstippen. Eerlijkheidshalve moet ik daarbij zeggen dat ook kpn in buitenland niet kan tippen aan t mobile die ik voorheen had.

Deze week zit ik van zuid Denemarken tot aan Baskenland op de weg dus zal eens kijken hoe het nu vergaat.

Maar gelezen naar de laatste berichten houd ik mijn hart vast. Als idd het zo is dat de kwaliteit hetzelfde moet zijn dan kpn zoals voorheen door @Jurgen - Telfort gesuggereerd werd dan kan ik 100% zeggen dat dit niet het geval is. Dat is ieder geval een ding wat zeker is.

Dus einde van de week zal ik mijn bevindingen hier wel weer doorgeven. Iets wat ik overigens al onnodig vind gezien de velen testen van jezelf en anderen.
Reputatie 3
Beste @Diemsetoren,

Er zijn inderdaad al de nodige testen geweest, maar als er geen nieuwe meldingen komen lijkt het alsof het probleem voorbij is.

Bovendien is Telfort erg blij met meldingen: van een afstandje kunnen zij niet zien of meten wat de kwaliteit is die "wij in het veld" ervaren.

Dus ook andere Telfort-klanten in het buitenland die dit bericht nu of over een paar weken lezen:
Doe alsjeblieft wat metingen en meld je bevindingen.
Of ze gunstig of ongunstig zijn maakt niet uit: het gaat om een zo zuiver mogelijk beeld, dus alle waarnemingen zíjn welkom.
Een hele simpele meting kun je doen via fast.com. Of via de app Speedtest van OOKLA. Meld snelheid en locatie (land, liefst met stad erbij).
Meet je niet, dan is doorgeven of je 2G (E) of 3G hebt ook al welkom.

@Diemsetoren, Telfort is erg benieuwd naar bevindingen per land, liefst met locatie erbij. Kun je niet overal een snelheidsmeting doen, geef dan in elk geval door of je 2G (E) of 3G (3G of H+) hebt, via Telfort en/of KPN.

@Diemsetoren, ik schrik eigenlijk van je opmerking:
"Eerlijkheidshalve moet ik daarbij zeggen dat ook kpn in buitenland niet kan tippen aan t mobile die ik voorheen had."

Dit strookt wel met het beeld van T-mobile dat ik in de afgelopen twee weken via de T-Mobile simkaart van mijn vrouw heb gekregen: uitstekende kwaliteit en letterlijk overal 3G en 4G bereik in Spanje, waar we ook zijn. Waarbij de prijs trouwens ook nog lager is dan bij Telfort: hoe kán dit? Prijs is overigens niet het belangrijkste, maar als de kwaliteit en de connectiviteit ook nog hoger zijn, dan geeft dit te denken.
Badge +13
Update 26 juni 2018: Over de meldingen geven de specialisten aan dat ze bij nader onderzoek zien dat er data wordt verbruikt, zowel op Edge als op 3G. Ook klanten zelf geven wisselende resultaten aan, op dezelfde plek dan weer geen netwerk, dan weer Edge, dan weer 3G. Daardoor is het onduidelijk of het gaat om meer dan een tijdelijk dekkingsprobleem van een provider waar we een contract mee hebben.

We verwachten identieke resultaten tussen een Telfort simkaart en één van KPN (4G uitgezet), aangezien Telfort geen aparte contracten heeft zoals in dit topic een aantal keer is voorgesteld. Het aantal meldingen van klanten die aangeven dat ze een Telfort-simkaart en KPN-simkaart (4G uitgezet) naast elkaar hebben getest is nog lager. Eigenlijk zijn op het forum de meldingen van @Diemsetoren en @onne81 daar de enige voorbeelden van.

Om er achter te komen waardoor Telfort-klanten aangeven dat ze in het buitenland last hebben van "vast zitten op E" en van wegvallende verbindingen, moeten we traceren welke reis het Telfort signaal maakt, vaststellen dat het verschilt van de reis die het KPN-signaal maakt en dan op ieder deel van die reis mogelijke oorzaken uitsluiten. Het onderzoek gaat onverminderd door en we blijven zoeken naar testmogelijkheden, ook onder onze collega's.
Off topic:

Wat mij opvalt in de link van Jurgen, https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/buitenland/lightbox-dekking-meest-bezochte-vakantielanden.htm is dat dit landen zijn in zone 1 behalve Turkije.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/landen-in-zone-1.htm wat in zone 2 valt.
Misschien een tip om dit te vermelden?
Reputatie 3
"Update 26 juni 2018: Over de meldingen geven de specialisten aan dat ze bij nader onderzoek zien dat er data wordt verbruikt, zowel op Edge als op 3G. Ook klanten zelf geven wisselende resultaten aan, op dezelfde plek dan weer geen netwerk, dan weer Edge, dan weer 3G. Daardoor is het onduidelijk of het gaat om meer dan een tijdelijk dekkingsprobleem van een provider waar we een contract mee hebben."

Aantal meldingen is aan de lage kant? Misschien in dit centraliseerde topic. Maar voordat deze aangemaakt was waren er toch ruim 50 tot 100 topics met ditzelfde issue. (en dit was voor de storing, niet tijdens). Niet iedereen neemt echter de moeite om het hier nog eens te herhalen. Ook omdat mensen dit vaak ervaren op vakantie of een dagje uit en daarna niet meer in het buitenland zijn. Ook kan ik aangeven dat het bij mij niet wisselend is. Ik krijg ronduit nooit 3g in DE (Althans niet met telfort..). Resultaten wisselen bij mij dus niet.

Ik ga er ook niet van uit dat een 'tijdelijk dekkingsprobleem' maanden aan houdt. Dan zou die provider al lang failliet zijn. Tevens zou een dekkingsprobleem ook problemen veroorzaken voor klanten van andere providers. Dit is echter niet het geval. Er zijn op het forum meerdere testjes gepost waarbij hetzelfde netwerk wordt gebruikt op 2 telefoons 1 telfort en 1 met een andere provider met een compleet verschillend resultaat. Dit sluit dus het dekkingsprobleem al uit.....

Ik denk dat telfort dus inderdaad moet gaan kijken naar de hops in het netwerk en analyseren waar het fout gaat. Het constant maar afschuiven op storingen of zwakke buitenlandse netwerken begint mij toch wel een beetje te irriteren.

Duitsland:
Vodafone D2GmbH (Mannesmann Mobilfunk) Ja Ja Ja Nee
E-Plus MobilfunkGmbH Ja Ja Ja Ja
Telefónica Germany GmbH & Co. OHG Ja Ja Ja Nee

Met de bovenste 2 krijg ik geen 3g verbinding. Ga aub niet beweren dat er een storing is bij beide buitlandse netwerken tegelijk....
Reputatie 3
Helder verhaal en analyse, @Brian.92, die ik voor 100% onderschrijf.

Het mooie in jouw bevindingen is dat jij *nooit* 3G in Duitsland hebt, althans via Telfort. Dan zijn herhaalbare metingen mogelijk. Een Telfort specialist zou zelf kunnen gaan meten op de plaatsen die jij aanwijst.

En dan nota bene geen 3G in Duitsland, een van de "gründigste" landen in Europa...

Voor mijn begrip: wat bedoel je met "ja ja ja ja", en "ja, ja, ja, nee"?

Ook schrijf je: "met de bovenste twee krijg ik geen 3G verbinding"; met die andere wél via Telfort??
Reputatie 3
Afgelopen nacht ritje noord Duitsland gedaan.. veel edge verbinding en ook af en toe 3g.. helaas wel 3g waarmee je zelfs geen pc radio app kunt luisteren op LQ.. een bandbreedte van nog geen 28 kb/s en hij is nog steeds aan het bufferen.

Dan het bericht van @Jurgen - Telfort er zijn te weinig meldingen?? Sry maar hier koop ik niets voor. Buiten het feit als ik van 2 jaar het forum doorspit ik toch aardig wat klachten tegenkom. Kijk naar de meest populaire topics in dit totale forum.. 3 van de 4 gaat over internet buitenland.

Wederom een antwoord die past in de categorie dat je ook een data sim in het betreffende land kunt kopen waar je verblijft.


Weer een antwoord van pappen en nat houden en waar er al zoveel van zijn.
En met zo'n antwoord dat er weinig meldingen zijn daarmee ligt het dus aan ons dat we dit ervaren??

Maar een wijs man zei ooit... Elk nadeel heb zijn voordeel..

Gelukkig dus wel weer een antwoord waarin voor mijn de keuze makkelijker word om binnen niet al te lange tijd terug te switchen naar t mobile. God wat ben ik blij doordat ik me vooraf ingelezen had in de internet problemen buitenland van Telfort en daardoor een maandelijkse heb afgesloten waardoor ik vrij kan gaan waar ik wil. En ja natuurlijk iets duurder met unlimited internet NL en 10GB buitenland maar zoals zo vaak... Kwaliteit kost geld...

Ik hou mijn hart vast voor de komende vakantie periode en wens jullie veel sterkte.
Badge +13
Dan het bericht van @Jurgen - Telfort er zijn te weinig meldingen?? Sry maar hier koop ik niets voor. Buiten het feit als ik van 2 jaar het forum doorspit ik toch aardig wat klachten tegenkom. Kijk naar de meest populaire topics in dit totale forum.. 3 van de 4 gaat over internet buitenland.
Laat me benadrukken: er zijn weinig meldingen van klanten die op dit moment in het buitenland zijn. De elf meldingen in dit topic zijn allemaal doorgezet naar de technici. Hierop volgt deze update:

Update: De technici vragen om twee tests uit te voeren:
1) Probeer je simkaart in een andere telefoon en geef aan wat de bevindingen zijn.
2) Probeer op locaties waar Vodafone beschikbaar is, handmatig te verbinden met dit netwerk. Je telefoon kan de oude provider blijven onthouden: probeer het daarom meerdere malen en zet tussentijds je telefoon eventueel uit en aan.
Reputatie 3
Hoi @Jurgen - Telfort,

Opnieuw geeft @Diemsetoren een duidelijke melding van veel E in Duitsland, en daar waar hij incidenteel 3G had, was het traag.

Jullie kunnen in de systemen toch exact zien, waar iemand wanneer was en via welk roaming netwerk? Dat geeft denk ik heel wat informatie.

Overigens durf ik hier als stelling te poneren dat iemand in een technologisch hoogontwikkeld land als Duitsland nooit tegen een E zou moeten aanlopen bij normaal functionerende systemen. Toch maken o.a. zowel @Diemsetoren als @Brian.92 hier keer op keer melding van.
Badge +13
@Mensa
Alle meldingen zijn continu in onderzoek. Een structurele oplossing vinden heeft nog steeds onze volledige aandacht. Ik heb @Bart - Telfort gevraagd om op individuele gevallen een beantwoording te geven.
Reputatie 3
@Jurgen - Telfort,

Ik ben aan de wandel in en rond Benidorm. Om te wandelen, maar ook om te meten (twee vliegen in één klap). Ik heb er al 12 km opzitten. Het bereik is vandaag overal goed en 3G. Sinds afgelopen vrijdag is het al OK. Vorige week maandag tm woensdag was het slecht. Donderdag was een soort overgangsdag.

N.a.v. je verzoek van zojuist heb ik handmatig verbinding gemaakt met Vodafone ES, en toen gelijk ook maar met de andere drie beschikbare providers: Movistar, Orange, Yoigo. Bij alle vier kon ik me aanmelden. Bij Yoigo kostte dat iets meer moeite, maar ook dat lukte. Bij alle vier heb ik Speedtest uitgevoerd: vergelijkbare resultaten waarbij Movistar het best is en Yoigo op een eervolle vierde plaats staat.

Alle metingen zijn op exact dezelfde plaats op vrijwel dezelfde tijd (ik kon er natuurlijk maar eentje tegelijk doen).

Zie de screenshots. En nu?
Reputatie 8
Badge +17
Het bereik is vandaag overal goed en 3G.In je screenshots zelfs H of H+
Reputatie 8
Badge +11
Maar wel een bedroevende snelheid.....
Reputatie 8
Badge +18
Ik had afgelopen winter ook via Movistar de beste verbinding zowel met KPN als Telfort verbindingen, lekker aan de wandel @Mensa in ons geliefde Benidorm
Reputatie 1
Ik weet dat dit over internet in het buitenland gaat, maar de oorspronkelijke topic over bellen in het buitenland is gesloten. En mijn probleem nog steeds niet opgelost. Helaas kunnen mijn ouders nog steeds niet gebeld worden op hun beider prepaid telefoons. Ze zitten in Duitsland. SMS-ontvangen gaat wel en ze kunnen ook wel zelf bellen.Alle acties om bijvoorbeeld een doorschakeling uit te zetten hebben niet geholpen.
Ik weet dat dit over internet in het buitenland gaat, maar de oorspronkelijke topic over bellen in het buitenland is gesloten. En mijn probleem nog steeds niet opgelost. Helaas kunnen mijn ouders nog steeds niet gebeld worden op hun beider prepaid telefoons. Ze zitten in Duitsland. SMS-ontvangen gaat wel en ze kunnen ook wel zelf bellen.Alle acties om bijvoorbeeld een doorschakeling uit te zetten hebben niet geholpen.

Ik ben bang dat het probleem van je ouders, wat op zich zelf lijkt te staan, ook hier ondersneeuwd.
Ik denk dat je het beste een eigen topic kan starten.
https://forum.telfort.nl/topic/new?fid=248
Reputatie 8
Badge +11
Dag allemaal, zoals eerder aangegeven gaat het onderzoek onverstoord verder. Ik heb hiervoor contact gehad met de Technische Dienst. Ik heb ze een aantal voorbeelden van de problemen die spelen doorgestuurd voor onderzoek. Een dan de kwesties is van @Mensa. Hier wordt aandachtig naar gekeken. Zijn informatie is heel fijn.

Daarbij heb ik ook een terugkoppeling mogen ontvangen voor @2dfarmer. Uit het onderzoek komt naar voren dat er in Duitsland zowel contact is geweest met het UMTS netwerk als net het EDGE netwerk van Telekom Deutschland en Eplus. Daarbij is er verbruik geweest. Om dat er toch meerder problemen zijn wordt dit verder onderzocht.

Ook de ervaring van @Rico H is onderzocht: onderzoek laat zien dat je in Griekenland verbonden is geweest met het Griekse spraak en datanetwerk van Wind Greece evenals het UMTS netwerk als net het EDGE netwerk van Wind Greece. Hier is ook verbruik van in terug te zien. Het heeft dus wel gewerkt, maar waarschijnlijk was de snelheid heel traag.

Volgende op de lijst is @IIJanineII verbonden geweest met het GERAN/EDGE & UMTS netwerk van Telefonica en E-PLUS (merendeel UMTS). R in beeld betekent Roaming. Het heeft dus gewerkt? Maar traag?

Daarbij heb ik zojuist nog weer twee voorbeelden doorgezet. Dat zijn de voorbeelden van @Diemsetoren en @Brian.92.

Voorbeelden als deze zijn heel waardevol. Belangrijk hierbij is om zo veel mogelijk informatie te geven. Geef in ieder geval aan wat je ervaart, waar je bent, welk netwerk je gebruikt. Ik zal deze voorbeelden doorzetten naar de Technische Dienst voor verder onderzoek.
Reputatie 3
Helder verhaal en analyse, @Brian.92, die ik voor 100% onderschrijf.

Het mooie in jouw bevindingen is dat jij *nooit* 3G in Duitsland hebt, althans via Telfort. Dan zijn herhaalbare metingen mogelijk. Een Telfort specialist zou zelf kunnen gaan meten op de plaatsen die jij aanwijst.

En dan nota bene geen 3G in Duitsland, een van de "gründigste" landen in Europa...

Voor mijn begrip: wat bedoel je met "ja ja ja ja", en "ja, ja, ja, nee"?

Ook schrijf je: "met de bovenste twee krijg ik geen 3G verbinding"; met die andere wél via Telfort??


Hallo Mensa,

Om je vragen toe te lichten. Het ja ja ja nee verhaal is van de pagina van telfort wat ze bij die provider wel en niet bieden. In de volgende volgorde: Bellen en sms'en 2G 3G Prepaid , ja ja ja nee betekend dus wel bellen en smsen, wel 2g, wel 3g, geen prepaid.

Als antwoord op je laatste vraag. Het 3e netwerk is helemaal niet te bereiken op mijn locatie in DE. Staat simpelweg niet in het lijstje.
Reputatie 3
Dan het bericht van @Jurgen - Telfort er zijn te weinig meldingen?? Sry maar hier koop ik niets voor. Buiten het feit als ik van 2 jaar het forum doorspit ik toch aardig wat klachten tegenkom. Kijk naar de meest populaire topics in dit totale forum.. 3 van de 4 gaat over internet buitenland.
Laat me benadrukken: er zijn weinig meldingen van klanten die op dit moment in het buitenland zijn. De elf meldingen in dit topic zijn allemaal doorgezet naar de technici. Hierop volgt deze update:

Update: De technici vragen om twee tests uit te voeren:
1) Probeer je simkaart in een andere telefoon en geef aan wat de bevindingen zijn.
2) Probeer op locaties waar Vodafone beschikbaar is, handmatig te verbinden met dit netwerk. Je telefoon kan de oude provider blijven onthouden: probeer het daarom meerdere malen en zet tussentijds je telefoon eventueel uit en aan.


Hallo Jurgen,

Zoals eerder al een keer aan gegeven. Deze testjes zijn al uitgevoerd.
1: Simkaart in ander toestel, nog steeds geen 3g. Zelfde connectie als met eigen toestel.
2: Handmatig selecteren van vodafone. Krijg ik nul comma nul connectie mee. Ook geen edge.
Zoals @Mensa zegt werkt mijn T-mobile internet helemaal naar behoorden daar hebt ik een iPad pro abb, ik zit nu op Gran Canaria, en de Telfort blijft hele dag op 3g staan en komt niet op 4g! Ook al ben ik daar een week, en nog steeds blijft het op 3g staan, in mijn instellingen van iPhone staat gewoon 4g aan!
Reputatie 8
Badge +11
Telfort levert ook (nog) geen 4G in het buitenland @w. de Vries
Reputatie 3
@w. de Vries,
Je bent een geluksvogel dat jouw telefoon met Telfort simkaart "de hele dag op 3G staat". Dat kan niet iedere Telfort klant je nazeggen 🙂
@GJC hebt de hele forum even nagelezen had deze gemist, jammer dat Telfort deze dienst niet heeft terwijl tmobile wel heeft, heel jammer!

@Mensa 😉
Reputatie 8
Badge +11
Geeft niet. Gezien de strekking van het hele topic lijkt het er inderdaad op dat je geluk hebt en daar zou het niet van af mogen hangen.

Geniet ervan zolang het kan 🙂

Reageer